Coronavirus in Australië

Ik begrijp niet zo goed hoe ze dit controleren. Bijvoorbeeld mijn broertje woont in Amsterdam maar is dit weekend bij vrienden op de Veluwe op bezoek gegaan. Hoe controleert een Duitsland of België waar iemand uit Nederland vandaan komt.
De maatregel dat in bepaalde regios nu kroegen en clubs om 1 uur dicht moeten snap ik ook niet zo goed. Er is geen enkele regel die zegt dat iemand uit Amsterdam niet 20 minuten in de auto mag zitten om in Almere uit te gaan. Als ik in Nederland had gewoond nu, dan had ik een taxibusje gekocht en was ik voor Uber gaan rijden.

Ja, haha
Ze controleren gewoon niet. Er is ook regel in NL dat je niet met meer dan 6 volwassenen in een huis mag zijn. Maar de politie mag niet in je huis komen om dit controleren alleen als er overlast is, dus zoals geluidsoverlast.
 
Jesus Ffing Christ, @Thijsvr. Dat ziet er bedroefd uit in het moederland. Gek dat ze nog steeds niks doen. Die tuimelen zo van een tweede in een derde golf met de kerst.

Oh, mijn info komt, dagelijks ververst, hiervandaan. Hele mooie plaatjes ook van onze verlaten stadje.

 
Zoals ik laatst al melde, ik volg NL niet zo. Maar het YouTube algoritme schotelde me deze Lubach voor. Nou, dat altijd zo georganiseerde kikkerlandje laat het nu behoorlijk afweten als ik Lubach mag geloven :eek:

 
Ja ik had hem ook al gezien inderdaad. Het enige waar ik het niet helemaal mee eens ben is die 1-uurs testen. Die zijn 97% accuraat volgens de Nederlandse overheid. Ze missen dus 3% van de mensen die eigenlijk positief zijn.
Dat lijkt best accuraat, maar vandaag zijn bijvoorbeeld 2364 mensen positief getest. Met deze test zouden 70 mensen onterecht te horen hebben gekregen dat ze gewoon naar werk/school/vrienden/opa en oma/ziekenhuizen etc mogen gaan.

Ik ben het met de overheid eens dat dat niet de beste manier strategie is.
 
2364 mensen positief? En dan zeggen ze dat wij in Victoria een probleem hebben?

<raapt onderkaak van de grond op>
 
Gelukkig zijn de nieuwe restricties erg effectief

In Amsterdam gelden extra coronamaatregelen en mogen maximaal 50 mensen bij elkaar komen. In Zaandam, dat in een andere veiligheidsregio ligt, geldt die regel nog niet en mogen evenementen met maximaal 100 personen worden georganiseerd.

Dus mensen rijden de tunnel door en ineens mag je 2 keer zoveel mensen op je bruiloft hebben.

 
Ik vind het wel heel gek. Hier in (Metro) Melbourne is ook een anti-Dan Andrews-gang aan de gang (en terecht zijn er twijfels gezien de mislukking in de eerste golf, vandaar de inquiry). Maar het handjevol QAnonners/WillemEngelsers/hoaxers/protesters en Liberals dat hier in Melbz loopt te protesteren wordt bij elkaar geveegd, gefined ieder weekend en dan is het klaar. Door de bank genomen weten we allemaal wel dat Dan's methode werkt. Vandaag 12 nieuwe gevallen (we kwamen van 800 per dag). Dat protest wordt steeds benepener, alleen het gegil en geschreeuw van Liberale trollen op zijn pagina gaat door. Whatever.

Ik heb geen benul, geen idee, in welke realiteit ze in Nederland verkeren. Moet eerst iedereens familie dood, of zo? Ik zit hier op mijn blote knietjes Zeus te bedanken dat ik hier al 6 maanden opgesloten zit. Want ik leef ten minste nog. Ik denk dat ze met deze Hollandse houding van 'niemand vertelt mij wat ik doe of zeg' letterlijk hun eigen graf graven. Ik vond die Dutch koppigheid altijd wel leuk. Ik maak me nu zorgen over de domheid vergelijkbaar met de VS.
 
Het is wel interessant wat de verschillen zijn.
Australiërs zijn sowieso veel volgzamer in een hoop dingen. Dat begint al op school.
Uiteraard zijn ze in andere dingen wellicht weer rebelser maar dat maakt het ook zo geinig, in 2 culturen leven :)
 
Ik probeer er niet teveel een mening over te hebben. Ieder land moet doen wat zij denken dat goed is. Wij zijn inderdaad erg volgzaam. Schijnt Brits te zijn. Ik kan niet ontkennen dat ik het wel een klein beetje jammer vind dat we nog minimaal een maand in de huidige situatie zitten. Maar goed, c'est la vie.

Ik begreep origineel niet zo goed waarom telkens genoemd werd dat het wel meevalt allemaal omdat er nu beter getest wordt, maar inmiddels snap ik het. Mensen downplayen de huidige cijfers omdat in maart/april bijna niet getest werd, maar gedacht werd dat heel veel mensen ziek waren. Nu testen ze veel meer en hebben ze een veel beter beeld van wie er ziek zijn. Wij vinden de huidige cijfers hoog, maar Nederlanders vinden het vergeleken met wat gedacht werd dat de cijfers in maart/april waren, allemaal wel meevallen. Net als dat veel van mening zijn dat 6000 doden best meevalt.

En tsjah, ik woon op een groot eiland en binnen dat eiland liggen de grote steden (en brandhaarden) ver uit elkaar. Het is makkelijk praten voor mij als ik niet bang hoeft te zijn dat er een kuchende Duitser vakantie komt vieren op mijn strand nadat we 2/3 maanden in lockdown gezeten hebben ;)
 
Back
Top