To stay or not to stay

Dus, korte update (+ bijbehorende vraag): gister gebeld met afterbang + partners, nogmaals dank daarvoor. Zij hebben ons een stukje meer zelfvertrouwen gegeven om gewoon te beginnen met de voorbereiding van een skills assessment.

Nu zit ik qua profiel een beetje tussen Management Consultant en ICT Business Analyst in. De eerste wordt assessed door VETASSESS en de ander door ACS. Zou het zin hebben om 2 afzonderlijke assessments te laten doen of praten die 2 instanties wellicht met elkaar en snij je zodoende in je eigen vingers?
 
Dus, korte update (+ bijbehorende vraag): gister gebeld met afterbang + partners, nogmaals dank daarvoor. Zij hebben ons een stukje meer zelfvertrouwen gegeven om gewoon te beginnen met de voorbereiding van een skills assessment.

Nu zit ik qua profiel een beetje tussen Management Consultant en ICT Business Analyst in. De eerste wordt assessed door VETASSESS en de ander door ACS. Zou het zin hebben om 2 afzonderlijke assessments te laten doen of praten die 2 instanties wellicht met elkaar en snij je zodoende in je eigen vingers?
- S

Partner... niet partners. Voor je het weet krijg je hier wilde verhalen ;)

Kan even niets zinnigs zeggen over de assessments behalve... In principe zou je verwachten dat je een assessment kunt doen op je skills. En dan bepaald de assessor wat je eigenlijk bent. (ICT BA of Management Consultant) Maar dat is logisch gedacht... en logica... dat werkt niet altijd.

@Zwerver een idee wellicht als voormalig BA?
 
- S

Partner... niet partners. Voor je het weet krijg je hier wilde verhalen ;)

Kan even niets zinnigs zeggen over de assessments behalve... In principe zou je verwachten dat je een assessment kunt doen op je skills. En dan bepaald de assessor wat je eigenlijk bent. (ICT BA of Management Consultant) Maar dat is logisch gedacht... en logica... dat werkt niet altijd.

@Zwerver een idee wellicht als voormalig BA?
Spooky... Die twee partners dan he...

@HeinC88 Uhh, je doet een assessment bij ACS en je kiest daar een beroep. Als je de verkeerde kiest, krijg je de ervaring niet. En dan doe je de andere. Ik zou niet twee aanvragen doen, want dat is 2x geld. Doe eerst de eerste en kijk wat daar uitkomt. Als dat tegenvalt doe je de andere. Tenzij je natuurlijk heel veel haast hebt?
 
Hi,
Welkom!
Ik zou ook kijken waar je de minst aantal punten nodig hebt voor je visumaanvraag en eerst daar je assesment aanvragen. Ik weet namelijk destijds wij voor het visum gingen in 2017-2018 had je voor BA minimaal 80 punten nodig wilde je überhaupt een uitnodiging krijgen en voor sommige andere beroepen had je aan de minimale 65 punten voldoende. Heb geen idee hoe het nu met BA staat.

Succes ermee!
 
In principe zou je verwachten dat je een assessment kunt doen op je skills. En dan bepaald de assessor wat je eigenlijk bent. (ICT BA of Management Consultant) Maar dat is logisch gedacht... en logica... dat werkt niet altijd.
Soms kan je het twee kanten op schrijven. Veel skills en ervaring zijn vergelijkbaar voor meerdere functies. Ik zat zelf tussen project manager en BA in, en toen heb ik een application gedaan als BA, omdat dat op dat moment wel een visa kans was en project manager niet.
 
Ben weer even stil geweest (maar heb niet stil gezeten!), dus bij deze een update vanuit onze kant.

We hebben besloten eerst volledig voor de skills assessment te gaan m.b.t. Management Consultant bij VETASSESS. Na beraad met Nataschja (afterbang's partner) tot de conclusie gekomen dat het inderdaad een manier van schrijven/presenteren. Daarnaast is het ook echt de richting op die ik zelf heen wil. Daarover later meer ;-)

Dat het assessment een aardige hoop werk is, is een kleine understatement. Je hebt documenten nodig waarvan je het bestaan amper meer wist (bij wijze van dan, zo oud en vergeetachtig voel ik mezelf nog niet) en uiteraard alles in het Engels (vertaald). Het meeste heb ik nu in een maand bij elkaar gesprokkeld, van mijn diploma's tot de werkgevers brieven. Het wachten is nog op een aantal vertalingen en een laatste organogram en dan zijn we klaar om alles op te sturen! Dat zal hopelijk eind volgende week gebeuren. Als ik eligible ben voor priority processing, ga ik dat denk ik wel doen. Wel een extra 600 dollar, maar ook 8 weken eerder een beslissing. Wat weer handig kan zijn als het niet in 1 keer lukt, omdat ik in november 33 wordt en zodoende 5 punten zal verliezen. Best bizar, want na 10-20 uur per week eraan te werken, naast een 50-60 urige werkweek, kan ik een break wel gebruiken. Althans, break, waarschijnlijk is het gelijk doorschakelen naar leren voor de IELTS en die halen met een 8 gemiddeld (D een 4.5) en dan kunnen we dat ook aftikken :)

Ondertussen ook lopen blokken om wat andere dingen. Via via was ik in contact gekomen met een recruiter uit Perth, welke mijn CV voorlegde bij een goede kennis van hem en nu 2 interview rondes later (waarvan 1 een case interview, vandaar het blokken) verwacht ik binnenkort een offer om 3 maanden 'proef' te draaien met de intentie om daarna een langere verbintenis aan te gaan. Als wat dan? Nou, letterlijk met functietitel Management Consultant! Er staan nog geen handtekeningen, maar heb er een goed gevoel over (en zij blijkbaar ook). De recruiter zelf zei al: pak je koffers maar en kom alvast naar Perth.

Dat opent ook gelijk de deur om, als ik over X tijd mijn EOI gaan indienen, om niet alleen voor 189 te gaan, maar tevens voor 190/492. Management Consultant staat namelijk op de state sponsored lijst van WA. Enige uitdaging hierbij is, dat een van de vereisten is dat je een baanaanbod van minimaal 12 maanden moet hebben. En dat heb ik nog niet. Wat denken jullie: bij de EOI (die waarschijnlijk eind augustus/begin september ingediend wordt) alle drie de visa invullen, ondanks dat ik dat baanaanbod nog niet heb, of alleen de 189?

Weer een lap tekst en heb zelfs nog het gevoel dat ik wat vergeten ben, maar dat komt dan wel weer.

Prettige zondag allen!
 
Zo wat fijn zeg, daar kan je niets anders dan vrolijk van worden 🤩, gefeliciteerd, weer een stapje verder 👍
 
Oh wow, het kan dus heel snel gaan ineens.. net mail binnen gekregen, en het assessment is gehaald!

Wel iets minder professionele jaren dan gehoopt, ze hebben niet alles meegeteld dus daar krijg ik wat minder punten voor tzt, maar uiteraard toch heel blij mee!

Tijd om de EOI aan te maken denk ik 😁
 
Dju... Het grote nadeel van leven op een remote eiland net boven een mini stad/dorp als Darwin: er zijn amper PTE test mogelijkheden en als ze er al zijn, geen vluchten naar mainland.

Test is nu gepland over 3 weken. Echt k*k dat ik dit niet eerder heb gedaan, sta voor m'n gevoel nu bijna een maand stil.. aanvragen EOI moest voor m'n gevoel zsm, maar dat kan dus niet zonder je test uitslag. Grrr!
 
Dju... Het grote nadeel van leven op een remote eiland net boven een mini stad/dorp als Darwin: er zijn amper PTE test mogelijkheden en als ze er al zijn, geen vluchten naar mainland.

Test is nu gepland over 3 weken. Echt k*k dat ik dit niet eerder heb gedaan, sta voor m'n gevoel nu bijna een maand stil.. aanvragen EOI moest voor m'n gevoel zsm, maar dat kan dus niet zonder je test uitslag. Grrr!

Ach, wat is een maand in het lange visa aanvraag proces. Geniet juist even van de remoteness.
 
3 weken is niet zo slecht/lang volgens mij hoor. Kan me niet meer herinneren maar volgens mij is dat helemaal niet langer dan in NL...?
 
3 weken is niet zo slecht/lang volgens mij hoor. Kan me niet meer herinneren maar volgens mij is dat helemaal niet langer dan in NL...?
Korter zelfs. Mijn wachttijd in NL (en het VK) was een maand. Hier in Oz is het minder dan 2 weken op het moment.
 


OFX
Back
Top