HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Vrijdag, en ik zie zelfs de zon. Dat is laaaaaaang geleden. (Zie ook dit artikel: https://www.theguardian.com/comment...prinklers-were-not-built-to-do-this-much-rain) Dat beschrijft het leven aan de oost kust heel goed.

Maar het is het vrolijke topic, dus blij met de zon die we nu hebben! Zo de Unimog even verder inpakken en dan met een groepje 4x4 jongens op naar een weekend Janowen Hills. Een 4x4 park meer inland en richting de NSW border. Daar is het iets droger geweest de laatste weken maar toch modderbanden verplicht denk ik ;)

Iemand anders nog plannen?
 
Vrijdag, en ik zie zelfs de zon. Dat is laaaaaaang geleden. (Zie ook dit artikel: https://www.theguardian.com/comment...prinklers-were-not-built-to-do-this-much-rain) Dat beschrijft het leven aan de oost kust heel goed.

Maar het is het vrolijke topic, dus blij met de zon die we nu hebben! Zo de Unimog even verder inpakken en dan met een groepje 4x4 jongens op naar een weekend Janowen Hills. Een 4x4 park meer inland en richting de NSW border. Daar is het iets droger geweest de laatste weken maar toch modderbanden verplicht denk ik ;)

Iemand anders nog plannen?
Helemaal niks :D

Ik ga genieten van het feit dat we drie dagen droog weer hebben, en me voorbereiden op de kids en Q die dinsdag weer terugkomen.
 
Vrijdag, en ik zie zelfs de zon. Dat is laaaaaaang geleden. (Zie ook dit artikel: https://www.theguardian.com/comment...prinklers-were-not-built-to-do-this-much-rain) Dat beschrijft het leven aan de oost kust heel goed.

Maar het is het vrolijke topic, dus blij met de zon die we nu hebben! Zo de Unimog even verder inpakken en dan met een groepje 4x4 jongens op naar een weekend Janowen Hills. Een 4x4 park meer inland en richting de NSW border. Daar is het iets droger geweest de laatste weken maar toch modderbanden verplicht denk ik ;)

Iemand anders nog plannen?
Wij hadden geen plannen, totdat ik er toevallig achter kwam dat de onderzijde van ėėn van de kozijnen van onze slaapkamer (op het zuiden) door niet veel meer dan de verf op zijn plek werd gehouden. Het zag er eigenlijk bijzonder goed uit voor de staat waar het in verkeerde. Als ik niet per ongeluk met de steel van de handveger er tegenaan had gestoten, had ik nog van niks geweten.
Dus dat vulde automatisch de agenda met een verplichte kleine reparatie. Leuk om te doen en goed voor de Wood working skills zeg maar.
 
Het is zondag en dan ga je met de 4WD club op stap/(4)wielen. Leuke groep, gemiddelde leeftijd 65-70 schat ik zo, maar daarom ook geen zotte toeren maar heerlijk rijden met een smoko tussendoor. Ruim 150km door de bush en amper een 1 huis gezien.
En onderweg iets wat vóór mij betreft Australië een beetje samenvat. Er lag een flinke boom over de weg waar niet elke auto onderdoor kon. 2 chainsaws werden bovengehaald (ja dat is voor velen standaarduitrusting). 1 man in bijna volledige safety gear (blijkbaar ook standaard uitrusting voor hen) met een boomzaag op batterij. Daarnaast een ouder mannetje met een Ryobi petrol zaag, gewoon in short en op blote voeten, balancerend op 2 boomstronken. Broederlijk naast mekaar 😂
12A78913-32E8-4686-8213-2C680941C30F.jpeg03C26A27-863A-4C22-BB44-0BF3518FFB0F.jpeg
 
Het is zondag en dan ga je met de 4WD club op stap/(4)wielen. Leuke groep, gemiddelde leeftijd 65-70 schat ik zo, maar daarom ook geen zotte toeren maar heerlijk rijden met een smoko tussendoor. Ruim 150km door de bush en amper een 1 huis gezien.
En onderweg iets wat vóór mij betreft Australië een beetje samenvat. Er lag een flinke boom over de weg waar niet elke auto onderdoor kon. 2 chainsaws werden bovengehaald (ja dat is voor velen standaarduitrusting). 1 man in bijna volledige safety gear (blijkbaar ook standaard uitrusting voor hen) met een boomzaag op batterij. Daarnaast een ouder mannetje met een Ryobi petrol zaag, gewoon in short en op blote voeten, balancerend op 2 boomstronken. Broederlijk naast mekaar 😂
View attachment 1778View attachment 1779
Dat eerste mannetje voelt alsof ik in NL of DE ben. Dat tweede mannetje, dat voelt echt Australisch! :D
 
Iemand nog wilde (of minder wilde) plannen dit weekend?

Wij gaan nog een weekendje Unimog-gen. Een centraal Unimog figuur hier gaat beginnen aan de big lap met zijn camper. Dus een uitzwaai weekend zeg maar.
 
Wilde vrijdagplannen: hebben net de zoon (70) van onze buurvrouw (95) begraven. Moet niet mogen, op zo'n hoge leeftijd je kind verliezen, en in haar geval was ze de jongste al op 59-jarige leeftijd kwijtgeraakt. Nu is ze helemaal alleen. Ik hoop dat ze na een good cry net als wij maar aan een stevige vrijmibo gaat beginnen.
 
Geen wilde plannen behalve weer thuis komen morgen na vakantie. Gisteren de Gotthard pass (Zwitserland) gereden, dat was toch wel een ervaring apart. Miss Rolls vond het minder, want je gaat automatisch proberen en harder rijden. Dus misschien moeten we dat nog een keer doen met vrienden en zonder vrouwen. 🤣
 
Geen wilde plannen behalve weer thuis komen morgen na vakantie. Gisteren de Gotthard pass (Zwitserland) gereden, dat was toch wel een ervaring apart. Miss Rolls vond het minder, want je gaat automatisch proberen en harder rijden. Dus misschien moeten we dat nog een keer doen met vrienden en zonder vrouwen. 🤣
Zwitserland en hardrijden is een matige optie voor je portemonnee ;) Dus wellicht is Ms Rolls je redding ;)
 
Zwitserland en hardrijden is een matige optie voor je portemonnee ;) Dus wellicht is Ms Rolls je redding ;)
Haha ja da kan ook. ,😉 Nou rijd ik hier toch wel voorzichtig want de snelheidsaanduiding op (snel)wegen vind ik persoonlijk onduidelijk of non existent.

Maar op de pass kun je zoiezo niet veel harder dan de aangegeven 60 km/h voordat je je anker moet uitgooien voor de volgende haarspeldbocht.
Paar mooie Lotussen en Austin Martin zien rijden tijdens een foto momentje, daar kan Rolls toch wel van genieten.
 
Perth! Eens de andere kant bezoeken. Met de schoonouders die daar al aangekomen zijn. Na een rondrit van 10 dagen nemen we ze mee terug naar Cairns voor enkele weken.
Erg veel zin in.
Kijk dat zijn nog eens de betere en leukere dingen. Lekker rond touren met de familie. Geniet ervan!
 
Niet echt een vrijdag ding, maar wist niet waar het anders terecht kon. Er rijdt hier door de bergen de Puffing Billy. De oudste stoomtrein van Australië. Normaal niet de meest enerverende ervaring, maar voor dit jaar hebben ze er een speciale Train of Lights versie van gemaakt met lampen en projectoren.

Met alle rook en het feit dat het in het donker is, maakt het een erg leuke ervaring. Fris, maar leuk haha.


The-Train-of-Lights-passing-through-Wright-Forest.jpeg
 
Niet echt een vrijdag ding, maar wist niet waar het anders terecht kon. Er rijdt hier door de bergen de Puffing Billy. De oudste stoomtrein van Australië. Normaal niet de meest enerverende ervaring, maar voor dit jaar hebben ze er een speciale Train of Lights versie van gemaakt met lampen en projectoren.

Met alle rook en het feit dat het in het donker is, maakt het een erg leuke ervaring. Fris, maar leuk haha.


View attachment 1788
Ik zat Annelies haar insta al met vraagtekens te bekijken. WTF zie ik hier. Nu dit verklaart het 😂
 


OFX
Back
Top