LaStaVaZa BobtheCactus

Ja hoi! Daar ben ik weer !!
Ik weet niet of iemand hier nog meeleest,...

maar wij gaan voor Australië — poging 2 😊

To be continued.

🌵🤙
Wow wow het blijft toch knagen? Of zeg maar bijten? 😉 Ik ben ervan overtuigd dat je een goede keus maakt! You go for it!! You'll make it. Waar je energie naartoe gaat.... Law of attraction.... Het werkt echt. 🌵Powerrrr 😉
 
Ja hoi! Daar ben ik weer !!
Ik weet niet of iemand hier nog meeleest,...

maar wij gaan voor Australië — poging 2 😊

To be continued.

🌵🤙
Meelezen? Ik was al maanden in de rouw over je vertrek, joh. Maar daar is ze weer. Komt eindelijk die borrel in zicht.
Vertel, what happened en waar gaan jullie het nu proberen?

Yay, Bob is bahack!
 
We hebben ongeveer een jaar terug besloten alles even opzij te zetten. We waren eigenlijk gewoon een beetje uitgeput door het langdurende proces wat maar niet wilde lukken door corona, in combinatie met een nare thuissituatie met een zieke stief/schoonvader. Ik wilde het zelf nog niet meteen loslaten, maar mijn vriend wel echt. Ik heb sowieso moeite met dingen loslaten ;-) maar bedacht me dat even een adempauze inderdaad misschien geen kwaad kon. Portugal was het backup plan en zodoende gingen we afgelopen zomer 3 weken roadtrippen door Portugal. Heerlijke vakantie gehad, heel wat mooie potentiële plekjes gespot. Echt mijn favoriete land in Europa!

En toch... bleef na thuiskomst de motivatie vanuit ons beiden om hiermee aan de slag te gaan uit. Ik concludeerde dat voor mezelf al vrij snel, maar zoals boven benoemd was ik ook druk met familiezaken. Ik besloot het maar gewoon te laten en te zien wat er uit de volgende Portugal trip zou komen.

Vorige week had ik een gesprek met mijn vriend, waarin hij -voor mij totaal onverwachts- aangaf het toch ook niet los te kunnen laten. En het weer wilde proberen. Hij had er stil en in zichzelf - zonder overleg met anderen- een maand of 3, 4 goed over na zitten denken. Ook bij hem ontbrak de 'spark' voor Portugal. Hij had zelfs al met het visumbureau gebeld om überhaupt eens te peilen hoe de zaken er nu voor zouden staan vergeleken met een jaar terug! Ik was natuurlijk helemaal verbaasd! Maar ook heel blij!

Onze visumagente had kort in het gesprek aangegeven dat de zaken er wel degelijk beter voor staan nu, dan een jaar terug (gelukkig!). We hebben haar na dit gesprek direct gemaild dat we toch weer een poging willen wagen. Ik weet wel dat we daarmee weer het een en ander moeten regelen, want mijn engelse test en skills assessment zijn beiden helaas verlopen. Ik verwacht aankomende week wel ergens van haar een lijstje en een plan van aanpak te krijgen en hopelijk zijn we hiermee voor 1 juli weer ready to go!

Can't wait, ik heb er weer heel veel zin in, de energie is weer terug!

De insteek dit keer is wel onder wat voorwaarden. Het grote doel is om een PR voor later te pakken te krijgen, waarschijnlijk nog steeds d.m.v. een 491 visum. De directe PR's zijn nog steeds erg lastig te verkrijgen met mijn case. Mocht er onverhoopt iets gebeuren thuis met familie, dan gaan we serieus overwegen terug te gaan. Hier sta ik helemaal achter. Mijn moeder zit hier straks 'alleen' (mijn stiefvader gaat vermoedelijk nu zijn laatste weken in, denk ik) en ik wil daar wel een goed gevoel mee hebben mochten we aankomend jaar een uitnodiging krijgen. Dingen staan nu wat meer in perspectief, zeg maar.

Het gevoel van dat we het nooit echt hebben kunnen proberen gaat nu wel weg denk ik, nu we het weer met frisse energie aan gaan pakken. Ik ben positief gestemd en ben heel benieuwd of er in de komende anderhalf jaar (mijn piek-jaren punten-wise) iets zal lukken. Ik vind het ook erg leuk om weer op het forum mee te lezen (dat had ik ook even laten zitten in de tijd dat ik het moeilijk had met de stop-beslissing).

Bob is back :cool:
 
Ondanks alle vervelende situaties met familie blij te horen dat jullie toch allebei naar elkaar uit hebben gesproken dat jullie willen emigreren.
Mijn vriendin en ik wisten origineel ook niet van elkaar dat we echt wilden emigreren en ook meermalen hebben we elkaar gevraagd of de ander zich echt niet gepusht voelde. Grappig hoe dat werkt.
Kan wel zeggen uit ervaring dat het allemaal een heel stuk vloeiender gaat als je beide zo gemotiveerd bent.

Succes!
 
Ondanks alle vervelende situaties met familie blij te horen dat jullie toch allebei naar elkaar uit hebben gesproken dat jullie willen emigreren.
Mijn vriendin en ik wisten origineel ook niet van elkaar dat we echt wilden emigreren en ook meermalen hebben we elkaar gevraagd of de ander zich echt niet gepusht voelde. Grappig hoe dat werkt.
Kan wel zeggen uit ervaring dat het allemaal een heel stuk vloeiender gaat als je beide zo gemotiveerd bent.

Succes!
Ik heb hier eigenlijk helemaal niet meer op gereageerd, sorry.

Ja aan onszelf ligt het niet, Australie zit in ons beider hart! Het is meer de struggle soms met het idee van het 'achterlaten' van je familie en vrienden. Al zie ik het zelf niet als achterlaten, ik kan me best wel voorstellen dat het voor hen wel zo voelt soms. Al zal mijn moeder (en die van mijn vriend trouwens ook) altijd zeggen: "doe wat je gelukkig maakt". Het blijft lastig. Maar goed, je kunt alles wel uitdenken van te voren, je weet pas hoe het werkt als de situatie zich afspeelt.
 
Dan weer even een kleine update.

✅ Alle documenten zijn (weer) verzameld voor Vetassess, zojuist de laatste items geüpload naar onze visumagent. We gaan voor een priority processing aangezien de normale processing tijd schijnbaar toch best lang is nu. Hopelijk begin volgende week gaan we alles indienen.

✅ Engelse toets (PTE) is geboekt, volgende week moet ik weer! Heb 4 dagen de tijd om te studeren en te oefenen. Ik ga uiteraard weer voor de hoogst haalbare score 🤞🤞🤞🤞 Wat ik me herinner kreeg ik de uitslag vorige keer vrij snel, ik ben benieuwd.
 
Succes 'Bob' !

Wat ouders betreft. Ja, lastig, en ook, het gaat zoals het gaat. Weet nog goed dat we mijn moeder over hadden voor etentje en op een gegeven moment zei ik: We moeten je wat vertellen. Menske schrikt zich naar, dacht dat ik dodelijk ziek was, of dat we gingen scheiden of... of... Dus toen we zeiden: We gaan emigreren naar Australie viel het haar mee :D
 
  • Like
Reactions: KJH
Ik heb hier eigenlijk helemaal niet meer op gereageerd, sorry.

Ja aan onszelf ligt het niet, Australie zit in ons beider hart! Het is meer de struggle soms met het idee van het 'achterlaten' van je familie en vrienden. Al zie ik het zelf niet als achterlaten, ik kan me best wel voorstellen dat het voor hen wel zo voelt soms. Al zal mijn moeder (en die van mijn vriend trouwens ook) altijd zeggen: "doe wat je gelukkig maakt". Het blijft lastig. Maar goed, je kunt alles wel uitdenken van te voren, je weet pas hoe het werkt als de situatie zich afspeelt.
Hier kan ik me zóó in herkennen! Zowel van tevoren als nu soms ook nog, voelt het echt alsof je mensen in de steek laat. De meeste vrienden supporten het wel, al snappen de meesten het volgens mij niet. Familie hier steunt ons wel, maar met veel tegenzin en vooral de moeders vinden het lastig (ook om dat wel/niet uit te spreken). Blijft heel lastig. Had je graag het perfecte advies gegeven maar gewoon gaan is denk ik de enige manier om er achter te komen of dit jullie gelukkig gaat maken 😊
 
Gisteren PTE gedaan...

Kom ik net iets te kort, damn it. Nou ja, genoeg punten hoor om eventueel een poging weer te wagen voor nominatie aanvraag, maar ik ga uiteraard over een paar weken proberen deze score weer op te krikken :)

Luisteren — 90
Lezen — 90
Spreken — 90
Schrijven — 77

79 is het minimum voor de maximale engels score. Oh well, over een paar weken poging 2.
 
Gisteren PTE gedaan...

Kom ik net iets te kort, damn it. Nou ja, genoeg punten hoor om eventueel een poging weer te wagen voor nominatie aanvraag, maar ik ga uiteraard over een paar weken proberen deze score weer op te krikken :)

Luisteren — 90
Lezen — 90
Spreken — 90
Schrijven — 77

79 is het minimum voor de maximale engels score. Oh well, over een paar weken poging 2.
Dit is in ieder geval al een flinke stap in de juiste richting. 👍
 
Gisteren PTE gedaan...

Kom ik net iets te kort, damn it. Nou ja, genoeg punten hoor om eventueel een poging weer te wagen voor nominatie aanvraag, maar ik ga uiteraard over een paar weken proberen deze score weer op te krikken :)

Luisteren — 90
Lezen — 90
Spreken — 90
Schrijven — 77

79 is het minimum voor de maximale engels score. Oh well, over een paar weken poging 2.
Kun je geen herziening aanvragen zoals bij de IELTS? Het gaat maar om een paar puntjes. Ik had een hetzelfde en bovendien het gevoel dat het beter ging dan de score weergaf. Ik was verbaasd hoeveel hoger mijn nieuwe score was.
 
Kun je geen herziening aanvragen zoals bij de IELTS? Het gaat maar om een paar puntjes. Ik had een hetzelfde en bovendien het gevoel dat het beter ging dan de score weergaf. Ik was verbaasd hoeveel hoger mijn nieuwe score was.
Dat kan wel maar aangezien het nagekeken wordt door een computer en niet door een persoon zoals bij IELTS, is het niet aannemelijk dat je score snel zou wijzigen.
Ik zal eens opzoeken wat de ervaring is bij mensen die dat wel hebben gedaan. Maar ik zie niet op tegen een nieuwe test hoor. Heb jij een rescore gedaan bij IELTS of PTE?
 
Dat kan wel maar aangezien het nagekeken wordt door een computer en niet door een persoon zoals bij IELTS, is het niet aannemelijk dat je score snel zou wijzigen.
Ik zal eens opzoeken wat de ervaring is bij mensen die dat wel hebben gedaan. Maar ik zie niet op tegen een nieuwe test hoor. Heb jij een rescore gedaan bij IELTS of PTE?
IELTS. Ik kan me voorstellen dat het bij lezen en luisteren gemakkelijk is om door een computer na te laten kijken. Maar spreken schrijven wordt lastiger als het om meer dan taal en stellingsfouten gaat, lijkt me. Je moet immers nog wel iets zinnigs opschrijven en er moet ook nog iets van (TEEL) structuur in zitten.
 
IELTS. Ik kan me voorstellen dat het bij lezen en luisteren gemakkelijk is om door een computer na te laten kijken. Maar spreken schrijven wordt lastiger als het om meer dan taal en stellingsfouten gaat, lijkt me. Je moet immers nog wel iets zinnigs opschrijven en er moet ook nog iets van (TEEL) structuur in zitten.

Hebben we daar niet ChatGPT voor tegenwoordig, voor het stukje schrijven dan.
 
Hebben we daar niet ChatGPT voor tegenwoordig, voor het stukje schrijven dan.
Been there, done that! En erg nuttig ook, love ChatGPT haha! In de oefentesten scoorde ik ook best hoog voor het onderdeel schrijven als ik de tips van ChatGPT toepaste. Ik denk dat nu tijdens de echte toets, het 'm zat in de andere schrijfoefening. Ik had een heel erg lastige tekst die ik moest samenvatten in 1 zin. Ik begreep de strekking net niet goed genoeg en denk dat ik te weinig woorden heb gebruikt :) Ging over double blinded clinical studies. Ik vond het nog wel lastig! 🧐

IELTS. Ik kan me voorstellen dat het bij lezen en luisteren gemakkelijk is om door een computer na te laten kijken. Maar spreken schrijven wordt lastiger als het om meer dan taal en stellingsfouten gaat, lijkt me. Je moet immers nog wel iets zinnigs opschrijven en er moet ook nog iets van (TEEL) structuur in zitten.
Nou ik ga liever nog een keer proberen. Schijnbaar is er toch weinig succes op betere score bij PTE, heb een beetje gezocht op fora en in facebookgroepen bijvoorbeeld. En kennelijk kan het best lang duren tot je dan weer de uitslag terugkrijgt, en als er geen wijziging is kost het weer 100-nog wat dollar. Ik ga gewoon voor een frisse nieuwe poging half juni! Moet wel lukken, had zoals boven omschreven echt pech met 1 onderdeel.
 
nou onze skills assessment ging mooi rapido! 10 juni alle papieren weer opgestuurd naar Vetassess, 16 juni een kleine hickup in de vorm van een gevraagde aanvulling die we eigenlijk wel hadden aangeleverd (een vervangende ondertekende verklaring ipv een referentie brief van mijn werkgever). Nogmaals uitgelegd door onze visumagent en op 19 juni is het toch geaccepteerd door Vetassess. En op 22 juni was het allemaal al goedgekeurd! Yay!!

PTE poging 2 staat woensdag op het programma. Hopelijk lukt het nu om toch iets hoger te scoren. Mijn vriend gaat m dan trouwens ook doen maar hoeft alleen een voldoende te halen.

Fijn een beetje beweging er in zo. En dat ook nog voor 1 juli allemaal.

🤞🏻🤞🏻🤞🏻🌵😎
 


OFX
Back
Top