Queenslanders na Fina?

Emulate

Well-Known Member
Hallo Queenslanders! Is iedereen okee nu tropische cycloon Fina aan land is gekomen? Hoe gaat het met jullie gezondheid, schade aan eigendommen?

Fina?! Fina?! Dat is een dwarrelwindje ;)

Hier in het zuidoosten, daar is het pas chaos!
Een unnamed storm kwam gister even over de Gold Coast, Brisbane en Sunshine Coast omhoog naar K'gari/Hervey Bay.
100-150km winds, meer dan 160.000 huishoudens zonder stroom (en nu nog steeds bijna 100.000, waaronder wijzelf)
Hagelstenen van bijna 200 gram en zo groot als je hand. Nee daarmee vergeleken was Fina een lekker briesje ;)

@dave broekhuizen jouw kant op werd het op de radarbeelden een tornado of mesocyclone. Alles OK?

Fina?! Fina?! Dat is een dwarrelwindje ;)

Hier in het zuidoosten, daar is het pas chaos!
Een unnamed storm kwam gister even over de Gold Coast, Brisbane en Sunshine Coast omhoog naar K'gari/Hervey Bay.
100-150km winds, meer dan 160.000 huishoudens zonder stroom (en nu nog steeds bijna 100.000, waaronder wijzelf)
Hagelstenen van bijna 200 gram en zo groot als je hand. Nee daarmee vergeleken was Fina een lekker briesje ;)

Wow. Maar zijn de schade en de verwondingen beperkt gebleven?

Wow. Maar zijn de schade en de verwondingen beperkt gebleven?
Bij ons op zich wel. Zover 2 bomen gespot die het niet gehaald hebben maar verder geen schade. Het internet van onze racistische oom, Ome Musk, doet het ook nog.

Voor mij persoonlijk is het meest vervelende geen power gedurende een heatwave. De koelkasten/vriezers staan op de batterij, die ik regelmatig op peil hou met de generator. Maar dingen zoals plafond ventilatoren en aircon doen niets.
Denk dat ik zo nog maar even een oude staande ventilator ga opzoeken en op de batterij aansluiten want het is onprettig aan het worden en de berichten voor herstel zijn nog niet goed.

Hier wat van de gebruikelijke nonsens ;)

Behalve de zonnepanelen die beschadigt zouden kunnen zijn op onze rental (? ja echt, dat was het bericht van de agent. Het zou kunnen zijn dat, wat wil je wat we doen?), ik geloof dat het huis nog staat :D

Energex is echt goed. Het duurde nu lang. Maar van alles lag er uit vanaf de NSW border tot aan K’gari/Fraser Island.

Wat is er aan de hand met de unit?

Energex is echt goed. Het duurde nu lang. Maar van alles lag er uit vanaf de NSW border tot aan K’gari/Fraser Island.

Wat is er aan de hand met de unit?
Hagelstenen, dak schade, zonnepanelen schade. En dat is allemaal bodycorp, maar Strata bedrijven zijn jak…

Back