(0n)begrip van vrienden/familie

juuls76

New Member
Hoi allemaal,
ik heb vanmorgen heel voorzichtig aan mijn beste vriendin kenbaar gemaakt dat we bezig zijn met informeren over emigreren naar australie.
Ze was hier helemaal niet blij mee(wel te begrijpen).
Maar dit vind ik toch wel erg moeilijk, laat staan als je straks moet mededelen dat het daadwerkelijk doorgaat.
het gaat mij ook niet in de koude kleren zitten om iedereen hier achter te laten,maar laten we eerlijk zijn,lang leve internet en webcams.Je kan toch nog contact houden.
Gelukkig staan beide ouders wel achter de beslissing(dat scheelt enorm)En hebben ze al aangeboden om ons te helpen.Dit maakt het wel weer iets gemakkelijker.
Ik denk dat iedereen wel zo'n ervaring heeft,en momenten heeft dat je je afvraagt of je er goed aan doet.
Marc en ik weten wel diep van binnen dat dit een juiste beslissing is, en daar houden we ons dan maar aan vast!!!  Groetjes Joyce :sunny:

Hoi,
Hier lopen meerdere draadjes over weet even niet precies waar maar er bestaan meer van deze verhalen.
Gr Pat

Hoi Joyce,

Ik heb een tijdje terug ook een topic geplaatst wat beteft hoe vrienden en familie reageren. Niet leuk maar als je verder in het proces gaat dan draaien de meeste wel bij. Ze moeten aan het idee wennen en voor je het weet maak je plannen dat ze langs gaan komen.
Mijn familie is heel erg bij gedraaid ons visum is nu ingediend dus het komt nu wel heel erg dichtbij.

Succes verder, ja je hebt zeker de juiste beslissing genomen, ik denk dat veel mensen weg willen uit NL, maar dat er maar weinig mensen zijn die die stap dan ook daadwerkelijk nemen.

Gr. Ingrid

hallo Joyce  - Marc en Ingrid

wij hebben onlangs besloten om uit te gaan zoeken of er een mogelijkheid bestaat om naar Australië te emigreren.
In eerste instantie willen we eerst kijken of die mogelijkheid er ook daadwerkelijk is en dan gaan we er zeker voor.

Ik heb heel weinig, tot geen contact met mijn ouders. Heeft enkele oorzaken maar ruzie is er gelukkig niet echt geweest. Nu is mijn zus op de hoogte gekomen van onze plannen wat ik niet erg vond want vertellen doen we het toch. Je kunt ze maar beter ruim op tijd inlichten, toch? Mijn zus is behoorlijk pist off want snapt het echt niet. Jammer...
heb het uit proberen te leggen maar begrijpt het nog niet.

Ik hoop dat voor jullie, iedereen jullie gaat steunen. Er is tegenwoordig zoveel dat men steeds makkelijjker bereikbaar voor elkaar is.

ik wens jullie veel succes hiermee en misschien zien we elkaar in het schitterende Australië

Greetings Helmut en Leonie

Hai Joyce,

Moeilijke dingen zijn dat, maar het schijnt dat het allemaal beter wordt. Wij zitten momenteel in een moeilijke periode, doordat mijn ouders er veel moeite mee hebben en er op een vervelende manier mee om gaan: Kop in 't zand en niet over praten. Als er wel een woord valt, is het in de verwijtende sfeer. Ellendig.
Het schijnt dat het een kwestie van wennen is. Succes er mee en gewoon je gal hier spuien, dat helptGroetjes, Dijnnas

dank voor jullie begrip...

denk dat het voorlopig nog wel een heel moeilijk onderwerp wordt maar het is en blijft ons leven.
Wij willen echt dolgraag daar heen.

Ik wil iedereen heel veel succes wensen die in een dergelijke situatie zitten en begrijp dat dit zeer zeker niet makkelijk is.

gr Helmut

Inderdaad lopen hier al wat draadjes over.
Op 10 december gaan we voor 6 weken naar Cairns, Om als we het tenminste nog halen ons visum geldig te maken.
En als alles verloopt zoals we hopen (een baan vinden en calculeren of dat het betaalbaar is als we het huis wat in nederland te koop staat leeg achter te laten) Laten we de kinderen daar en komen ik en mijn vrouw alleen terug om de container te laden en dan rap weer te vetrekken.
Echter is het wel zo dat mijn moeder er nog steeds niets van wil weten en er dus ook geen woord over zegt of wil horen.
Dus van dat trekt wel bij heb ik nog niet veel gemerkt.
Ze is overigens wel de enige die er zo mee omgaat, verder is iedereen vol lof over de beslissing en de durf die we schijnbaar hebben.

Veel succes
Groetjes Kees

grappig genoeg is mijn familie in mijn geval begripvol geweest, familie van mijn man hadden het er heel moeilijk mee. nog steeds, maar de boosheid is omgeslagen in gemis. beste vrienden hebben het er ook zo ontzettend moeilijk mee gehad, nog steeds wel, maar ook omgeslagen in gemis....
tja, het lastige vond ik dat je juist in de tijd dat je ze hard nodig hebt, juist die mensen zich gekwetst lijken te voelen over jouw besluit. het is niet tegen hen, maar voor jezelf en dat lijkt moeilijk verteerbaar. ik zie het als een uiting van "liefde": ze houden zoveel van je dat ze slechts in boosheid kunnen reageren. misschien heb je er iets aan....
Mariëtte

Het is jullie leven en jullie besluit.....Als iemand dat niet weten te respecteren!!!!????
Ze kunnen altijd mee :roll:.......Ze kunnen altijd langskomen :up:..........Bellen :up:........MSN-en :?.......E-mailen :grin:........Het is niet meer als vroeger waar je maanden op een boot zat.Het wereld is een stuk kleiner geworden......

heb ik mijn zus ook proberen te leggen maar op de ene of andere manier wil ze het niet begrijpen.

hebben gisteren een kansbeoordeling gedaan bij migration bureau in amsterdam en hebben JIPPIE positief gereageerd.
Nu een afspraak maken en doorgaan.

Heeft iemand ook ervaring met hun? of iemand ervaring met move2australia?

bedankt voor al jullie reacties..... leuk om te horen wat een ander mee heeft gemaakt

Gr Helmut

Hoi Helmut

De Migration bureau kan een ding HEEL goed en dat is rekeningen schrijven en wij kan het weten, Wij waren duizende euro's kwijt aan hen :cry: :shock: :x

Ik wil je alleen waarschuwen....1000 euro deposito en die ben je al kwijt nog voor je begonnen ben..Kijk maar naar mijn vorige reacties :wink: :|  Je kan nu nog ergens anders gaan want het positieve bericht heb je tog al :up:
Als ik jouw was ging ik naar move 2 australie alhoewel zij een wachtlijst heb. Wij waren toen te bang en kozen voor Migration Bureau omdat wij het gevoel hadden dat we dichterbij was......DOMDOMDOMDOM
Wij kregen dus Migration Bureau in Nieuw Zeeland (ze hebben overal hun kantoren)

Als je van je geld af wil, kies je voor migration bureau......Met hun advies kom je er ook wel, zij geven TE VEEL advies en ALLLLES kost geld........

Hee Gerard ,leuk dat weer wat vaker online bent. :up:

Ja ik weet nog hoe jij je op kon winden over dat buro.
@Helmut wij zijn bij move 2 australie en zijn zeer tevreden.
Je mailtjes worden in no time beantwoord en je weet van tevoren wat de totale kosten van hun diensten zijn. :smile:

Groet Markus

Hi Helmut,

Gebruik de search knop maar eens met het onderwerp migration bueau, dan weet je gelijk genoeg  :up:

Dijnnas

Wij hebben pas een kansenbeoordeling gedaan bij Move2Australia. €125,- en zeer tevreden.

Dit document doorgestuurd naar mijn schoonpa.. die mailde me toch een negatief verhaal terug. Die zit het dus ook totaal niet zitten. Ach, hij kan de pot op :) Mijn ouders vinden het leuk voor me. En hebben er wel vertrouwen in.. ;)

He Luuk

zeker niet leuk om zo'n antwoord te krijgen. Ik heb het eigenlijk nog bijna niemand laten weten en krijg al van alles te horen.

Heb in tussentijd veel meegemaakt en lijkt me heerlijk om daar een super nieuwe start te maken. Als ze het begrijpen, jammer, wij gaan ervoor.
Bij Buysse hadden we negatief advies gekregen met de kansbeoordeling en willen nu kijken wat move2australia ervan denkt. Buysse moesten we al lang wachten op antwoord en denk als ze maar ook evt twijfelen een negatief advies uitbrengen. Zo houden ze altijd 100% score zoals ze beweren.

Succes met alles en mocht je iets weten over het een en ander, laat maar los. worden we allemaal wijzer van.

greetings helmut

[quote author=helmut link=topic=7936.msg103588#msg103588 date=1196192443]
Zo houden ze altijd 100% score zoals ze beweren.[/quote]

100% hmm knap persoontje als ze dat kunnen garanderen.

we hebben gesprek gehad op de Australian Fair en daar hadden ze het over meer dan 98%, is dus knap als dat waar is...

ben echt op zoek naar het juiste bureau en hoop die, ook met advies van iedereen op deze site, te vinden.

Willen graag richting Perth emigreren als het natuurlijk mogelijk is. Zou echt geweldig zijn...

gr Helmut

Back