1 goede reden

naokay

New Member
hallo allemaal,
wij zijn al een tijd aan het zoeken waar we willen gaan wonen.
valt niet mee moet ik zeggen.nou hebben we hier veel gelezen over adelaide,en dat spreekt ons wel erg aan.ik zou graag van jullie het volgende willen weten:
1 zeer goede reden om in adelaide of omgeving te gaan wonen.
en is er vraag naar lassers daar of in de buurt?
ben benieuwd naar jullie reacties.groetjes Heidi

qua job opportuny zou ik kijken op career one of seek. au
je kan dan regio gewijs zoeken naar jobs of jobs zoeken en dan kijken in welke regio's ze liggen

goede reden: rust (wij hebben het niet zo begrepen op een major ciy) we hebben kleine kindjes
bijkomend is het de festival staat - wordt er wijn verbouwd en zijn ze de enige met een welkomst pakket
wat wel leuk is als je pas arriveert

Inderdaad.

Vriendelijk, gemoedelijk, heerlijk weer, ideal voor families, betaalbaar, niet te druk, geen lange rijen etc

Sidonia

Adelaide is met al zijn suburbs een grote stad. Maar als je in het centrum komt hangt daar een gemoedelijke sfeer. Je kunt op de overdekte markt in het centrum geweldig voedsel kopen voor lage prijzen.
Verder heb je er een chinatown waar je lekker kunt eten.
Een klein uurtje buiten de stad ligt in het noorden de Barossa vallei waar de beste wijnen ter wereld worden gemaakt. Ten oosten zit je zo in de heuvels.

Ik kan me er prima vermaken, hoewel ik de suburbs niet allemaal super vind.
Glenelg vind ik trouwens een spuuglelijk bejaardenoord, waar de hoogbouw de skyline ontsiert. Daar zul je me niet gauw zien.

Bart

Een groot gezellig dorp met alle faciliteiten binnen handbereik.

Wij wonen hier nu ong. een jaar. Hebben eerst ruim een half jaar in Glenelg doorgebracht. In tegenstelling tot Bart vonden wij het er wel leuk. We hebben er een geweldige tijd gehad, goede sfeer, terrasjes, restaurantjes om de hoek en wat ons heel goed is bevallen we stapten uit de voordeur, staken de stoep over en we stonden op het strand. Iets wat we altijd graag hebben gewild (In NL woonden we in Gelderland en zaten we gem. 1½ uur in de auto voordat we in de buurt van Schevenigen waren).

Sinds een aantal maanden wonen we in de hills. Een prachtige groene omgeving en toch maar ± 25 min. van het CBD. Totaal anders dan Glenelg en ook hier weer genoeg te zien, te doen of gewoon helemaal niks en lekker in je achtertuin zitten :)

En Heidi hebben we je kunnen overtuigen?

Hoi NicMic

Dus jullie wonen in de hills. Prachtig dat willen wij ook graag nog misschien wat tips over welke buurtjes ok zijn. Wij zaten te kijken in de buurt van MT barker.

gr barry

hoi

Wijzelf wonen in Perth , maar zijn 6 tm 9 oktober in Adelaide geweest waar wij vrienden hebben wonen. Wij zijn super enthousiast over Adelaide. Het heeft alles maar in vergelijking met Perth alles veel en veel dichterbij elkaar zodat je niet uren in een auto hoeft te zitten. Glenelg vonden wij wel erg tof met zijn leuke winkeltjes bars en restaurantjes. Daarnaast zijn wij naar Mclaren Vale geweest wat volgens veel locals veel en veel mooier is dan Brosse vale. Geweldig mooi daar en super lekkere wijn. Lekker wat ingeslagen om nog na te kunnen genieten in perth. Verder zijn de huisprijzen daar nog te betalen. De prijzen zijn in verhouding en niet zo belachelijk als hier in Perth.

Wat een genot om hier te wonen. Iedere dag rijd ik (tja wel helaas met de auto, fietsen lukt mij hier niet) door prachtige landschappen, Frankrijk, Toscane.. in 10 minuten naar mijn werk aan de rand van de stad. In 30 minuten ben ik bij het strand en ik heb een huis dat ik in Nederland NOOIT zou kunnen betalen.

GENIETEN is mijn reden!

Carmen

Fietsen mis ik wel...

[quote author=Bear link=topic=5623.msg71739#msg71739 date=1159000693]
Hoi NicMic

Dus jullie wonen in de hills. Prachtig dat willen wij ook graag nog misschien wat tips over welke buurtjes ok zijn. Wij zaten te kijken in de buurt van MT barker.

gr barry

[/quote]

Wij wonen meer de andere kant van MT Barker op in Coromandel Valley, dat noemen ze de "foot hills", nog net niet de echte. Wel heuvelachtig hier hoor. Loop elke dag een stuk met de hond en heb geen abonnement op de sportschool nodig, heuveltje op, heuveltje af.

Groet Nicole

Hoi Nicmic reageer jij altijd zo snel op de vragen :up: :grin: :grin: :p

Coromandel valley ik moests ff spieken in de straten gids. Om tot de ontdekking te komen dat ik daar een paar keer ben geweest voor mijn werk. Heel erg mooi daar en lekker dicht bij het cbd. Wat zou het zijn 20 minuten rijden.
Ik kom er ook wel is met de motor via Bel Air en dan over main road naar chandlers hill erg leuk rijden. Jullie zijn erg lucky om daar te wonen "good on you"  zoals ze hier zeggen :up:

Wij hebben helaas het koop plan in de koelkast moeten zetten. Mijn vrouw is met een opleiding bezig en ik mag hopelijk in juli met een opleiding starten voor electronics engineer. Dus de volgenden 2 jaar is het voor ons zeker geen goed idee om aan een mega hypotheek vast te zitten.
Wij wonen op dit moment in de buurt dicht bij kilkenny (de kant van port Adelaide op).  Niet echt de beste buurt maar wel lekker dicht bij school/ werk/ CBD en we hebben een groot shopping centre op de hoek van de straat.

cheers Barry

Hey Bear...even over de Hills: het hele gebied tussen Humbug Scrub in het noorden en Macclesfield in het zuiden is prachtig. Het is eigenlijk vooral afhankelijk van wat je zelf wil: in het noordelijk gedeelte van de Hills ben je wat faciliteiten betreft toch aardig op de stad aangewezen (Tea Tree Plaza comes to mind), aangezien bijvoorbeeld de supermarkten er vrij dun gezaaid zijn (de meest noordelijke supermarkt in de Hills is een Foodland in Birdwood). In het midden heb je het prachtige rijtje Gumeracha-Lobethal-Woodside-Oakbank-Balhannah-Hahndorf, een gebied dat ik zelf zou willen aanraden. Ook het westelijke deel van Hills, rondom Norton Summit, Summertown, Uraidla tot Lenswood is erg mooi, maar weer wat kariger in de voorzieningen dan het eerdergenoemde rijtje (dat overigens op zich voor veel voorzieningen toch wel weer op Mount Barker of de stad is geörienteerd).
En ten zuiden van de M1 wordt het vooral leger en ruiger.

Kortom: keuze genoeg, het hele gebied is mooi - het is (net als het leven) maar net wat je zelf wil...

Groeten,
Maak.

thanks  Maak :up:

We hebben een vriend die woont Forroston net 5 km vanaf Gumeracha. Erg mooi daar. hij doet trouwens altijd boodschappen bij de Foodland in Lobethal :wink: Anders naar beneden de Tea Tree Plaza. Erg mooi wonen maar ben zelf een beetje verliefd geworden op het gebied tussen Handorf en Strathalbyn. :lol:

Verder zijn we heel erg op ons budget aangewezen van maar 180  :shock: Wat eigenlijk niet te doen is... Tja ik kan een crappie unit kopen in Salisbury ofzo...
Of we moeten op basis van 2 verdieners gaan lenen om ons droom huisje te kopen maar dan zit je voor je het weet aan een veel te duren hypotheek vast iets wat we zeker miet willen..
cheers.
Barry

Back