1 maand in Australie

Melissa

New Member
Vandaag zijn wij precies 1 maand in Australie! Heerlijk, hectisch, eng, raar, spannend, druk maar vooral supergaaf.
De eerste drie weken hebben wij in een vakantiehuisje gezeten van waaruit we de zaken zijn gaan regelen. Zo hebben we inmiddels een auto, een huis, een school en heeft mijn man 2 goede aanbiedingen voor werk. Aanstaande dinsdag moet de knoop zijn doorgehakt, dus nog een hoop denkwerk dit weekend ;)

Vanaf volgende week gaat het "gewone" leven weer beginnen. Mijn man zal waarschijnlijk begin mei gaan starten. Dus van dit lange weekend gaan we nog even genieten, bijkomen, toerist spelen en de laatste dingen uitpakken.

Inmiddels hebben we ook onze katten weer bij ons. Die waren na 30 dagen opsluiting blij ons weer te zien. Het viel ons mee hoe boos ze op ons waren. Eigenlijk waren ze gewoon weer blij om thuis te zijn.

Kortom, binnen een maand hebben we alles weer bij elkaar en is het tijd om het echte australische leven gaan ontdekken!

Groetjes,
Melissa

Hoi Melissa,

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen!
afro.gif

Alweer een maand....wat gaat het snel he?

Succes met de nieuwe baan van je man!

Viel het je mee met de katten? En worden ze goed verzorgd daar in quarantaine?

Groeten Steven

Hi Steven,

Ja dat gevoel hebben we wel. Kipp onze britse korthair, zag er goed verzorgd uit. En de ander ook. Ze hadden een persoonlijk verzorgster die wist te melden dat ze eindelijk een beetje rust begonnen te krijgen. Erg leuk hebben ze het dus niet gevonden. Kipp was ook nog afgevallen. Maar toen ze thuis kwamen, was het voor Maus na 2 uur al weer goed, Kipp heeft er iets langer over gedaan, maar is inmiddels ook weer happy.

Ik zou er alles aan doen om het te voorkomen maar het er niet voor laten. WE zijn weer compleet nu.

Groetjes en jij veel succes!

Melissa

super!

moet een geweldig gevoel zijn dat alles in de plooien begint te vallen!

succes met de baan van je man!

Wat heerlijk om te horen dat het zo goed gaat, lekker dat je man ook zo snel al aan het werk kan! En wat fijn dat het goed is gegaan met de katten, dat vind ik toch ook een heel spannend deel van het emigreren.

Geniet er van daar!

Groet,
Annemarie

Hoi Melissa,

Wat fijn om te horen dat het zo goed met jullie gaat!
Geniet er maar lekker van,

groetjes, Marie

Mooi om dit soort berichten te lezen..wat een heerlijk gevoel dat je man zelfs 2 goede aanbiedingen heeft. Heel veel succes met jullie tijd daar :).

gr. Marcia

Hoi Melissa,

Dat valt toch allemaal mooi op zijn plek zeg! Hartstikke mooi, nu kun je echt je leven gaan opbouwen daar. Geniet ervan!

groeten van
Laurens

Hoi Melissa, leuk dat je weer even van je laat horen hoe het daar gaat.
Das een leuke luxe positie , dat je man nu al kan kiezen uit 2 banen. Wat voor werk doet hij?
In welke regio wonen jullie eigenlijk?( je zult het vast wel eens gezegd hebben , maar kan het even niet vinden )

Hi,

Wij zijn nu terecht gekomen in Sydney, Hills regio. Prachtige omgeving!
Mijn man zit in de IT en is programmeur / architect. Hij heeft dit weekend een besluit genomen voor welke job hij gaat en als het goed is zal hij eind van de week zijn contract tekenen.
Het is inderdaad een goed gevoel dat alles zo snel op zijn plaats valt.
Onze zoon gaat morgen naar school, dus er komen weer spannende dagen aan. Nu nog een preschool of een dagje op een creche. Ze ziet haar grote broer gaan en wil ook zo graag. Dus dat zal de volgende missie zijn!

Groet,
melissa

Toevallig (als oud collega van je man), maar zeker ook TOP jou/jullie ook hier te treffen. Ik heb je man, jullie laatste maanden in NL, op kantoor diverse malen gesproken over al jullie maar ook mijn ervaringen en LSVZen van toen (vooral ook de DOs en DON'Ts). Goed om te lezen dat het jullie allemaal erg voorspoedig gaat deze periode! Goed geregeld, nu wij nog.... Zal wel goed komen.
Wat heerlijk dat jullie je huis in NL verkocht hebben (alles was toch rond?). Het heeft ff geduurd, maar dan is ook deze hobbel glad getrokken.

Steef

Hallo Steef,

Ja we hopen het wel van het huis. De potentiele koper schijnt morgen eindelijk te tekenen. Nou er gaat een fles champagne open. Dat zou geweldig nieuws zijn.

En precies dat is de spirit: het komt goed. ja je moet je weg zoeken. Zo begeven wij ons nu in de wereld van de Family Tax Benefit a of b? en als onze dochter naar daycare gaat, krijgen we dan nog iets vergoed en met name hoe vragen we zoiets aan.
Ja ook hier de wondere wereld van de regeltjes.

Maar eindelijk, sinds vandaag hebben we ook een vaste lijn internet! Je begrijpt, manlief is helemaal blij, alleen niet tevreden met de snelheid ;)

Succes met alles enne laat weten hoe het gaat!

Gr.
Melissa

...eentje, trek er maar een paar los!! Nog ff duimen draaien dus.

Regeltjes: Tuurlijk, er komt deze dagen, maar ook zeker afgelopen maand, vanalles over jullie heen: go with the flow!

Dank! Zeker, we hebben weliswaar geen update van onze visum aanvraag status meer te presenteren, is al binnen, maar nog het nodige te doen/regelen voordat we vliegen.

Gr,
St33f

Inderdaad veel succes en hopen dat de koper echt gaat tekenen. :up: Vanaf volgende week zit ik in de verkoopperiode. spannend :)

Het is en blijft spannend allemaal. Hoe is het bij jou gegaan?
Bij ons heeft de potentiele koper inmiddels getekend en zijn de drie dagen bedenktijd voorbij. Nu maar afwachten tot 14 juni. Ik tel de dagen!

Er had gisteren eigenlijk een bezichtiging geweest, maar deze heeft de dame in kwestie 1 uur van te voren afgezegd :(. Haar vriend haar hij blijkbaar overtuigd dat het huis te klein zou zijn voor haar. Vind dat knap wanneer mensen dat vanaf foto's kunnen zien, want zo klein is het helemaal niet. Ach ja, woensdag staan er nog twee achter elkaar gepland. We zien wel, laat het maar over me heen komen.

Ik duim voor jullie dat alles soepel verloopt :up:

Back