101 East - Australian Immigration (youtube)

alieNL

Well-Known Member
Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=yBVcqLyU_2c&feature=channel

Part 2
http://www.youtube.com/watch?v=gXE6ILFNlWc

hmm.. wat moet ik hier op zeggen.
Heb de filmpjes niet helemaal afgekeken, maar snap wel waar het om gaat.
Het is van de ene kant heel vervelend dat Australie zo streng is voor immigranten, maar van de andere kant ben ik het 100% met ze eens.
Ze houden zo alles in de hand, en kunnen er voor zorgen dat het mooie australie, het mooie australie blijft.
Ze doen het beter dan Nederland denk ik zo..

Tja, is inderdaad moeilijk om hier iets over te zeggen. Ik denk ook dat het voor Australië erg goed is dat de regels zo streng zijn. Het blijft een feit dat je er zelf voor kiest (uitzonderingen daar gelaten) om je in een ander land te vestigen, dus dan mag er ook van je verwacht worden dat je je enigszins aanpast aan de cultuur van het land waarin je je vestigt. Aan de andere kant wil je ook nog wel een beetje van je eigen cultuur blijven behouden.

Ik denk dat deze discussie in elk land waar erg veel culturen leven, wordt gevoerd. Dat is ook wel logisch. Ik denk ook dat het belangrijk is hierover in gesprek te blijven, alleen dat er wel goed gekeken moet worden dat niet bepaalde groepen op een gegeven moment de "zondebok" worden. Er zijn altijd mensen die zich wel en mensen die zich minder aanpassen. Daarnaast is het als emigrant wel moeilijk, want je wilt aan de ene kant integreren, maar je neemt ook dingen mee uit je verleden en dergelijke, die ook waardevol zijn.

Mijn mening is dat dit gehele gesprek veel weg heeft van het gezeur in Nederland. Marokkanen in Nederland, Libanezen in Australie. En die kerel van One Nation spreekt als Geert Wilders. Het is allemaal veel te veel generalisatie van een probleem dat wel degelijk bestaat, maar dat door slechts een kleine groep wordt veroorzaakt. In plaats van het echte probleem aan te pakken, gaat men zich maar op de immigratie als geheel (van kleurlingen en niet-christelijken) richten. Gelukkig heeft Australia nog niet van die belachelijke wetgeving geadopteerd zoals in Nederland...

En over de culturen, het gaat volgens mij allemaal meer om ras (huidskleur) en religie. Maar omdat we daar niet op mogen discrimeren, dan stoppen we het maar in een cultuur-verpakking. Wat die libanese en vietnamese mannen aangeven, als Australisch geboren persoon kun je niet eens je naam noemen omdat dat verkeerd geinterpreteerd (lees: gediscrimineerd) wordt. Dat heeft niets met cultuur te maken. En hoe meer er dergelijke discriminatie plaatsvindt, des te minder zijn die mensen gemotiveerd om zich aan te passen en hoe groter het probleem gaat worden. Immigranten moeten zich voldoende aanpassen aan de Australische gemeenschap, maar als diezelfde Australische gemeenschap die mensen niet accepteert dan gaat het nooit werken natuurlijk...

Back