14 dagen tot Townsville!

EstherTenHave

New Member
Hallo iedereen!

Ik vertrek 6 februari naar Townville, om daar te studeren. Het is nu nog wel best stressen, aangezien ik de studiefinanciering mee kan nemen, maar ik vorige week pas bericht heb gehad. Ik heb het meteen doorgestuurd naar de uni. Dat hadden ze namelijk nodig zodat ik in termijnen kan betalen. Ik krijg zo'n 1383 euro studiefinanciering en daar kan ik mijn studie van betalen. Het enige was dat ik nu 75% van te voren moest betalen, daarvoor heb ik toen was geld geleend van mijn oom en tante en de rest moet ik in maart betalen. Maar ik ben nog eens aan het rekenen gegaan en het wordt allemaal best wel krap. De eerste paar maanden kan ik best overleven, maar ik moet daar wel echt zo snel mogelijk een baantje zoeken. Ik vroeg me af of iemand misschien weet hoe lang ik daar ongeveer voor moet rekenen? En of je dus redelijk snel een baantje kan vinden.

Ik moet ook nog het visum en regelen. Ja, ik weet het nogal laat, maar door die slome reactie van DUO zat ik helemaal vast en heb ik nu nog maar twee weken tot mijn vertrek en er moet nog superveel geregeld worden. Stressen dus! Maar ik heb er wel zin, ik ben alleen wel blij als alles eindelijk geregeld is. Heeft iemand misschien nog tips waar ik iets aan heb?

Xx
Esther

Qua baantje denk ik dat het er heel erg van af hangt hoe 'makkelijk' je bent. Neem je snel genoegen met iets of niet. Kijk ook verder dan Townsville CBD..

Qua visum.. succes! Weet je wat de termijn is voor de aanvraag van een visum? In mijn beleving (als uitwisselingsstudent) moest ik ook medicals ondergaan en dat nam best wel wat tijd in beslag. Check even wat je allemaal voor je visum moet gaan doen en hoe lang het gaat duren.

Succes!

Zeker in het begin neem ik gewoon ieder baantje dat ik kan krijgen, als het maar betaalt. Het visum aanvragen duurt niet zolang. Ik heb van iemand anders gehoord die net is vertrokken dat het bij haar maar 1 dag duurde, dus daar ben ik niet zo bang voor. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken en ik heb er echt veel zin in!

Hoi,

Townsville ligt mooi in de tropen. In de omgeving is doorgaans enorm veel werk te vinden in de fruitteelt.
Ikzelf heb een aantal weken bananen geplukt in Innisfail. Maar deze baantjes zijn meestal op weekdagen en overdag. Dus dat is misschien niet zo handig met je studie. Vergeet geen Tax File Number aan te vragen, die heb je nodig en dan kun je mogelijk loonbelasting terug vragen.

Succes en hartelijke groet,

Cor

Heejj!!

Even een update. Ik heb vorige week mijn schoolgeld enz betaald en ben nu officieel aangenomen. Ook heb ik het visum aangevraagd en dat was binnen dagje geregeld. Vandaag heb ik mijn afscheidsfeestje gehad wat erg gezellig was. Ik ben nu al een tijdje aan het proberen iemand van de uni te pakken te krijgen. Ik wil namelijk graag in een gastgezin als dat nog mogelijk is, maar ik krijg steeds maar geen reactie. Ik hoop dus maar dat het nog lukt, anders moet ik voor een paar weekjes in een hostel gaan zitten, wat ik liever niet doe. Een baantje vinden moet volgens jullie dus wel aardig te doen zijn?

Als je echt wil werken, kan dat toch altijd overal?
afro.gif

Succes !

Er is toch zo'n document (pdf) genaamd "Living in Australia" door de overheid uitgebracht en waarin allerlei handige info in staat zoals police.number,taxnr wanvragen, medicals etc...heb dit niet bij de hand op mijn telefoon.

Niet bepaald de meest gunstige tijd om te gaan..
Succes daar en hopelijk heb je niet al te veel last van de storm..

Misschien heb je inderdaad de verkeerde tijd uitgezocht. Hebje al huisvesting geregeld, want dat kan anders misschien wat krap worden met al die andere dakloze mensen en misschien dat werk ook een beetje lastig gaat worden, er staat geen bananenboom meer recht... :cry:

Maak je maar geen zorgen hoor, ik zit in cairns en alles valt reuze mee! Woon ruimte heb je all heb ik gehoort :p. en een baantje lijkt me ook niet zo moeilijk.
Voor de jeugd zijn er altijd genoeg baantjes te krijgen. En bananen plukken lijkt me nou niet iets voor een student, dat is meer voor backpackers.
Dus maak je geen zorgen het komt allemaal goed.

En bananen plukken lijkt me nou niet iets voor een student, dat is meer voor backpackers.
Dus maak je geen zorgen het komt allemaal goed.

WELKE BANANEN
Meen dat Mr Yasi die allemaal opgegeten heeft.

Cheers,

Jack :evil:

Back