-

Hallo! Ik ben Steffie, 20 jaar oud en studeer sinds een jaar Pedagogiek.
Ik ben in september 2014 naar Australië gegaan waar ik 6 maanden als Au pair in Townsville heb gewerkt en daarna ben gaan reizen. Ik voelde mij in Australië gelijk thuis en mijn droom is dan ook om zo snel mogelijk weer terug te gaan.
Ik heb hier op de site al veel rond gekeken en heb gezien dat er erg veel bij komt kijken wanneer je permanent in Australië wilt gaan wonen!!
Zo weet ik niet hoe mijn diploma Pedagogiek zal worden beoordeeld en wat ik daar in Australië mee kan, moet ik minimaal 8'en scoren op de IELTS toets om zonder werkervaring aan de slag te kunnen en weet ik ook niet waar ik in Australië allemaal aan de slag kan. Ik zou namelijk graag de mogelijkheid willen hebben om in Townsville aan de slag te kunnen omdat ik daar al mensen ken.

Alle tips zijn welkom!!!

Liefs,
Een meisje dat heeeel graag in Australië wil gaan wonen.

Hoi Steffie, welkom!

Voor zover ik weet zul je in ieder geval je studie eerst moeten afronden (je moet een diploma kunnen tonen voor je assessment waarvoor je fulltime hebt gestudeerd) en ik vermoed dat je sowieso achten zult moeten halen op je academic IELTS omdat je een pedagogisch beroep wilt uitoefenen. Heb je al een puntentestje gedaan op de site van immigratiedienst? Dan heb je gelijk een beetje een beeld van wat je moet hebben :)

Succes met alles uit te zoeken!

Hoi Steffie, welkom!

Voor zover ik weet zul je in ieder geval je studie eerst moeten afronden (je moet een diploma kunnen tonen voor je assessment waarvoor je fulltime hebt gestudeerd) en ik vermoed dat je sowieso achten zult moeten halen op je academic IELTS omdat je een pedagogisch beroep wilt uitoefenen. Heb je al een puntentestje gedaan op de site van immigratiedienst? Dan heb je gelijk een beetje een beeld van wat je moet hebben :)

Succes met alles uit te zoeken!

Hoi Heleen!

Bedankt voor de info. Ik moet inderdaad eerst mijn studie afmaken, misschien ook een beetje vroeg. Ik weet alleen niet hoe mijn diploma pedagogiek aangeschreven zal worden, als social worker? Ik zou het liefst namelijk alvast weten wat ik het beste kan doen nu zodat ik zodra ik mijn diploma heb zo snel mogelijk met de hele procedure kan starten.. Maarja wie wil dat natuurlijk niet.. :)

Ik heb gekeken naar de puntenlijst en kom inderdaad op het moment dat ik klaar ben met mijn opleiding aan het aantal punten door leeftijd (30 pt.), opleiding (15 pt.) en het behalen van het niveau superior op engels (20 pt.). Maar dan zit ik wel echt maar net aan het aantal punten met 65.

Komend jaar moet ik gaan aangeven of ik in het buitenland stage wil gaan lopen en zo ja waar. Ik zou het liefst alvast in Australïe gaan stage lopen om ervaring op te doen en mijn engels op niveau te houden maar dit wordt ook lastig omdat Australïe niet op de lijst van stagelanden staat die door mijn opleiding worden geregeld. Plus heeft zo'n stage meerwaarde of kost het alleen maar geld wat ik later misschien nog hard nodig ga hebben.. Lastig..

In iedergeval al erg interessant om alle ervaringen hier op de site te lezen!

Ik zou het liefst alvast in Australïe gaan stage lopen om ervaring op te doen en mijn engels op niveau te houden maar dit wordt ook lastig omdat Australïe niet op de lijst van stagelanden staat die door mijn opleiding worden geregeld.

Wellicht ken je iemand in Townsville die je daarbij kan helpen?

Als het mogelijk is stage te lopen in Australie is het misschien wel een goed idee. Krijg je een beeld van hoe het werkveld eruit ziet, en kun je later aantonen dat je al kennis hebt gemaakt met het Australische werken. Kan een voordeel zijn voor je CV. Gewoon proberen zou ik zeggen!

Ik zou ook proberen buitenlandse stage in Oz te doen! Zou heel goed zijn voor je Engels, en als je er eenmaal woont en werk zoekt heb je al een streepje voor op mensen zonder werkervaring in Australië. Je kunt vast wel zelf iets regelen :)

Back