17 Januari is de datum dat ons leven gaat veranderen..

Catahoula

New Member
Hallo,

Wij zijn Sam en Danielle en wonen in Noord Limburg. Nu hebben we jaren nagedacht over emigreren en nadat we in 2006 in Queenslands zijn geweest waren we vol van dit land. Destijds wilden we ook vertrekken hier, maar was de knoop doorhakken nog wat moeilijk. Sam had een zeer goede baan, ik had een eigen hondentrimsalon aan huis, we hadden veel dieren, heel veel dieren..
Afgelopen jaar zijn we verhuisd van in het dorp met een stuk weiland naar buiten dorps met een stuk weiland. Ondanks een zeer ruime woning, lekker achteraf, dicht bij de bossen, voelden we ons hier niet op ons gemak, hebben het huis te koop gezet en binnen 5 maanden was het verkocht. Ondertussen waren we al gestart met alle voorbereidingen. IELTS test voor mijn man, ik hoefde dat niet, we zijn getrouwd. De bloedonderzoeken van de honden en de regels die eraan vast hangen. We hebben onderkomen gezocht voor al onze dieren zoals paarden, geitjes, kippen, hangbuikzwijntjes en de poes. We hebben 4 grote honden, die gaan alle vier met ons mee en vertrekken 2 dagen eerder dan wij. Ze verblijven 30 dagen in quarantaine in Eastern Creek Sydney. Dit word het moeilijkste van alles... ze achterlaten op Schiphol..

We hebben vanaf 18 Januari , 4 weken een appartement tot onze beschikking in Labrador, en in die 4 weken hopen we een eigen huurhuisje te vinden. Er moet wel meer dan 2000m2 meter grond bij zitten ivm 4 grote honden, , maar we zijn niet bang dat dit niet lukt. We hebben enorm veel zin om daar een nieuwe start te maken met betere vooruitzichten voor ons dan hier in Nederland.

Groetjes Sam en Danielle

Hi Sam en Danielle, welkom op het forum! Gaaf dat jullie alles al voor elkaar hebben! Keep us posted!

Welkom op het forum!
2000m2 .. toe maar! Klinkt goed. Hebben jullie al enig idee waar jullie naar toe willen verhuizen?

Met deze titel moest ik eigenlijk eerst denken aan de Maya kalender die ons openbare leven de afgelopen tijd behoorlijk heeft gedomineerd.... Jullie Nederlandse kalender loopt dus af op 17 januari. Proficiat! (Niet in een steen hakken en in Peru in de jungle droppen a.u.b.);)

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie vervolgplannen. 2.000 vierkante meter grond is niet niks, maar gezien de hoeveelheid bushland moet dat toch wel ergens kunnen denk ik zo. Jullie hebben trouwens wel geboft met de verkoop van jullie huis. Dat is voor velen van ons toch een behoorlijke hoofdbreker.

Anyway,...Keep us posted
Good luck!

Bedankt. Haha, ja die Majas toch..
ONou ja..als ik zo rond kijk op realestate dan staat er genoeg te huur met wat grond erbij. We willen graag in de buurt van Yatala ,Ormeau , Jimboomba, Browns Plains etc. Onder Brisbane want Sam zijn werk is in Yatala. We willen wel graag een keer kopen..mast daar eerst wat gebieden bekijken was het ons goed bevalt . Sam neemt zijn motor oom mer dus hij kan lekker met de motor naar zijn werk. Ik zou gras irys met dieren gaan doen..ook dat lijkt me niet zo moeilijk om te vinden..desnoods eerst vrijwilligers werk. We houden jullie op de hoogte.

Funky lyrics ;)

Welkom en succes. 2000meter is buiten de grote steden niet echt heel gek. (halve acre)

Back