190 uitnodiging - locatie op EOI klopt niet

Ife

New Member
Hoi allen,

Een tijdje geleden had ik een post geplaatst in het voorsteldraadje. Ik ben ondertussen op Australische bodem op een studentenvisum. Ik wilde vanaf hier een 190 visum aanvragen of een werkgever vinden om me te sponsoren.
Nu is het zo dat ik een uitnodiging van NSW heb gekregen om genomineerd te worden voor een 190 visum. Fantastisch, zou je denken! Maar, op mijn EOI woonde ik nog in Nederland. Ik had mijn adres niet geüpdatet omdat hij begin oktober zou verlopen (mijn fout). En nu ben ik dus op diezelfde dag ( exact 2 jaar na het versturen van de EOI) uitgenodigd voor nominatie...
Probleem is dat je voor NSW minstens 6 maanden offshore of 6 maanden onshore moet wonen. Ik woon nu 2 weken onshore. Sta nog wel ingeschreven in NL en betaal daar ook nog zorgverzekering etc. Maar goed, wat moet ik doen? De nominatie accepteren in de hoop dat ze het goedkeuren? Of wachten tot ik 6 maanden in Aus ben en het opnieuw proberen? Ik hoor graag of iemand duiding kan bieden...
 
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je uiteindelijk hebt gedaan! (Ik lees je berichtje nu pas trouwens, ben een jaartje weg geweest van dit forum)
 
Back
Top