1e stap

shep

New Member
Hallo iedereen,
dit is m'n 1e bericht op dit leuke en informatieve forum.
Mijn vriendin en ik hebben gisteren de knoop doorgehakt,
we willen proberen om in 2006 naar Australië te emigreren.
Na vorig het land te hebben bezocht en recentelijk
familie uit OZ op bezoek te hebben gehad is het voor ons duidelijk.
Gisteren al wat research gedaan op het net en op deze site terecht gekomen.

Hier is kort samengevat onze situatie.
We zijn 31 en 25 jaar oud,
beiden universitair afgestudeerd en bezitten zowel een bachelor als Master titel, respectievelijkin muziektechnologie en geschiedenis.
M'n vriendin heeft nog geen werkervaring op haar vakgebied, ik werk als zelfstandig ondernemer thuis als musicus en muziekproducer.
Kapitaal hebben we momenteel niet en we wonen in een studentenhuis.
We beheersen beiden de engelse taal goed.
We willen in 1e instantie naar Shepparton (Victoria) verhuizen,
aangezien daar veel familie woont.
We hebben een zeer goede band en veel contact met deze mensen.
Ondanks dat zijn we qua familie gezien vrij ver verwijderd van elkaar,
het betreffen neven, nichten en een tante van m’n moeder,
dus het is dus niet echt 'close' familie.
Ze zijn echter wel bereid om ons op welke manier dan ook te helpen.

Aangezien het een flinke research en procedure zal gaan worden,
zou ik het erg waarderen als iemand wat tips kan geven waar en hoe te beginnen.
Ook zou ik het erg tof vinden als iemand kan schetsen hoe groot of klein onze kansen zullen zijn om te kunnen immigreren.
BVD,
MVG,
Shep.
:up:

:hi: op het forum
Je zult tips genoeg krijgen, alle soorten visa zijn hier aanwezig.
Wij gaan voor een spouse visum, ik kan je helaas geen raad geven.

Suc6 Ton en Ineke :up:

Welkom op het forum  :up:

Het advies is om te kijken voor welk visum je in aanmerking kunt komen.
Dit zal hoogstewaarschijnlijk een Skilled Visa zijn en daarmee Booklet 6.