1e stap

shep

New Member
Hallo iedereen,
dit is m'n 1e bericht op dit leuke en informatieve forum.
Mijn vriendin en ik hebben gisteren de knoop doorgehakt,
we willen proberen om in 2006 naar Australië te emigreren.
Na vorig het land te hebben bezocht en recentelijk
familie uit OZ op bezoek te hebben gehad is het voor ons duidelijk.
Gisteren al wat research gedaan op het net en op deze site terecht gekomen.

Hier is kort samengevat onze situatie.
We zijn 31 en 25 jaar oud,
beiden universitair afgestudeerd en bezitten zowel een bachelor als Master titel, respectievelijkin muziektechnologie en geschiedenis.
M'n vriendin heeft nog geen werkervaring op haar vakgebied, ik werk als zelfstandig ondernemer thuis als musicus en muziekproducer.
Kapitaal hebben we momenteel niet en we wonen in een studentenhuis.
We beheersen beiden de engelse taal goed.
We willen in 1e instantie naar Shepparton (Victoria) verhuizen,
aangezien daar veel familie woont.
We hebben een zeer goede band en veel contact met deze mensen.
Ondanks dat zijn we qua familie gezien vrij ver verwijderd van elkaar,
het betreffen neven, nichten en een tante van m’n moeder,
dus het is dus niet echt 'close' familie.
Ze zijn echter wel bereid om ons op welke manier dan ook te helpen.

Aangezien het een flinke research en procedure zal gaan worden,
zou ik het erg waarderen als iemand wat tips kan geven waar en hoe te beginnen.
Ook zou ik het erg tof vinden als iemand kan schetsen hoe groot of klein onze kansen zullen zijn om te kunnen immigreren.
BVD,
MVG,
Shep.
:up:

:hi: op het forum
Je zult tips genoeg krijgen, alle soorten visa zijn hier aanwezig.
Wij gaan voor een spouse visum, ik kan je helaas geen raad geven.

Suc6 Ton en Ineke :up:

Welkom op het forum  :up:

Het advies is om te kijken voor welk visum je in aanmerking kunt komen.
Dit zal hoogstewaarschijnlijk een Skilled Visa zijn en daarmee Booklet 6.

Meer info hier over (en veel leesvoer) vind je dan ook in : http://www.xpdite.net/forum/index.php?board=29.0

Succes

Zoals Bacchus al zegt....Booklet 6 zal voor jullie van belang zijn.
Daar kom je echter een verwijzing tegen naar een document, waarin alle beroepen staan vermeld waar de Australiers naar op zoek zijn. Dit is een PDF-document die eenvoudig te downloaden is vanaf de website waar je ook Booklet 6 vandaan haalt.
Komt jouw beroep of die van je vriendin voor op de lijst, dan heb je mazzel...dan is er vraag naar in Oz. Beroepen die niet op de lijst staan zullen of moeten wachten totdat dit beroep op de lijst komt of zich er bij neerleggen.
Komt je beroep wel voor, dan staat er ook in dezelfde regel waar het beroep voorkomt de Assessment Authority waar je je diploma en werkervaring moet laten toetsen. Meer informatie over de hele Skills Assessment kun je dan vinden op de website van deze instantie....Daar staat dus o.a. in hoeveel jaren (al dan niet relevante) werkervaring moet aantonen....

Dat zou een optie zijn...

Echter.....
Ze zijn natuurlijk ook altijd op zoek naar mensen die een "outstanding" thingy hebben in bijv. muziek, kunst, sport.....staat volgens mij in Booklet 6)...
Aangezien je musicus bent en misschien wel zo iets goeds maakt dat je hiervoor in aanmerking zou komen, zou ik dat zeker proberen....meer weet ik er niet vanaf en ik betwijfel of er iemand is op dit forum die met deze voorwaarden bezig is een visum te bemachtigen....

:hi: op dit forum ! Een tip die ik je mee wil geven is de portal van deze site ook eens te bezoeken want daar staat  ook zeer veel bruikbare informatie op !

Succes met de puzzel !  :wink:

Ingrid.

:applaus:

Bedankt iedereen voor de snelle antwoorden,
wordt erg gewaardeerd  :up:
Ik zal vanavond eens in de aanbevolen materie duiken.

Als iemand nog iets weet of kan toevoegen: graag!
MVG,
Shep.

Hallo!
Wat grappig dat jullie naar Shepparton willen verhuizen, mijn schoonzusje en haar man wonen daar namelijk ook en ik ben daar vorig zomer geweest! Ook ik ben bezig met het aanvragen van een visum, ik heb voor volgende week een afspraak met de ambassade in Berlijn en hopelijk krijg ik mijn visum dan meteen mee (ik ga voor een prospective spouse visa, aangezien mijn verloofde aussie is). Veel succes met jullie aanvraag en misschien wel tot ziens in Shep!

Welcome op het forum!

:up:

Naast alle goede tips die hier gegeven zijn, wil ik je ook nog wel een tip geven:
Bereid je mentaal voor op een langdurig, bureaucratisch, gecompliceerd en vooral heel leerzaam proces.

:lol:

Als ik jullie was zou ik gaan voor een sponsored vis, met familie is het het makkelijkste, je hoeft n.m. geen punten te scoren!!!!!!!!!!!!!!
groetjes Irma :lol:

Hi mates,
thanx again voor jullie replies!
Mila, erg grappig dat je vorig jaar zomer ook in Shep bent geweest.
Ik was daar van half juli tot begin augustus..

Irma, wat jij zegt klinkt erg positief..
Maar ik vraag me af of die vlieger wel opgaat,
aangezien ik niet zo close ben verwant aan deze familie.
Ze zijn nl. neven/nichten van m'n moeder + er woont nog een tante van m'n moeder.
Ik neem aan dat men onderscheid maakt tussen bv eigen broers/zussen en in mijn geval achterneven/nichten,
toch?
MVG,
Shep.

Shep, ja daar vertel je me wat, ik heb het even nagekeken maar inderdaad een echte neef of nicht of tante had heel leuk geweest voor jullie, maar zo gaat het niet lukken, te verre fam.Jammer!!!!!!!!!Scheelt een hoop rompslomp,
evengoed heel veel succes verder he en welkom op dit leuke forum :roll:

Back