2 Jaar w.h.v. werk zoeken in AU voor sponsored visa.

Pellie

New Member
Hallo, ik loop al een tijdje rond met het idee om weg te gaan naar Australie. Maar helaas voor mij kom ik niet in aanmerking voor een skilled visa  :-( verder heb ik ook geen familie in AU en om opnieuw de schoolbanken in tegaan en werkervaaring op te gaan doen zie ik niet zitten ivm de tijd en mijn leefttijd (27).

Nu had ik het idee om voor een sponsored visa te gaan, maar aangezien niemand je wilt sponseren als ze je niet kennen, dacht ik om eerst met een woking holiday visa voor twee jaar naar AU te gaan, hier veel te gaan werken (reizen heb ik al gedaan). Met de hoop hier een werkgever tegen te komen (vinden) die mij werk wil aanbieden waanneer mijn visa afloopt. Het voordeel is dat ze mij dan kennen en weten wat ze in huis halen.

Nou is mijn vraag zijn er hier mensen die dit ook zo gedaan hebben, of mensen die bij toeval toen ze daar waren werk aangeboden hebben gekregen en daar toen zijn gebleven? Wat komt hier allemaal bij kijken, kwa kosten, tijd aanvraag visa, enz?

Alle informatie is welkom. Vast vriendelijk bedankt. Robert.

[quote author=Pellie link=topic=8763.msg116427#msg116427 date=1208285085]

Nu had ik het idee om voor een sponsored visa te gaan, maar aangezien niemand je wilt sponseren als ze je niet kennen

[/quote]

Is dat zo?

Dag Robert,

Bovenstaand scenario komt mij bekend voor ;)
Ik ben samen met mijn vriendin hier toegekomen (oktober 2007) op een WHV. Wij dachten ook seizoensarbeid te doen voor een extra jaar maar na een paar dagen kersen plukken hadden we het al opgegeven … little bastards! :)

Dan maar naar Sydney om het grote geld te verdienen. We wonen al een tijdje in een shared accommodation in Marrickville. De grote baas daarvan heeft verschillende gebouwen (appartementen, terrashuisjes, hostels) en had een General Manager nodig voor 1 van die gebouwen. Enige voorwaarden waren een Bachelor in Toerisme en kennis van verschillende talen. Het moet nu net lukken dat we alle 2 perfect aan die voorwaarden voldoen :) Om een lang verhaal kort te houden … hij heeft mijn vriendin een sponsorship voorgesteld en zo kunnen we dus hier blijven.

We hebben de aanvraag nog maar net ingediend dus heb geen idee hoe lang dat gaat duren. Naar het schijnt 1 tot 3 maanden. De kosten zijn allemaal voor de werkgever.

Sponsoring gaat inderdaad wel makkelijker als ze je al kennen. Persoonlijk ken ik wel veel backpackers die op deze manier aan een visa zijn geraakt. Dus waag je kans!

Nee WHV heb ik nog niet gehad, ben twee keer 3 maanden met een toetisten visum geweest. Heb dus al een beetje van het land gezien en weet ook een beetje waar ik heen wil.

Worden er ook nog eisen aan je gesteld als je daar een werkgever treft die je een sponsorship voorsteld, dingen als schooling/diploma’s enz en hoelang moet je verplicht voor deze werkgever blijven werken?

Robert.

Robert,

Er worden een flink aantal eisen gesteld. Een van de belangrijkste is dat je voor de gehele duur van je visum voor je sponsor moet blijven werken. Daarnaast kunne er ook nog opleidingseisen gesteld worden, de sponsor moet kunnen aantonen dat hij / zij geen Australier kan vinden voor jouw functie en als je onder een bepaald inkomen valt moet je ook nog een IELTS test doen (onder $70000 geloof ik) Oh ja en een medical.

Deze info kan je allemaal terug vinden op de immigrations website www.immi.gov.au onder "visas & immigration"

Succes

Back