2 verschillende visa's

maartje

New Member
beste lezers!!
Alweer een andere site over het emigreren naar Australie, misschien kunnen jullie me helpen.
Ik heb een Australische vriend en wil graag emigreren. Nu weet ik dat ik via een samenlevingscontract, gezamelijke energierekening, gez. bankrekening enz. na een jaar een spouse-visa kan krijgen. Hier gaan we ook gelijk aan werken als ik terug in Oz ben, maar een jaar thuiszitten (bij m'n vriend thuis in Oz) is zo lang!! Ik mag namelijk niet werken.
Maar nu las ik net jullie reacties op deze site over general skilled migration. Hier heb ik nog nooit van gehoord!!
Ik heb van 1998-2001 met verstandelijk gehandicapten in de zorg gewerkt, en heb daarna de opleiding verpleegkundige gedaan. Deze opleiding duurt 4 jaar, maar ik ben na 2,5 jaar gestopt (ging naar Oz). Ik heb dus wel een diploma, helpende (niveau 2) en bij sommige instanties zien ze dit als verzorgende (niveau 3). Dit is niet genoeg om voor een skilled independent visum in aanmerking te komen, maar misschien wel voor een general skilled visum als ik het goed begrepen heb.
Kan iemand mij misschien helpen en advies of tips geven?
Ik wacht op jullie reacties,
groetjes Maartje

Hallo Maartje,

Van spouse visum heb ik geen verstand maar er zijn wel genoeg mensen op dit forum die daar wel verstand van hebben.
Wat ik wel weet dat alleen het beroep verpleegkundige op de beroepenlijst staat. Helpende, verzorgende, ziekenverzorgende ed allemaal niet. Ikzellf heb nl diploma verzorgende en de vig opleiding gedaan maar is dus niet voldoende. Want als je beroep niet op de lijst staat kun je dus ok geen visum aanvragen.Helaas.
Als je niet voor het spouse visum zou gaan, kun je misschien voor het student visum gaan? (Daar een opleiding voor verpl.k. volgen.)

gr yvonne

Back