2 vraagjes

BVG87

New Member
Hoi dames en heren,

Ik heb eigenlijk 2 vraagjes:

1) Momenteel ben ik op een prospective marriage visa in Australië, we gaan in November trouwen en dan wordt dat visum omgezet in een partnervisa. We zijn momenteel druk bezig met de laatste zaken voor de bruiloft en de rekeningen stromen binnen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een geschikte creditcard om sommige rekeningen mee te betalen. Echter weet ik niet of ik met mijn visum een credit card kan aanvragen. Ik heb weleens gelezen dat je een Permanent Resident moet zijn?

2) Mijn ouders in Nederland komen nu op zo'n leeftijd dat er vroeg of laat (klinkt hard, maar that's life natuurlijk) iets met ze gaat gebeuren en ik zal dus ook vroeg of laat een keer naar Nederland terug moeten wanneer de situatie hier om vraagt. Mocht dat gebeuren zal dat op stel en sprong zijn natuurlijk en de kosten voor een vliegreis en alle bijkomende onkosten zullen behoorlijk hoog zijn dan.
Is er iets van een verzekering die je hier kan afsluiten die je kan inschakelen wanneer je halsoverkop terug naar Nederland moet?

Iemand ervaring hiermee?

Mijn dank is groot, groetjes, Bart

1) Volgens mij maakt het visum niet veel uit bij het aanvragen van een credit card; inkomen evenzo meer; maar heeft je partner dan geen credit card?

2) Spaarrekening?

1) Inkomen zal geen probleem worden, dat is er wel. Ik dacht alleen dat alle banken als eis stelden dat je permanent resident moest zijn.
(Ja natuurlijk heeft zij wel een credit card, en als ik het vraag is het ook geen probleem, maar ik vind het persoonlijk niet netjes om haar overal financieel voor op te laten draaien, ook niet als 'lening'.)

2) ja dat kan, maar daar vroeg ik niet om;)

1. Maakt niet uit, zolang je maar kan bewijzen wie je bent (100 punten systeem) en er geld op je rekening komt.
2. Geen idee. Het makkelijkst is om er voor te zorgen dat je geld achter de hand hebt voor zoiets. Is altijd goedkoper dan eenverzekering.

1) Inkomen is veruit het belangrijkste. Aantonen met contract of payslips.

2) Geen specifieke verzekering. Maar je zou een levensverzekering op jouw ouders kunnen afsluiten wat jouw verwachte kosten zal gaan dekken. Ik kan mij voorstellen dat je gezien de leeftijd van je ouders wel een soort van medische keuring moet ondergaan en een hoge premie moet betalen. Verzekeraars zijn er uiteindelijk om geld te verdienen.

Back