20> 30<

Henk J

New Member
Hai Allemaal,

Wie wil ook overvaren naar OZ en zit in hetzelfde schuitje als ik:  afgestudeerd maar niet voldoende werkervaring, Nederland zat en de kans dat je werk(ervaring)krijgt is nihil!!!

M.a.w de kans dat die boot aankomt in OZ is er, maar er moet een creatieve route gevaren worden!




Hoop van jullie te horen waar julie mee bezig zijn

Henk
 
Hoi Henk

Zoals je waarschijnlijk al weet is een toeristen visum maar tijdelijk! Als je geen directe bloedverwanten in Ozzie hebt zitten en je beroep niet op de Sol lijst staat, denk ik dat je geen kans maakt op een visum! Misschien is er iemand die idd een creatieve oplossing voor je heeft, maar ik heb die niet dus kan je daar jammer genoeg niet een antwoord op geven. Hoop dat je die wel zult vinden.

Groetjes Sander :up:
 
Ik ben het met Sander eens, tenzij je een creatieve oplossing vind wordt het een moeilijk verhaal!
 
mijn beroep staat wel op de sol lijst

het zijn alleen kleine dingetjes als zoveel jaar werkervaring enzo... als afgestudeerde kom je niet makkelijk aan de bak in NL. en wie wil dat nog, met 3000 man tegelijk voor een baantje  in de rij staan

bovendien moet je al een werkgever vinden.

dus ik moet denk iki of de toerist gaan uithangen, of een studie gaan doen of een werkgever gaan vinden of (aanvullingen zijn welkom)
 
Of in ieder geval zo snel mogelijk zoveel mogelijk werkervaring hier vast opdoen(in een beroep dat op de lijst staat, maakt niet uit welk) zodat je over een paar jaar ook vanuit hier een vast visum kunt aanvragen. In de tussen tijd kun je altijd nog op een toeristen visum een paar keer naar Oz
 
Van de laatste 18 maanden moet je er minimaal 12 gewerkt hebben, tenminste als je beroep 60 punten waard is op de Sol lijst.
 
Wilbert

grappenmaker!!!    Een beroep uitoefenen dat op de sol lijst staat, maakt niet uit wat.  De meeste beroepen die daarop staan zijn beroepen waarvoor je toch wel het een en ander geleerd moet hebben (studie).


En als dat niet zo zou zijn.... wel eens gehoord hoe "goed"het hier gaat met de economie?  Slechts 3000 anderen solliciteren tegelijk met jou voor een ***baantje

Werkervaring opdoen??? Leuk idee, in je dromen.....

Toch bedankt voor de suggestie en excuses als ik een klein beetje te sarcastisch ben
 
ohja......enne ik kan idd azo vaak als ik wil op een toeristenvisum naar oz....als ik het geld heb.

Zitten er nog suikeroompjes online? Of iemand die nog HET winnende lot heb uit de staatsloterij?
 
Hallo Henk!

Goedbedoelde adviezen om je naar oz te krijgen hoor...... :p

Wat Wilbert bedoelt: ga je desnoods omscholen als je zo niet binnen komt, of een traject van werken en leren zodat je opleiding en ervaring opdoet in een beroep van de SOL.
Wellicht dat je dan over een jaar of 3 wel aan de eisen voldoet, je bent tenslotte nog jong genoeg om je carriere een andere kant op te gooien zodat je je droom waar kunt maken.....

Gr. SAb
 
Ja weet ik Sabien. het is allemaal goedbedoeld.

Omscholen kan, maar dan moet ik wel weten wat ik wil. 
 
Hou er dan wel rekening mee als je na je studie in oz wilt blijven dit beroep, nogmaals, op de SOL (!) moet staan. Ik weet niet hoe dat zit met websites bouwen......
 
Hey Henk,

Wij hebben/ hadden ook niet het goede beroep/ opleiding.
Ik ben nu ook bezig met een "omscholing" en ik kan je zeggen dat ik er geen spijt van heb.
Nu maar hopen dat het beroep waarvoor ik aant leren ben, straks ook nog op de SOL staat.
Maar tegen de tijd dat ik "afgestudeerd" ben, is er in Nederland sowieso een flink lerarentekort.
Dus aan het opdoen van werkervaring, NO PROBLEM :).
Volgend schooljaar, als alles meezit, drie maandjes naar Australië (stage) en m'n laatste jaar zorgen voor een "betaalde" stage (dit kan ik, als het goed is, mee laten tellen als werkervaring). Daarna nog een half jaartje werken ('t liefst in het beroep waarvoor ik nu studeer, maar dat moet lukken. Sorry als ik iets té positief ben). En dan een visum aanvragen (en natuurlijk hopen dat het beroep op de SOL blijft staan :)).

Tja, je moet er wat voor over hebben :wink:.

Succes!!

Gr. Mel
 
Ben het helemaal met Mel eens!Ik laat me omscholen tot kok,een SOL/MODL beroep,ik heb nog geen diploma,alleen 5 maanden werkervaring maar ik krijg wekelijks aanbiedingen van andere werkgevers.
In de horeca is werk zat,ook in Oz,mensen moeten nou eenmaal eten en vergrijzing hebben ze daar ook"last"van dus zorginstellingen zitten ook te springen om koks.
Kortom,ook ik zie de toekomst rooskleurig in!
Maar ik wil niet te vroeg juichen,toch ben ik niet bang,als kok kan je wereldwijd aan de slag en dat vind ik toch wel een lekker idee.

Ik wens je in elk geval veel succes Henk!

Groetjes van Clair.
 
Henk als je pas afgestudeerd bent is inderdaad beetje jammer
want werkervaring telt voor best wel veel punten mee (in het beroep dat je gestudeerd hebt of in eender welk beroep van de SOL)
maar dat wist je waarschijnlijk al

ik weet ook wel dat het komkommer tijd is maar probeer zoveel mogelijk te werken
ik verhuis naar oz met een diploma civil engineer maar zonder relevante werkervaring (lang verhaal)

maar ik poets desnoods toiletten in oz om aan de bak te komen/ blijven
en dat zou ik hier ook doen (maintenance) en daar moet je echt niet voor gestudeerd hebben
alleen niet bang zijn van zeep en water

je weet toch dat je nederlands (als native language) al voor 5 punten meetelt in een skilled independant??
en geen vrouw die ook nog wat skills heeft?? want ook dat geeft extra punten
je bent harstikke jong dus dat zit goed
heel geod scoren op de ielts test (average of 8) geeft ook extra punten (20 ipv 15) dacht ik
dus met die drie heb je er al 15 extra

misschien een earn and learn: omscholen en werken tegelijk
 
Back
Top