20 tot 30 jaar terug in de tijd.

Manja

Member
Hey allemaal,

gister praatte ik met een kennis die weer een kennis had die in Australie had gewoond.
hij had van hem begrepen dat men gemiddeld  20 tot 30 jaar terug in de tijd daar leefde,nu vraag ik je is dit een erg vertekenend beeld of is het gewoon zoals wel onder meerdere topics het terug komende punt is( zoals in b.v. woningen)dat het in zekere zin niet te vergelijken is.

groetjes Manja
 
Hoi,

Toen ik 18 was en samen met mijn oma naar familie daar ging (die er al 35 jaar woonden) dachten ze dat ik erg achter was. Mijn familie kwam uit Limburg (dus 1950) en toen zij er begin 1980 naar toe terug ging op vakantie werd ze helemaal gek over hoe ze behandeld werd (bekrompen, wat zouden de buren wel niet denken, kan je geen langere rok aantrekken, die kleuren passen niet bij je leeftijd trek toch wat blauws of grijs aan, wat moet de dominee wel niet denken etc. etc). Het ligt er denk ik gewoon aan WAAR je bent, met WIE en HOE je dingen ervaart. Dit alles kleurt je beeld.

:) :) Ze is veranderd hoor en weet nu hoe het (buiten haar ervaringen met haar familie in Limburg) ook kan zijn. Ik kom zelf uit Brabant en kon haar hele andere dingen vertellen gelukkig  :-D :-D

Hoop dat het een beetje te volgen was.

Groetjes Miranda  :)
 
is dit een erg vertekenend beeld
Ja, ja en nog eens ja :-D Misschien als je ergens op een outback cattle station zit dat het eventueel zo zou kunnen overkomen.......maar dan nog....

Ik sla ook bijna achterover als ik vragen zie als: Hebben ze daar ook Internet en kabel-televisie???? :-o 

Groetjes
Syl :)
 
Ja 30 jaar terug was Aus achter in alles zo'n beetje,
maar de laatse 30 jaar zijn ze zo hard vooruit gegaan,
dat je zou denken NL heeft stil gestaan.
Is natuurlijk niet zo, maar ik denk Aus heeft ook een eigen
cultuur ontwikkeld zoals mode uitgaans leven restarants, en huisen.
Zoals ik al meer gezegt heb, je kunt  Aus en NL niet met elkaar vergelijken.
Maar dat we achter zijn in alles, dat dacht ik niet!!!!
Ik woon al 40 jaar in Aus min 3 en een half nu in NL,
heb de verandering allemaal meegemaakt.
40 jaar geleden kwam ik van Amsterdam terecht in Melb,
ik dacht waar ben ik nu terecht gekomen zo erg was het,
op ze Australish gezegt (the asshole of the earth)
maar dertig jaar achter zijn we zeker nu niet meer.
Al die nieuwe  Australians hebben zoveel van hun eigen land mee genoemen,
zoals verschilende etens waren en zaken doen noem maar op.
Heeft allemaal togedragen aan het maken van een fantasties land.
Dat is zo'n beetje mijn gedachten er over dit topic.

Groetjes Ineke :up:
 
Thanks,

ik had natuurlijk door jullie allemaal al wel een redelijk realistisch beeld,het verhaal van onze kennis zijn kennis is wel van iemand die midden in het land woont (bedoel ik verder niets mee hoor ) en wij wonen in het noorden en gemiddeld weg iets nuchterder .

Oke de huis inrichting e.d. heb ik wel op foto's gezien is niet echt als de onze, maar dat is maar net waar iedereen van houdt en als je toch al het grootste deel van de dag doorbrengt buiten dan is binnen ook iets minder belangrijk en zolang alles nog gebruikt kan worden waar het voor bedoeld is waarom dan nieuw aanschaffen,dat is ook ons standpunt.

En zeg nou zelf wat is er nu mooier om in een land wat zo'n groei meemaakt om daar allemaal een steentje aan te kunnen dragen.

groetjes Manja

groetjes Manja
 
[quote author=Robby link=topic=3073.msg35049#msg35049 date=1131274447]
hij had van hem begrepen dat men gemiddeld  20 tot 30 jaar terug in de tijd daar leefde

Was dat maar waar .Die goeie ouwe tijd  :up: .


[/quote]

Ja Robby, maar dan wel weten wat ik nu weet!!!!!!!!   :wink:
 
Achter lopen?? Ik mag het niet op het forum zeggen maar daar heb ik maar één woord voor; "Bullshit!!" Degene die dat heeft verteld, weet eigenlijk niet veel van Oz.
Okay, in SOMMIGE gevallen zouden ze misschien iets achter lopen maar over het geheel totaal niet.
Ze zijn misschien niet zo vooruitstrevend als somige ander landen, maar dat is in mij  ogen een pré. Ze zijn tenminste niet zo gestressed of "Uptight".

Zoals Ineke al zei, je kan Nederland NIET met Oz vergelijken. Er zijn landen in Europa die jaren achter lopen!

Nee, geef mij dan toch maar Australië.

Rene
 
Ik ben in 1977/78 3½ maand in Australië geweest en toen liep Oz écht op bijna alle gebieden jáááren achter, behalve op medisch gebied, daar waren ze toen zeer vooruitstrevend in. In 1999 en in 2003 zijn we terug geweest in Oz, beide keren voor ± 8 weken en toen was er echt niets te merken van achterlopen!! Sterker nog, op medisch gebied verkeerden ze (en nog steeds) op de eerste plaats in de wereld.

Zilver
 
Van strafkolonie tot meest populair emigratie land.Nee hoor,die ozzies komen er wel!Clair.
 
Back
Top