2006 in Sydney

Jack

Well-Known Member
3000 kg aan vuurwerk en er werd gesproken (CNN) van het grootste vuurwerk feest in de wereld.

Happy Newyear,

Jack :evil:
 
ook happy newyear jack :lol:

Dat is elk jaar het grootste vuurwerk feest ter wereld, en ik moet zeggen (ben er vorig jaar geweest 2004-2005) is ook echt het mooiste wat ik ooit gezien heb.
Het is gewoon geweldig om de sydney harbour bridge zo te zien.

Groeten marcel
 
Heb een klein gedeelte gezien op het nieuws. Het was idd weer een spectakel waar je U tegen zegt.

Het kloppend hart in het midden was een mooi gebaar!!

Rene
 
Heb Sydney ook effe op de TV gezien. Ze zeiden dat het rustig was gebleven met de extra inzet van 1600 agenten. Gelukkig maar.
Was zelf gisteren even in delft bij een vuurtje kijken en het was gelijk knokken tussen een groep marokkanen (hoe schrijf je dit?) en de "blanke" buurtbewoners. Gezellig begin!

Anyway, ik wens iedereen een fijn, warm en respect yo 2006!
Groet Ingrid en Eric
 
[quote author=eric en ingrid link=topic=3588.msg42044#msg42044 date=1136138106]
Was zelf gisteren even in delft bij een vuurtje kijken en het was gelijk knokken tussen een groep marokkanen (hoe schrijf je dit?) en de "blanke" buurtbewoners. Gezellig begin!
[/quote]

Dat zal waarschijnlijk Libieërs zijn geweest, of anders een groep van wat de Aussies "Arabs" noemen.

Rene
 
He Marcel,

Heb je wat foto's van vorig jaar met opera house in het vuurwerk.
Je zal vorig jaar wel een wereld tijd gehad hebben.

Groeten Jack :evil:
 
Ja geweldig :up: we stonden op macquarie's point in de royal botanic gardens samen met ongeveer 50.000 andere. (dus het was wel druk)
En het mooie van alles is niet alleen om 12 uur word vuurwerk onstoken maar ook on 21:00 dit doen ze voor de gezinnetjes met wat kleinere kinderen, maar dit doen ze dan niet van de brug maar van de klienere eilandjes in de buurt (bv fort denison)
En dan om 12:00 dan komt het grote vuurwerk van de brug en ook weer van die kleine eilandjes.
Het zijn geloof ik 4 of 5 kleine eilandjes.
Vorig jaar staken ze vuurpijlen af die de vorm van een hart kregen.
We hebben alles goed gezien alleen geen goede foto's, het was te donker en te slecht fototoestel (balen we wel van, maarja).
We zaten nog te denken om naar armin van buuren te gaan (die draaide ook in sydney met nieuwjaar van 2005) maar waren toch blij dat we het vuurwerk hebben gezien dus......... :up:

Groeten marcel
 
Gefeliciteerd jack met je tra, dus jij gaat ook voor carpenter and joiner!
welke staat wil je naar toe en welk visum vraag je aan.

groeten marcel
 
He Marcel,

[quote author=marc-el link=topic=3588.msg42154#msg42154 date=1136284354]
Gefeliciteerd jack met je tra, dus jij gaat ook voor carpenter and joiner!
welke staat wil je naar toe en welk visum vraag je aan.

groeten marcel
[/quote]

Het visum 4411-11 en jij?

Wat is de rede dat je gesponserd wilt worden.
Doe je het voor de extra punten of?

Groeten,

Jack :evil:
 
Ik ga voor stni subclass 137
Ik heb het in het begin wel om de punten gedaan maar nu blijkt dat je voor een stni visum geen punten nodig hebt (eigenlijk wel, maar 70 punten is genoeg en dat haalt iedereen dus....)
Maar nu heb ik ergens gelezen dat je met een modl list nominatie voorrang krijgt bij je visum aanvraag.

Maar wat jij schrijft (4411-11) is geen visum,  maar je beroep nummer op de sol lijst.
Ik ga voor stni (state/territory nomination independent) wil zeggen dat een staat mij moet sponseren, in mijn geval ga ik voor de staat south australia.

Succes verder :up:

groeten marcel
 
He Marcel,

Skilled independent (136) Visa subclass , geaccepteerd in 4411-11

Vertel me er is meer over  over jouw visum, als je dat wilt.
Lukt dat altijd of is het spannend afwachten of een state je gaat sponsoren.
Is het pernament.
Mag je na het ontvangen van je visum wonen en werken in Queensland waar je wilt , of ben je aan verplichtingen verbonden.

Ben benieuw naar je antwoord,

Marcel, de groeten,


Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=3588.msg42195#msg42195 date=1136300582]
He Marcel,

Skilled independent (136) Visa subclass , geaccepteerd in 4411-11

Vertel me er is meer over  over jouw visum, als je dat wilt.
Lukt dat altijd of is het spannend afwachten of een state je gaat sponsoren.
Is het pernament.
Mag je na het ontvangen van je visum wonen en werken in Queensland waar je wilt , of ben je aan verplichtingen verbonden.

Ben benieuw naar je antwoord,

Marcel, de groeten,


Jack :evil:
[/quote]

Ik kan het wel invullen voor Marcel, want ik ben ook met een 137 bezig.

Ja, het is permanent. Nee, het was niet zo moeilijk, binnen 14 dagen had een staat (SA) mij gesponsord.
Maar ik weet niet of dat voor iedereen hetzelfde is. Ik ben door Ieaust erkend als mechanical engineer (2621-11)

De beperking van het STNI (137) is, dat er maar een paar staten aan mee doen, en dat je 2 jaar moet blijven wonen en werken in die staat. Daarna kun je binnen Oz migreren. Maar zover ik weet mag je dan binnen die staat gaan er staan waar je wilt.

Bart
 
Bedankt Bart,

Stel je krijgt eeuhhm .... rugklachten en je kan niet meer werken voor de komende maanden lopen/ tellen die twee jaar dan ook of hoe gaat dit dan in zijn werking.
Moet je na twee jaar dit aangeven of aanvragen. hoe gaat dit dan na 2 jaar.

Bedankt voor de informatie, hou me op de hoogte van de verdere vorderingen.

Jack :evil:
 
Marcel,

Wij hebben vorig jaar (nu dus op de kop af 1 jaar en 3 dagen geleden) ook het vuurwerk live gezien. Niet vanuit bot. gardens, maar vanaf een grasveld in Balmain West. Toen heel veel foto´s gemaakt, zitten ook wel een paar aardig tussen.

Een ervan is deze..

got_it_2.jpg


Wil je er meer zien ? dan probeer ik van het weekend er nog een paar te vinden om te plaatsen.. ;-)

M.vr.gr.

Perthpete
 
Gelukkig nieuwjaar ook iedereen!

Ik ben dit jaar naar Darling Point gegaan, waar de vriendin van een vriendin vanaf 7 uur 's ochtends al een flinke lap grond had afgebakend. Ik ben er om 4 uur 's middags naartoe gegaan om de plek daadwerkelijk bezet te houden.
Prachtige plek, uitzicht op de brug en 3 van de locaties waarvandaan vuurwerk afgeschoten werd. Lekker sfeertje ook hoor, met z'n allen langs de waterkant lekker eten en drinken.
Ik heb er 25 foto's (dia's) van gemaakt, maar dat duurt nog wel even voordat ik het resultaat zal zien.... hopelijk is zijn er een paar gelukt :)
 
David en perthpete,

Ik en denk dat ik ook wij mogen zeggen zitten op het puntje van onze stoel te wachten op deze foto's.

Alvast bedankt ( don't forget to place them)

Jack :evil:
 
Moet wel zeggen dat vorig jaar na het vuurwerk nog maar weinig te doen was daar op straat.
Ik bedoel als hier in holland zo'n goed weer zou zijn met nieuwjaar, bij ons (deurne) is het voor 12 uur relatief rustig en gaat het na 12 uur helemaal los.
Daar is het voor 12 uur super gezellig en na 12 gaat iedereen naar huis of naar een cafeetje en zie je relatief nog maar winig mensen op straat ondanks het goede weer.
Volgens mij was er ook niet veel te doen op straat toen wij weg gingen om naar het vuurwerk te kijken vroegen we aan onze hotel medewerkster (jonge meid) waar er die avond iets te doen zou zijn en dat wist ze niet.
Toen hoorde we achteraf dat er in the rocks een straat feest geweest moest zijn.
Dus dat viel ons een beetje tegen, maar dat neemt niet weg dat ik het zo weer zou willen zien en dat ga ik ook zeker weer een keertje doen of ik daar nu woon of niet :up:

Groeten marcel
 
Back
Top