21minuten.nl

yannis

New Member
Ik heb net een lange vragenlijst op www.21minuten.nl ingevuld
zeer sturend en in hoekjes denkend vragenlijst.

om een verbetering te realiseren men moet beginnen revolutionair te denken.
Ik wil niet de fouten van deze regering ondersteunen met de uitkomst van zulke vragenlijsten.

Hier is de uitkomst van MIJN vragenlijst:

Als de boat aan 't zinken is, probeer je niet eerst de water uit de boat weg te halen, maar de gaten te dichten, de gaten die benedendeks zijn en de kapitein moet onderwater gaan in het donker om deze te dichten, als hij durft.

De werkelijkheid nu is dat de kapitein, uit de 17 mil. passagiers de eerste klas veilig stelt en de rest mag de water uitpompen al wetend dat hun toekomst op de boat heel erg kort van duur een onzeker is.

De eerste klas heeft ruimte zat in de betere plaatsen bij de nood-boatjes maar die zijn te gierig om deze met de rest te delen.
Als de kapitein menselijk was, zou de kansloze passagiers beter motiveren om de boat te redden en niet zijn wil opleggen bij mensen die al weten dat de sprong naar de zee niet ver weg is.

Wat voor zin heeft het om oplossingen bij problemen te beperken aan de (niet)visie van een onmenselijk kapitein die denkt dat motiveren van mensen alleen met geld te meten is.

Even tussendoor. Ik hoor net naast me, dat Nederlanders geen kuddedieren meer zijn. Bull..., dat wil de huidige leiderboer/kapitein, hij denkt dat een kudde bestaat om een reden alleen, om gemolken te worden.
In andere landen als je een koe lekkere gras geeft en goed verzorgd, gaat vanzelf in de stal om gemolken te worden en bovendien de melk smaakt lekkerder.

Ik kan zo, eindeloos, doorgaan en zelf oplossingen verzinnen maar de boat is niet meer te reden, erger nog de "zee" is niet meer te reden, (ik wil zien wat de kapitein zal doen aan 't eind, waarschijnlijk sorry zeggen...)

niemand vraagt zich af, bij de kapitein, hoe is het mogelijk dat in het 2004 reis, meer mensen zijn uit de boat gestapt dan binnen gekomen.

Hoe is het mogelijk dat de ticket voor deze 2005reis duurder is geworden (de kapitein wil een betere hut, met gouden kranen...) terwijl de passagiers in de bankjes bovendeks moeten slapen, en Aldi rotzooi eten.
Bedden onderhoud is te duur geworden door al die gouden kranen, en de kok is ontslagen, weet ik.

Een andere voorbeeld van de niet-visie, is het reden eerst van de oudere passagiers, terwijl de kinderen en de moeders (die al zonder mannen staan, omdat die hard aan 't pompen zijn) op hun buurt staan te wachten werkloos en toekomstloos.
Een van hen had paar weken geleden haar eigen kinderen vermoord om van de ellende te besparen, zeker niet de oplossing.

ik geloof dat elke probleem van de wortels moet je aanpakken, zonder aan de pijn te denken, en niet de oppervlak vlak strijken zodat de rest van de wereld bravo kan zeggen.

om een eind te brengen aan deze uitbarsting, die bijna niemand zal bewegen, wij proberen nu de boat te verlaten, nu dat het nog kan;
en ik weiger mij kinderen (g)een toekomst hier te geven.

Wij gaan ergens in een andere boat waar bovenop echte mensen staan en niet de loopjongetje van Bush.
Een boat waar ruimte is om mee te denken over waar de boat naar toe gaat.
Waar kinderen een toekomst krijgen en niemand denk, wie gaat dat betalen.
met de kapitein die bereid is om dit te gunnen, uit zijn eigen zak desnoods, in plaats van F-18s,
en mee doen en betalen aan de "lost-and-fake-cause" van Bush.

Om de ellende en je dag nog slechter te maken.
CO2 gaat niet omlaag omdat Amerika doet niet mee, en Utrecht over 30 jaar is een onderwater attractie voor Zwitsers die geen sneeuw hebben meer om te skiën.

Toch blijf ik optimistisch omdat ik zie wat ons te wachten staat en probeer wat aan te doen, bij mij geliefde familie eerst,
en draai ik niet eromheen, en ik zal alles doen in mij macht om te blijven drijven, samen hoop ik, met andere zoals wij.

shit... het is al laat en ik moet water pompen morgen om 7 uur.

have a nice day verder...en ik hoop dat een of twee hersencellen waKker bij sommige heb gemaakt. :lol:

yannis

[quote author=yannis link=topic=1169.msg9270#msg9270 date=1108599437]
Wij gaan ergens in een andere boat waar bovenop echte mensen staan en niet de loopjongetje van Bush.
[/quote]

Dan ga je dus niet naar Australië neem ik aan...

CO2 gaat niet omlaag omdat Amerika doet niet mee

En Australië doet niet mee, en China en India niet...

en Utrecht over 30 jaar is een onderwater attractie voor Zwitsers die geen sneeuw hebben meer om te skiën.

Sure...  :roll:

Hallo Yannis

Ik geloof niet dat een dergelijke instelling de juiste is om te gaan emigreren.
Ook in Australie zul je tegenslag krijgen en dingen die je niet aanstaan.
Je zult altijd een middenweg moeten vinden waar je ook bent.
Wij gaan ook naar Australie omdat mijn vrouw daar vandaan komt.
Ik heb ook vaak mijn bedenkingen over hoe het in Nederland gaat, maar er zijn zeker ook goede dingen
die zul je beter leren kennen naarmate je langer weg bent uit Nederland.
Ik wens je sterkte en veel succes.

Gr. Ton

[quote author=Sander link=topic=1169.msg9283#msg9283 date=1108629679]
[/quote]

Dan ga je dus niet naar Australië neem ik aan...

Ja we gaan naar Australië, omdat ik denk dat de Nederlandse  volg-instelling met Amerika , niet hetzelfde is met de Australische...

CO2 gaat niet omlaag omdat Amerika doet niet mee

En Australië doet niet mee, en China en India niet...
zeker maar Australie heeft niet fabrieken verspreid overal, er zijn nog vakjes schone lucht en hopelijk gaat de Gr. Barrier reef ook niet naar de ...
ik heb ergens een sat foto gezien van de grootste vervuilers van de wereld en in AUS alleen de grote steden zijn de boosdoener...

en Utrecht over 30 jaar is een onderwater attractie voor Zwitsers die geen sneeuw hebben meer om te skiën.
Als iedereen gaat denken dat over 100 jaar zoiets zal gebeuren dan , net als altijd met zulke dingen, de industrie landen krijgen een excuus om te blijven vervuillen...je moet niet de bel trekken als je niet meer kan ademen of als de dijken hier bijna onvoldoende bescherming bieden, maar ruim vantevoren...

Sure...  :roll:
[/quote]

Ja, en waar ga jij dan wonen in Australie?
Wat voor werk doe je/ga je daar doen?

Er is een reden waarom bijna iedereen in de grote steden woont/daar alles is..

Ik denk dat Howard net zo, of nog meer achter Bush aanloopt als Nederland.

Hoe lang heb je al in Oz gewoond dat je het zo goed kent trouwens?

:roll:

In ons geval, in de suburbs Simone, zo ver mogelijk van de drukte, dat is ons doel tenminste
en commuting/woon-werk is niet als hier denk ik, wat denk jij?

De verschill tussen Australia/Howard en NL/Potter
is dat de welvaart van AU is voldoende om dit te doen
en hier eerst maak Potter een deal om voor miljarden JSFs te kopen,
en dan zeg ie iedereen moet bezuinigen...(rustig yanni...)

Alle info dat ik heb over Aus, Simone, is uit internet kranten photos etc

hoe bedoel je: ...Er is een reden waarom bijna iedereen in de grote steden woont/daar alles is..???

grtz,
yannis

[quote author=yannis link=topic=1169.msg9317#msg9317 date=1108646088]
In ons geval, in de suburbs Simone, zo ver mogelijk van de drukte, dat is ons doel tenminste
en commuting/woon-werk is niet als hier denk ik, wat denk jij?

De verschill tussen Australia/Howard en NL/Potter
is dat de welvaart van AU is voldoende om dit te doen
en hier eerst maak Potter een deal om voor miljarden JSFs te kopen,
en dan zeg ie iedereen moet bezuinigen...(rustig yanni...)

Alle info dat ik heb over Aus, Simone, is uit internet kranten photos etc

hoe bedoel je: ...Er is een reden waarom bijna iedereen in de grote steden woont/daar alles is..???

grtz,
yannis
[/quote]

Suburbs is dus stad. Niet dorp.

Meeste werken in industrie gebieden, of het financiele centrum. je hebt dus even goed files.

Ik heb meer files dan waar ik in NL woonde, het is ook onveiliger etc.
het is maar net waar je vandaan komt/waar je naar toe gaat.

Denk je echt dat de welvaart in Oz groter is dan in NL?

Ik denk dat als je voor de ondergenoemde redenen naar een  ander land gaat (welk dan ook). Je alleen maar van een koude kermis thuis kunt komen. Dit zijn allemaal "push" redenen. Ik lees nergens "pull" redenen. Ik denk dat je het nog zwaar krijgt als je denkt dat het in andere landen beter is dan in Nederland. Nederland staat nog altijd in de top 10 van beste landen om te wonen. Dus erg slecht moeten we het hier niet hebben. Wij willen ook ergens anders wonen. Maar meer om een andere cultuur te leren kennen. En levenservaring op te doen. Mensen en meningen te leren kennen. Ik respecteer je mening over Nederland en hoe hier alles gaat. Maar ik ben het niet met je eens. Nederland is echt zo slecht nog niet. Mensen kunnen nog steeds (twee en meer keer) op vakantie. En ze kopen echt niet veel minder dingen in de supermarkt. Ik heb ook moeten inleveren, maar heb het nog steeds geweldig hier. Ik kom niet om van de honger en er staat nog steeds een uto voor de deur.

Bij mijn afscheid op het werk hadden mijn collega's opgeschreven wat ze dachten wat ik niet zou gaan missen in Australië. Maar eerlijk gezegd zijn dat allemaal dingen die ik juist denk te gaan missen: het weer, het openbaar vervoer, het koningshuis, de Nederlandse taal... stuk voor stuk dingen waar je je ontzettend aan kunt ergeren. Maar dat zijn juist dingen die Nederland maken tot het land wat het is.

Ik hoop oprecht dat je gelukkig wordt in Australië. Maar ik heb het gevoel dat je je neus gaat stoten tegen elk steentje dat op je pad ligt.  Succes  :up:

Simone

heb je daar hetzelfde ruimte gebrek ook in het suburbs?
over de files daar, als je 50 km moet rijden om naar de centrum te komen voor je werk, hoe lang duurt 't met de files?

Simone heb je een paar voorbeelden,
bijvoorbeeld:
wat is een modaal inkomen daar en wat heb je nodig om per maand confortabel te leven met de prijzen niveau daar.
Wat is de belasting dat een normale mens betaald.

ik wil personelijke welvaart vergelijken en niet welke de rijkste land is.
wat heb aan een volle staatskas als mensen niet genoeg hebben om rond te komen...

bedankt voor je reacties Simone...

[quote author=yannis link=topic=1169.msg9302#msg9302 date=1108638856]
Ja we gaan naar Australië, omdat ik denk dat de Nederlandse  volg-instelling met Amerika , niet hetzelfde is met de Australische...
[/quote]

Hmmm, dan zijn we het dus oneens...  :)

zeker maar Australie heeft niet fabrieken verspreid overal, er zijn nog vakjes schone lucht en hopelijk gaat de Gr. Barrier reef ook niet naar de ...
ik heb ergens een sat foto gezien van de grootste vervuilers van de wereld en in AUS alleen de grote steden zijn de boosdoener...

De grote steden zullen idd de boosdoeners zijn want het leeuwendeel van de Australiërs woont daar. Trouwens, als je kijkt naar de hoeveelheid CO2 per capita dan is Australië één van de meest vervuilende landen ter wereld.

Als iedereen gaat denken dat over 100 jaar zoiets zal gebeuren dan , net als altijd met zulke dingen, de industrie landen krijgen een excuus om te blijven vervuillen...je moet niet de bel trekken als je niet meer kan ademen of als de dijken hier bijna onvoldoende bescherming bieden, maar ruim vantevoren...

Tuurlijk moet er aan de bel getrokken worden, want Nederland zal best meer wateroverlast krijgen. Ben ik met je eens. Maar ik denk niet dat statements als "over 30 jaar is Utrecht een onderwater attractie" veel zullen helpen en ik denk ook niet dat ze correct zijn. Daarnaast heeft NL dus wel het Kyoto verdrag ondertekent en zijn het juist landen als de VS en Australie die het niet doen en dus meer blijven vervuilen.

Ik heb net een lange vragenlijst op www.21minuten.nl ingevuld
zeer sturend en in hoekjes denkend vragenlijst.

om een verbetering te realiseren men moet beginnen revolutionair te denken.
Ik wil niet de fouten van deze regering ondersteunen met de uitkomst van zulke vragenlijsten.

Hier is de uitkomst van MIJN vragenlijst:

Als de boat aan 't zinken is, probeer je niet eerst de water uit de boat weg te halen, maar de gaten te dichten, de gaten die benedendeks zijn en de kapitein moet onderwater gaan in het donker om deze te dichten, als hij durft.

De werkelijkheid nu is dat de kapitein, uit de 17 mil. passagiers de eerste klas veilig stelt en de rest mag de water uitpompen al wetend dat hun toekomst op de boat heel erg kort van duur een onzeker is.

De eerste klas heeft ruimte zat in de betere plaatsen bij de nood-boatjes maar die zijn te gierig om deze met de rest te delen.
Als de kapitein menselijk was, zou de kansloze passagiers beter motiveren om de boat te redden en niet zijn wil opleggen bij mensen die al weten dat de sprong naar de zee niet ver weg is.

Wat voor zin heeft het om oplossingen bij problemen te beperken aan de (niet)visie van een onmenselijk kapitein die denkt dat motiveren van mensen alleen met geld te meten is.

Even tussendoor. Ik hoor net naast me, dat Nederlanders geen kuddedieren meer zijn. Bull..., dat wil de huidige leiderboer/kapitein, hij denkt dat een kudde bestaat om een reden alleen, om gemolken te worden.
In andere landen als je een koe lekkere gras geeft en goed verzorgd, gaat vanzelf in de stal om gemolken te worden en bovendien de melk smaakt lekkerder.

Ik kan zo, eindeloos, doorgaan en zelf oplossingen verzinnen maar de boat is niet meer te reden, erger nog de "zee" is niet meer te reden, (ik wil zien wat de kapitein zal doen aan 't eind, waarschijnlijk sorry zeggen...)

niemand vraagt zich af, bij de kapitein, hoe is het mogelijk dat in het 2004 reis, meer mensen zijn uit de boat gestapt dan binnen gekomen.

Hoe is het mogelijk dat de ticket voor deze 2005reis duurder is geworden (de kapitein wil een betere hut, met gouden kranen...) terwijl de passagiers in de bankjes bovendeks moeten slapen, en Aldi rotzooi eten.
Bedden onderhoud is te duur geworden door al die gouden kranen, en de kok is ontslagen, weet ik.

Een andere voorbeeld van de niet-visie, is het reden eerst van de oudere passagiers, terwijl de kinderen en de moeders (die al zonder mannen staan, omdat die hard aan 't pompen zijn) op hun buurt staan te wachten werkloos en toekomstloos.
Een van hen had paar weken geleden haar eigen kinderen vermoord om van de ellende te besparen, zeker niet de oplossing.

ik geloof dat elke probleem van de wortels moet je aanpakken, zonder aan de pijn te denken, en niet de oppervlak vlak strijken zodat de rest van de wereld bravo kan zeggen.

om een eind te brengen aan deze uitbarsting, die bijna niemand zal bewegen, wij proberen nu de boat te verlaten, nu dat het nog kan;
en ik weiger mij kinderen (g)een toekomst hier te geven.

Een boat waar ruimte is om mee te denken over waar de boat naar toe gaat.
Waar kinderen een toekomst krijgen en niemand denk, wie gaat dat betalen.
met de kapitein die bereid is om dit te gunnen, uit zijn eigen zak desnoods, in plaats van F-18s,
en mee doen en betalen aan de "lost-and-fake-cause" van Bush.

CO2 gaat niet omlaag omdat Amerika doet niet mee, en Utrecht over 30 jaar is een onderwater attractie voor Zwitsers die geen sneeuw hebben meer om te skiën.

Toch blijf ik optimistisch omdat ik zie wat ons te wachten staat en probeer wat aan te doen, bij mij geliefde familie eerst,
en draai ik niet eromheen, en ik zal alles doen in mij macht om te blijven drijven, samen hoop ik, met andere zoals wij.

shit... het is al laat en ik moet water pompen morgen om 7 uur.

have a nice day verder...en ik hoop dat een of twee hersencellen waKker bij sommige heb gemaakt. :lol:

yannis

[/quote]

Niet te veel denken, gewoon je hart volgen. Ik heb in verschillende buitenlandse steden gewoont en niets is alles super en niets is alles slecht. Misschien in Australie niet het meeste ideale (op alle fronten) maar wij willen op z'n minst proberen. Als het lukt mooi, als het niet het geval is pech, maar wij hebben het geprobeerd en ervaring is altijd mooi mee genomen.

gr

Citavm

Ok, Utrecht een onderwater attractie....maar als je hier de nieuws bulletins mag geloven dan wordt het hier over 30 jaar vechten geblazen om een paar druppels vers drinkwater te kunnen bemachtigen (alleen te betalen voor die rijke Kapitein??)

Scare tactics noemt Michael Moore het in Bowling for Columbine, niet dat ik alles aanneem wat uit zijn mond/pen komt maar er zit wel wat in.

Dear Yannis, probeer met een positief hart te emigreren anders valt het (denk ik) vies tegen.

Groetjes
Syl

[quote author=Syl link=topic=1169.msg9360#msg9360 date=1108863607]

Ok, Utrecht een onderwater attractie....maar als je hier de nieuws bulletins mag geloven dan wordt het hier over 30 jaar vechten geblazen om een paar druppels vers drinkwater te kunnen bemachtigen (alleen te betalen voor die rijke Kapitein??)

Scare tactics noemt Michael Moore het in Bowling for Columbine, niet dat ik alles aanneem wat uit zijn mond/pen komt maar er zit wel wat in.

Dear Yannis, probeer met een positief hart te emigreren anders valt het (denk ik) vies tegen.

Groetjes
Syl
[/quote]
Goede post Syl, hier kwam die van mij ook op neer (was alleen een stuk langer, en onduidelijk!  :evil: ), en scare tactics was ook wat ik bedoelde met de media.

Oh ja, ik zei ook iets over vluchten.

Yannis, je vlucht dus uit NL...(push vs pull) maar wat als in Oz bijvoorbeeld over 20 jaar het water op is ( :roll: ) en het is volgebouwd, vlucht je dan weer? En weer, en weer? En je kinderen, zullen je kinderen ook blijven vluchten?
Uiteindelijk is er geen land meer over, want geen 1 is er perfect..

Oh, mijn voorbeelden van routes is dus ook weg.

Nou, ik ken iemand die in Butler woont (40 km van city), die doet er ongeveer 1.5 uur over, en dat zal erger zijn op terug weg. En nog erger als er een ongeluk is (vaak).

Ik werk 25 km van huis, en rijd eigenlijk tegen het meeste verkeer in, maar doe er nog steeds 35 minuten over heen weg, en 45-50 minuten naar huis.

En dit is Perth... een van de kleinste steden. Zover ik weet kan het in Sydney en Melbourne nog erger zijn.

Het is allemaal geen ramp, maar het hangt er van af wat je gewend bent... ik was Twente gewend.

Oh ja, en dan hadden we het ook nog over Bush/Howard:
images

images

:evil:

Hahaha...Simone, Bush Vs. Howard nou daar kunnen we wel een hoofdstuk apart aan besteden.  :-D maar ga toch maar even iets anders doen :-D.  Dank voor de foto bijlage!  :wink:

En even a positive note, ik woon (file vrij!)  8 minuten rijden van mijn werk af!

Groetjes
Syl

Ja mijn berichtje was ook pleitos  :x .Maar goed ik had alleen maar te melden dat je het mooi verwoord had Simone! Maar ja dit is ook niet meer terug te vinden  :-D .Ik denk dat als je gaat emigreren niet te veel verwachtingen moet hebben. En onthoud dat je eerst moet kruipen voordat je kan lopen, en eerlijk zijn van wat je daar denkt te vinden en wat je hier laat.

Groetjes Sander  :up:

Back