25 Maart naar australie

Christiaan050

New Member
Eindelijk is het dan zover deze week ga ik mijn ticket boeken naar Australië en ik wil rond 25 maart die kant op alleen weet ik nog niet precies waar, iemand adviezen? waar ik het beste kan landen? mijn voorkeur gaat wel een beetje uit naar Melbourne omdat ik dan naar boven kan reizen en alle mooie steden kan zien en het is natuurlijk een prachtige stad om mee te beginnen.. Ik heb mijn CV al in het Engelands ihih gemaakt en heb mijn visa ook al binnen.. ik neem niet veel kleding mee na advies van een paar goeie vrienden die daar al zijn geweest alleen wel een nette outfit voor de sollicitaties.. Maarja wat moet ik nou nog regelen? Bankacount en een sofinummer? klinkt allemaal wel heel ingewikkeld waar regel ik dat in Melbourne? ik neem ook 1000 euro mee lijkt me wel genoeg voor de eerste maand! ik wil namelijk gelijk aan het werk als ik daar ben en kan ik uitzendbureaus vanuit hier ook benaderen of is het beter dat ik het daar doe dat ze mij gelijk kunnen zien? ik vind het allemaal echt ontzettend spannend en ook wel een beetje eng om helemaal alleen die kant op te gaan maar heb er echt super veel zin in.. Misschien iemand nog wat adviezen, informatie of weetjes wat ik zeker even moet weten voordat ik naar australie ga? en ben ik goed voorbereid?

Trouwens nog avonturiers die ook rond die tijd naar Australië gaan misschien kunnen we meeten en elkaar helpen aan werk? Ik ben een goed opgevoede sociale hollandse jongen van 21 bijna 22 en een boefje die wel van een goeie grap houd..

vriendelijke groet


christiaan
 
Met de zoekbutton kom je een heel eind hier. :wink:
Alvast veel plezier Down Under!
 
Heel veel plezier!!
Vlieg naar de stad die jouw het meeste trekt. Tickets binnen Australie zijn niet zo heel duur, dus je kunt makkelijk weer naar een andere stad vliegen als de eerste je niet bevalt.
Hoe doe je het eigenlijk met huisvesting?
Groetjes
 
Beste Gwen,

ik heb nog niks aan huisvesting geregeld ik neem aan dat dat wel gemakkelijk is te regelen toch je kan via Nederland een hostel boeken alvast voor daar of zijn er beter opties?
 
Dat ligt er aan of je alle tijd op 1 plek wil blijven, of echt veel rond wilt trekken..
Als je rond gaat trekken zijn hostels en vakantiehuisjes erg leuk, maar als je op 1 plek blijft dan zou ik niet in een hostel gaan zitten.
Blijf je op 1 plek, dan zou ik zeggen regel je huisvesting alvast vanuit Nederland. Ik kan je deze site http://www.share-accommodation.net/looking/ sterk aanraden!
Groetjes
 
Hoi
Als eerste.. 1000 euro is niet veel.. Verder vond ik Melbourne, samen met Sydney de lastigste stad om werk in te vinden. Juist omdat er zoveel backpackers zijn die op zoek zijn naar dat ene baantje. Of je hebt hele goede papieren (een master opleiding oid) of het wordt heel lastig. Ik zou je aanraden naar een andere stad dan melbourne of Sydney te vliegen. Maar dat is mijn advies... wat voor werk wil je eigenlijk doen??
 
heey christiaan!
misschien handig om eens te kijken op www.australie.pagina.nl
daar staan veel links naar handige sites... ook wat betreft zoeken naar werk enzo... heb je ervaring in een bepaalde sector? en heb je al geboekt? en heb je je visum al?

groetjes nicole
 
beste Alie Bosma

ik heb net mijn ticket geboekt was er echt klaar mee met het lange wachten. heb een retour ticket voor maar 900 euro naar melbourne ik wil heel graag horeca werk doen en weer verder reizen en niet blijven in melbourne hoop wel dat er genoeg werk is anders zou ik toch ergens anders heen moeten wellicht tips waar ik heen kan vliegen voor horeca werk? ik heb geen master afgemaakt maar ben ook niet verplan om daar voor de rest van me leven te blijven eerder een mooie tijd van een half jaar mee maken....


christiaaan
 
Sofinummer gewoon online via
http://www.ato.gov.au/corporate/content.asp?doc=/Content/27156.htm
omdat je migreert kan dat dus. Ëén ding, je moet wel al in Australië zijn,
geen geintje, anders werkt het niet, zit gelinkt aan customs en je daadwerkelijke
aankomstdatum. Maar verder heel makkelijk, wel een adres opgeven, dan krijg
je het met de post opgestuurd.

groetjes Miran
 
beste Christiaan
je zegt dat je een avontuurlijke jongen bent, waarom dan al die tips nodig? Gewoon gaan en go with the flow!
Google eens; dat kan je een heel eind verder helpen met de vragen die je nu al hebt.
Als je het al gehad hebt met de wachttijd bij het boeken van je ticket... hoe snel denk je dat de Ozzies zijn?

relax en geniet vooral van je vakantie.
Laat maar over je heen komen en vooral niet al te veel regelen want das echt Nederlands. Alleen het hoog noodzakelijke zou ik zeggen.

ik wens je een fijne vakantie,
Louise
 
[quote author=Louise link=topic=9806.msg133708#msg133708 date=1236243900]


relax en geniet vooral van je vakantie.
Laat maar over je heen komen en vooral niet al te veel regelen want das echt Nederlands. Alleen het hoog noodzakelijke zou ik zeggen.



[/quote]

:up:
 
[quote author=Louise link=topic=9806.msg133708#msg133708 date=1236243900]
Laat maar over je heen komen en vooral niet al te veel regelen want das echt Nederlands. Alleen het hoog noodzakelijke zou ik zeggen.
[/quote]

Helemaal mee eens. Als er iets is wat ik geleerd heb tijdens onze migratie is het wel dat je veel minder zekerheden nodig hebt dan je denkt. Wat dat betreft zijn we denk in NL veel te beschermd 'opgevoed'.
 
Christiaan,
Ik zeg niet dat er in Melbourne en Sydney helemaal geen werk is, of dat er alleen maar werk voor hoogopgeleiden is, maar dit zijn wel de 2 steden waar de meeste backpackers samenkomen en allemaal zijn ze op zoek naar dat ene baantje...
Wel heb ik als tip dat als je net even iets buiten het centrum van een stad gaat zoeken, dus als je flexibel bent en niet perse in CBD hoeft te wonen of 't niet erg vind om 's ochtends een half uurtje te reizen vanuit het CBD dat er veel meer werk te vinden.
Ik heb persoonlijk goede ervaring met Perth (wel ten noorden van CBD) en de gehele westkust is wel goed betaald en kun (kon) je redelijk makkelijk iets vinden. Houdt wel rekening dat ook in Australie de financiele crisis een feit is.
Maar zoals al eerder aangegeven.. geniet vooral van je tijd in OZ en plan echt niet te veel. Je zult zien dat alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht komt. Er zijn genoeg mensen die van te voren al bustickets hebben gekocht en die vervolgens in OZ weer proberen te verkopen omdat ze of andere backpackers hebben ontmoet om mee samen te reizen of op een andere manier willen reizen. Dus leg je neit te snel vast!
Wel wil ik je nog erop wijzen dat als je met een WHV het land binnenkomt je moet kunnen aantonen dat je 5000 dollar op je rekening hebt staan (hier wordt nauwelijks naar gevraagd.. maar je zult maar net die persoon zijn).
Good luck!
 
Een vriendin van ons zat twee weken geleden in Perth en zij dat het erg moeilijk was om daar nu werk te vinden. Veel backpackers en weinig werk...
 
Ik denk dat het echt met periodes gaat.. ik vond Perth nm een hele makkelijke stad om werk te zoeken (buiten CBD).. maar ik denk dat als je zowiezo buiten het CBD gaat zoeken, dat je waar dan ook meer opties hebt.. maar toch.. ook australie heeft te maken met de financiele crisis.. dus er zullen mensen zijn die nu het werk gaan doen, dat normaal door backpackers wordt gedaan om maar inkomen te hebben. En werkgevers zullen eerder aussies nemen dan backpackers (lijkt mij..). Maar goed.. christiaan succes met het zoeken naar werk en gewoon goed om je heen kijken, persoonlijk op dingen afstappen (niet per internet) en gewoon goed luisteren naar wat andere backpackers ter plaatse te melden hebben.. vaak merk je dan als snel heo dingen in elkaar zitten. (vertaal je CV van te voren in het Engels)
Good luck!
 
Back
Top