2e working holiday visum

kristien

New Member
Hallo,

Wie heeft ervaring met een tweede working holiday visum en kan mij helpen met de volgende vragen ?

- wat geldt als bewijs voor 3 maanden fruitpluk ?
- geldt een overzicht van mijn toenmalige bankrekening in australie met het gestortte salaris van de fruitpluk werkgevers ?
- kun je op je 2e WHV 3 of 6 maanden voor dezelfde werkgever werken ?
- is het visum in het algemeen moeilijk te verkrijgen, duurt het lang ?

bij voorbaat dank !!
 
nog even een toevoeging :

je kunt het 2e WHV online aanvragen heb ik gezien, maar wanneer en hoe moet je dan die 3 maanden bewijzen ?
 
Qua het verkrijgen van het tweede WHV zal het niet veel anders zijn dan het eerste denk ik. Dus dat zal niet zo heel moeilijk zijn en niet zo lang duren. Ik denk (maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen), dat dezelfde voorwaarden gelden en dus maar 3 maanden werken voor dezelfde werkgever.
 
Hoi ,

Ondertussen geldt de regel dat je 6 maanden voor zelfde werkgever mag werken.
De eerste en tweede WHV hebben verder dezelfde aanvraagvoorwaarden (behalve dan de 3 maanden regional agrarische sector). Zijn in feite 2x dezelfde visa die je krijgt.
Volgens mij kun je het het beste bewijzen door je Tax Statement (jaaroverzicht) mee te sturen als bewijs. Werkgevers zijn verplicht om die te verschaffen. Je kunt daar ook eerder om vragen, dus bij uit dienst gaan, voordat het jaar om is. En anders loonstrookjes?? Je hebt toch vast wel iets gekregen?
Want anders lijkt het wel zwart werk.......Ik zou gewoon opnieuw contact opnemen met de oude werkgever......

succes, Henriette
 
Hey Kristien  :) !
Er is op de site van immigov een formulier te krijgen, waar je al je werkgevers op moet invullen. Ik heb begrepen dat je o.a. deze nodig hebt als bewijs. Mochten ze er naar vragen hebben ze ook je loonstrookjes nodig.

Let er wel op dat de fruitpluk beperkt is. Diverse plaatsen dingen niet mee voor het 2e WHV. Op de site van immigov is een formulier met alemaal postcodes. Je mag daar wel werken, maar de gewerkte periode daar mag je niet voor je 2e whv gebruiken.   :-(

Ik heb die fromulieren thuis ergens uitgeprint. Als je ze wilt hebben moet je het even zeggen. dan zal ik ze opzoeken en je doorgeven onder welk nummer je ze kan vinden.  :up:

Groetjes van Lenka :up:
 
Back
Top