2nd time around

Kathleen

Well-Known Member
Hallo allemaal,
Ik vroeg mij af of er mensen op het forum zitten die voor de tweede keer naar Australie zijn verhuisd of gaan verhuizen... Ik ben heel benieuwd wat hen bewogen heeft of beweegt om deze stap te zetten... vol verwachting klopt mijn hart!
Groeten,
Kathleen
 
Hoi Kathleen.
Ik kijk graag met je mee. Ben je benieuwd naar wat iemand in eerste instantie deed vertrekken uit Australie, of juist waarom ze de tweede keer weer terugkomen? Het lijkt mij een dunne spoeling, want je zet je hele leven behoorlijk op zijn kop met zo'n emigratie.... Dan weer terug,,,,, en dan weer.....???
Wij zijn naar Australie verhuisd na banen opgezegd en huis verkocht enzo. Ipv via een werkgever en dan ga je behoorlijk terug op de maatschappelijke ladder. Waarschijnlijk gaan we ooit wel weer terug, omdat we NL als ons thuis zien. Maar daarna zie ik ons niet nog een keer gaan. Het kostte ons de eerste keer zo'n 20.000euro schat ik, de tijd die we erin hebben gestopt niet mee gerekend..... (visa, verkopen huisraad, geen inkomen, kopen nieuwe spullen, transporten). Misschien gaan onze kinderen later nog een keertje terug????
gr.Patries
 
Hai Patricia, beide vragen (en vooral de antwoorden) zijn interessant en natuurlijk heel persoonlijk of individueel. Zo ook jullie situatie... interessant dat jullie de emigratie toch als tijdelijk ervaren... wil je daar wat meer over vertellen?
Groeten!
Kathleen
 
Ben vorig jaar voor de tweede keer naar Australia geemigreerd.
De eerste keer was in 1980, was toen 21 en wilde graag een jaartje in het buitenland werken.
Een WHV bestond toen nog niet en de enigste manier om een werkvergunning te krijgen was emigreren en plechtig beloven dat je minimaal 3 jaar ga blijven, het werd zelfs gesubsideerd door de Nederlandse regering.
De heenreis (met een kuub bagage) kostte me maar 100 gulden!
Na een jaar terug gegaan naar Nederland, er was bijna geen werk in 1980 in Australia, allemaal losse klusjes en van alles gedaan (graszoden steken, schilder, barman op een cruiseboot, gids op de Whitsunday eilanden, opperman in de bouw, etc.)
Een paar jaar geleden hoorde ik dat een vriendin gescheiden was, al die 30 jaar zijn we in contact met elkaar gebleven, verjaardagkaart, met kerst en als ik op vakantie was in australia haar altijd opgezocht, haar gebeld en drie maanden later was ze op vakantie in Nederland. Het klikte meteen weer en we hebben een paar jaar in Nederland gewoond.
Denk je dat een australisch visum moeilijk te verkrijgen is, probeer eens een buitenlander in Nederland te krijgen, eindelijk toch gelukt, maar Pamela kreeg heimwee naar haar familie.
Het plan was om pas naar Australia te gaan als ik met pensioen zou gaan, het werd 15 jaar eerder. En ik moet zeggen, het bevalt me prima, goed werk gevonden, een prachtige Queenslander en uiteraard mijn LOL (love of my live)

groetjes Johan
 
Ik ga voor de 3e keer. Eerst op een WHV, daarna studeren en nu permament. Iedere keer weer visa-problemen en na het studeren was het te duur om een visum aan te vragen. Hopelijk is het deze keer wel permament, heb wel genoeg gehad van Nederland.
 
MIjn ouders zijn in 1982 geemigreerd naar Australie.
Ik was toen 2 jaar, mijn broertje 1 en mijn zus 9. Er was idd zoals Johan omschreef geen baan te vinden en het was zo erg dat mijn vader uit ellende een krantewijk liep! Niet dat dat zo erg is, maar als timmerman verwacht je toch een andere baan te vinden.
Na 1 jaar zijn ze uit wanhoop terug verhuist naar Nederland, en wat nou echt jammer is...is dat als ze ietsiepietsie langer waren gebleven in Oz, ik zo in aanmerking zou zijn gekomen voor een permanent visum zonder al dit gedoe :x .

Wij gaan hopelijk volgend jaar voorgoed naar Oz. En ook met het idee om nooit meer terug naar Nl te verhuizen.
We zullen alles verkopen tot aan de meubels aan toe en willen ons leven echt daar gaan opbouwen.

Het is voor ons de 3e keer naar Oz. We hebben 2 x 1 jaar rond gereisd in het land en hebben zo een beetje 2 x een rondje en het midden gedaan. We hebben zo een goed idee kunnen krijgen van het land en waar we ons willen settelen.
Darwin word het voor ons, maar missschien veranderd dat in de loop der jaren....maar eerst maar zorgen dat we er komen :smile:

Groeten Steven
 
Back
Top