3 april naar Perth

J

Julia

Hallo allemaal,

Wij hebben net te horen gekregen dat ons visa 'granted' is :up:

:happysun: :happysun: :happysun:

:cheer: :cheer: :cheer:

We moeten de tickets nog boeken hoor, maar wij gaan waarschijnlijk op 3 april vliegen naar Perth. Zijn er nog meer mensen die rond die tijd naar Perth gaan? Wij zouden het wel leuk vinden om contact te hebben met mensen die rond diezelfde tijd naar het Westen van Australie gaan.  :computer:

Groetjes van Julia

:later:
 
Gefeliciteerd zeg  :congrats:
Wou dat ik mee kon,maar helaas moet nog effe wachten  :loudcry: ,ik wordt gek van dat wachten.

Groetjes Sander  :up:  :dance:  :happysun:
 
Dat is erg goed nieuws zeg.
Gefeliciteerd van onze kant uit.

Succes met afwikkeling van de laatste zaken!!!
 
Gefeliciteerd!!!!

Volgens mij zijn er niet echt veel op weg naar Perth (tenminste niet op dit forum ;) )
Carine en Seamic (see andere topics)
Wij zijn er al, en ook Marielle en Australische vriendin, Tanja en Australishe partner, en Anne Marie en vriend ook.
En Sander en Michelle vliegen op de 23ste.

Allemaal mensen op partner visums dus, maar goed, dat maakt niet uit! :D

Oh, en er waren ook wat mensen een tijdje geleden die misschien richting Busselton gaan.
 
Ja wij vliegen binnenkort!  :lol:  :-o
Ben nu druk aan het inpakken, maandag komen ze de spullen halen...
Ben dus ook ff wat minder op het forum. :)
 
Hee Sander,

Wanneer vertrekken jullie dan? Heb je nog tips voor ons? Wij zitten nog te twijfelen of we ons visum zullen gaan ophalen in Berlijn (maar daarvoor moet je 's morgens vroeg tussen 9 en 11 uur daar zijn) of dat we onze paspoorten en papieren naar Londen sturen. Ik begreep uit de mail van onze contactpersoon bij DIMIA dat Den Haag het sinds kort niet meer doet? Waar hebben jullie je visum in je paspoort laten zetten?
Welk vervoersbedrijf hebben jullie gekozen? Hoe lang hebben jullie gebruikt om je container in te pakken? En hoe lang hebben jullie daarna nog de tijd om je huis helemaal leeg te maken en schoon te maken enzo? Heb je nog tips over dingen die we niet moeten vergeten te doen/op te zeggen/aan te schrijven etc?

Vragen, vragen vragen  :lol:

Mag ik verder nog vragen waarom jullie voor Perth hebben gekozen en of jullie daar werk hebben of gaan zoeken? En houden jullie een afscheidsfeestje? En zo ja: wat gaan jullie dan doen? Ik ben helemaal niet nieuwschierig hoor :)

Ik kan het ook begrijpen als je er geen tijd voor hebt hoor. No worries mate!

Ik hoop dat jullie het daar fantastisch naar je zin zullen hebben, en misschien komen we elkaar nog wel tegen  :blahblah:

Groetjes van Julia
 
Hoi Julia+,

Gefeliciteerd!! Wat moet dat heerlijk zijn! Nu alleen nog even t afscheid  :cry: maar dan kanjeweer gaan opbouwen. Leuk hoor.Wij volgen op 2mndn afstand.
Enne.. mocht je wat containerruimte  over willen doen dan hoor ik het graag. Ik kan natuurlijk ook helpen met t regelen van n container.
Succes in deze drukke spannende  tijd :-D,

Carine
 
[quote author=Julia link=topic=1131.msg8955#msg8955 date=1108149565]
Hee Sander,

Wanneer vertrekken jullie dan? Heb je nog tips voor ons? Wij zitten nog te twijfelen of we ons visum zullen gaan ophalen in Berlijn (maar daarvoor moet je 's morgens vroeg tussen 9 en 11 uur daar zijn) of dat we onze paspoorten en papieren naar Londen sturen. Ik begreep uit de mail van onze contactpersoon bij DIMIA dat Den Haag het sinds kort niet meer doet? Waar hebben jullie je visum in je paspoort laten zetten?
Welk vervoersbedrijf hebben jullie gekozen? Hoe lang hebben jullie gebruikt om je container in te pakken? En hoe lang hebben jullie daarna nog de tijd om je huis helemaal leeg te maken en schoon te maken enzo? Heb je nog tips over dingen die we niet moeten vergeten te doen/op te zeggen/aan te schrijven etc?

Vragen, vragen vragen  :lol:

Mag ik verder nog vragen waarom jullie voor Perth hebben gekozen en of jullie daar werk hebben of gaan zoeken? En houden jullie een afscheidsfeestje? En zo ja: wat gaan jullie dan doen? Ik ben helemaal niet nieuwschierig hoor :)

Ik kan het ook begrijpen als je er geen tijd voor hebt hoor. No worries mate!

Ik hoop dat jullie het daar fantastisch naar je zin zullen hebben, en misschien komen we elkaar nog wel tegen  :blahblah:

Groetjes van Julia
[/quote]

Aangezien Sander misschien voorlopig niet meer op het forum is, zal ik even helpen, ik ken veel van zijn situatie :D

Ze vertrekken 22 februari (of komen in ieder geval 23 aan..)
Sander had een interview in Berlijn voor zijn partner visum en heeft toen meteen 's middags het visum gekregen.
Idd, Den Haag doet niks meer.
Jou situatie klinkt anders, ik kan niet helpen...

Volgens mij zijn ze met www.allwaystransport.nl in zee gegaan (zelfde als wij hadden)
Sander en Michelle nemen maar 3 of 4 m2 mee....
Wij neemde 20m3 (driekwart 20 ft container ongeveer) en dat duurde ongeveer 2 uur om in te laden (met mijn schoonvader, vader, moeder, schoonmoeder broer en zwager erbij... :D )

Wij hadden nog twee dagen om schoonte maken, dit hebben we gewoon zelf zo geregeld, maar we hadden het die middag klaar ('s ochtends container gevuld)

Sander en Michelle gaan naar Perth omdat Michelle daarvandaan komt. Ze gaan eerst even bij haar ouders inwonen, en dan zelf wat zoeken.
Volgens mij hebben ze beide nog geen werk.

Hmmm, ik ben ook nieuwsgierig of ze een feestje houden....
Hebben wij wel gedaan. Alle vrienden en familie. Bij mijn schoonouders thuis in de tuin(july). Vanaf 2 uur 's middags to 's avonds laat. In Australische sfeer aangekleed, met spullen van mijn ouders geleend. :D
Was erg gezellig!

Zo, ik hoop dat je het niet erg vind Sander :D
 
Hee Simone,

Bedankt voor je (uitgebreide) reactie  :up:

Alle tips en informatie zijn welkom bij ons op dit moment.  :lol:

Weet jij toevallig ook hoe/waar je het best een ticket/vervoersbewijs kunt regelen voor een hond? Ik heb wel e.e.a. gelezen hier op xpdite, maar wordt er nog niet heel veel wijzer kan. Weet jij of het direct bij de vliegtuigmaatschappij kan, of moet het met een tussenpersoon/bedrijf?

Oh ja, en nu jij al in Perth woont, kun jij mij misschien vertellen of daar ook glasgroothandels/glas-in-lood groothandels te vinden zijn? Ik heb namelijk een hobby: glas-in-lood en Tiffany maken, en daar heb je nogal wat verschillende materialen voor nodig. Weet jij of ik daar terecht kan of dat ik beter maar alles mee kan nemen vanuit Nederland? Ik hoop zo dat je me hiermee kan helpen, want het is werkelijk een verslavende hobby!  :evil:

Alvast bedankt weer voor je reactie!  :computer:

Julia
 
Helaas, over honden vervoer weet ik niets.... succes!

Glas in lood wordt hier zeker ook gedaan, mijn moeder deed heel lang geleden een cursus, en kennissen in het zuidwesten doen het ook.
Heb geen idee of er een groothandel is, vast wel.
Er wordt hier in ieder geval veel aan arts & crafts gedaan, dus....
 
[quote author=Simone link=topic=1131.msg9040#msg9040 date=1108307189]
Aangezien Sander misschien voorlopig niet meer op het forum is, zal ik even helpen, ik ken veel van zijn situatie :D

Ze vertrekken 22 februari (of komen in ieder geval 23 aan..)
Sander had een interview in Berlijn voor zijn partner visum en heeft toen meteen 's middags het visum gekregen.
Idd, Den Haag doet niks meer.
Jou situatie klinkt anders, ik kan niet helpen...

Volgens mij zijn ze met www.allwaystransport.nl in zee gegaan (zelfde als wij hadden)
Sander en Michelle nemen maar 3 of 4 m2 mee....
Wij neemde 20m3 (driekwart 20 ft container ongeveer) en dat duurde ongeveer 2 uur om in te laden (met mijn schoonvader, vader, moeder, schoonmoeder broer en zwager erbij... :D )

Wij hadden nog twee dagen om schoonte maken, dit hebben we gewoon zelf zo geregeld, maar we hadden het die middag klaar ('s ochtends container gevuld)

Sander en Michelle gaan naar Perth omdat Michelle daarvandaan komt. Ze gaan eerst even bij haar ouders inwonen, en dan zelf wat zoeken.
Volgens mij hebben ze beide nog geen werk.

Hmmm, ik ben ook nieuwsgierig of ze een feestje houden....
Hebben wij wel gedaan. Alle vrienden en familie. Bij mijn schoonouders thuis in de tuin(july). Vanaf 2 uur 's middags to 's avonds laat. In Australische sfeer aangekleed, met spullen van mijn ouders geleend. :D
Was erg gezellig!

Zo, ik hoop dat je het niet erg vind Sander :D
[/quote]

*wrijft de slaap uit ogen*

Nee hoor Simone, prima!!
Onze spullen zijn net opgehaald, dus ik heb nu ff tijd weer. Zit achter de pc van mijn ouders.
Gister tot half twee 's nachts lekker ingepakt...veel paniek van we hadden te weinig tape. Dus de halve familie afgeweest om alle restjes tape bij elkaar te schrapen. TIP: koop veel....heel veel rollen tape en als je denk dat je genoeg hebt, koop dan nog 2 rolletjes extra. Maar het is gelukt uiteindelijk en de tape is schoon op.

We vertrekken trouwens de 24e en komen de 25e aan, maar voor de rest klopt alles geloof ik. We nemen idd. maar weinig mee, want we hebben maar weinig - wonen bij mijn ouders in. Dingen als huis schoonmaken e.d. hoef ik me dus niet druk over te maken. We laten idd. de spullen verhuizen door Allways Transport. Over 2 maanden zal ik over het resultaat berichten!

Nee, nog geen werk. Ik ga van de week mijn cv omzetten naar het Engels en eens wat verder kijken naar potentiele werkgevers. Michelle heeft misschien kans op werk, waar ze al eerder gewerkt heeft. Maar het ligt aan de mogelijkheden van die baan of dat interessant wordt.

Idd. een feestje. Zaterdag de 19e voor collega's en vrienden van Michelle en zondag de 20e voor familie en vrienden van mij. We hebben het maar even opgesplitst, want het weer staat niet toe dat we een leuk tuinfeest houden. Hoe we dat aankleden weet ik nog niet precies, maar het voornaamste is dat we nog even iedereen zien om afscheid te kunnen nemen.

Ok, dat was het geloof ik...
 
Succes met alles dat je nog moet regelen en heel veel plezier op jullie feestjes.
:dance:
 
Hoi Julia,

Gefeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd!!!!!!!!!!!!!!!

:congrats:

Veel succes met het regelen van allerhande dingen en heel veel toekomst plezier in Perth.


[flash=200,200][/flash]

Groetjes,

Brit
 
Back
Top