3 tips die misschien handig kunnen zijn

xanadu

New Member
Tip 1 voor als je gaat huren:

Als je weet in welke buurt van een stad je gaat wonen, ga dan naar een realestate agent in die buurt om een gratis lokaal krantje op te pikken. Zo'n krantje wordt wekelijks uitgebracht en ligt in een bak buiten voor het raam. Hier staan meestal meer huizen te huur in (voor die specifieke omgeving) dan dat je op internet kunt vinden. Op internet kunnen wel weer andere huizen te huur staan dan in het krantje. Bekijk dus beide.

Tip 2 voor het kopen van een auto:

Wij hebben onze auto's gekocht via een car auction. Dat kan je een paar duizend dollar schelen in vergelijking met een dealer of een prive verkoper. Car auctions worden wekelijks gehouden. Car Auctions zijn te vinden in de zaterdag krant in de car section. Je kunt ze ook vinden op het web. De volgende hebben wij gebruikt in Melbourne www.autogroup.com.au


Tip 3

Goedkoop bellen naar NL. Bij benzine stations kun je telefoon kaartjes/tegoeden kopen. Als voorbeeld: Wij hebben een bel tegoed van OZcall (kosten 15, 30, of 50 dollar). Iedere keer als wij naar NL bellen kost het 59 cents voor de verbinding en daarna 1,8 cent per minuut. Deze kaart kun je ook gebruiken om interstate te bellen.


Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
 
Goeie tips Xanadu!!!

Voor mensen die naar Melbourne verhuizen, wat betreft het goedkoop bellen. Op elizabeth street, vlakbij de kruising met flinders street, zit een winkeltje met alle mogelijke telefoonkaarten (je ziet de tarieven al op de ruit geplakt). Je zegt daar naar welk land je wilt bellen en ze zoeken de goedkoopste kaart voor je op. Met een kaart van 10 aus dollar kon ik ruim 7,5 uur naar nederland bellen.
 
Uitstekende tips.

Werken die telefoonkaarten alleen bij pay phones en/of een eigen vaste aansluiting of werken ze ook in combinatie met een mobiele telefoon?
 
hoi jeroen,

volgens mij werken ze ook met een mobiele telefoon - maar net als in nederland betaal je dan ook nog de kosten voor je mobiele telefoon (net als in nederland naar een 0900-nummer bellen). dit is wat ik me herinner tenminste.

gr. tanja
 
Hoi jeroen,

Ze werken zeker bij een pay phone en ook op een vaste aansluititng. met een mobiel is het geloof ik nog vrij prijzig. Het handigste is het als je thuis een vaste telefoon aansluiting hebt.
 
Shuter Street said:
Hoi jeroen,

Ze werken zeker bij een pay phone en ook op een vaste aansluititng. met een mobiel is het geloof ik nog vrij prijzig. Het handigste is het als je thuis een vaste telefoon aansluiting hebt.

Dan wordt het (in eerste instantie) een prepaid mobje. Ik heb al gezien dat het internationaal bellen nauwelijks duurders is dan binnenlands. Zodra we een huis hebben zullen we waarschijnlijk een vaste lijn nemen omdat we willen ADSL-en.
 
xanadu said:
Tip 1 voor als je gaat huren:
Als je weet in welke buurt van een stad je gaat wonen, ga dan naar een realestate agent in die buurt om een gratis lokaal krantje op te pikken. Zo'n krantje wordt wekelijks uitgebracht en ligt in een bak buiten voor het raam. Hier staan meestal meer huizen te huur in (voor die specifieke omgeving) dan dat je op internet kunt vinden. Op internet kunnen wel weer andere huizen te huur staan dan in het krantje. Bekijk dus beide.
Yep!
Hier zag ik niet zulke krantjes, maar als je de real estate binnen gaat hebben ze een A4tje of zo met wat ze hebben.
En uiteraard in de krant(woensdag en saturdag). Dat is niet alleen particulier, ook real estate. Meestal staat er geen adres bij, dus bel je ze voor het adres. Als je het wat vind, bel je ze weer voor een 'viewing'.

xanadu said:
Tip 2 voor het kopen van een auto:
Wij hebben onze auto's gekocht via een car auction. Dat kan je een paar duizend dollar schelen in vergelijking met een dealer of een prive verkoper. Car auctions worden wekelijks gehouden. Car Auctions zijn te vinden in de zaterdag krant in de car section. Je kunt ze ook vinden op het web. De volgende hebben wij gebruikt in Melbourne www.autogroup.com.au
Ja, hier hebben ze dat ook volgens mij.
Verder, kijk in de 'Quokka', een krantje. Die is te koop in supermarkten en newsagencies enz. Dit is meer particulieren.
En 'Autotrader', en magazine.

xanadu said:
Tip 3
Goedkoop bellen naar NL. Bij benzine stations kun je telefoon kaartjes/tegoeden kopen. Als voorbeeld: Wij hebben een bel tegoed van OZcall (kosten 15, 30, of 50 dollar). Iedere keer als wij naar NL bellen kost het 59 cents voor de verbinding en daarna 1,8 cent per minuut. Deze kaart kun je ook gebruiken om interstate te bellen.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Ja, hier hebben ze ze ook overal, newsagencies, internet cafes.
Veel verschillende.
Wij hebben gekozen voor GPS($10, denk ook 20), waarbij je geen verbindingskosten betaald, en dan 2 cent per minuut.
Je hebt ook voor 1 cent, maar dan heb je verbindingskosten, en dan weer om de zoveel tijd dacht ik.

Wij gebruiken deze dus ook thuis, op de vaste lijn. Voor 10 dollar kun je iets van 400 minuten bellen of zo!!!!!! Da's 5 euro.
1 eurocent per minuut ongeveer!!!! :D
 
Back
Top