3 week naar California

Markus

XPdite Sponsor
Woensdag vertrek ik voor 3 week naar California.
Het is dan wel geen OZ maar California lijkt mij ook wel geweldig om mee te maken.
We zijn bezig met een nieuw riet product ,de eerste anderhalf week bestaat uit testen en promoten van dit riet op een grote show in Las Vegas.:D
De laatste anderhalf week ben ik op mijzelf en ga een auto huren en rond toeren in California.
Van LA naar Sanfransisco ,yosemite park,death valley, Grand Canyon skywalk en terug naar LA.

Zijn er hier meer mensen die in California geweest zijn ,alle verhalen en vooral tips zijn welkom.:up:

Voor wie het leuk vind mijn avontuur te volgen. My link

Gr.Markus
 
Hoi Markus,

ik heb een jaar in San Jose gewoond ongeveer een uur onder San Fransisco. Wat daar in de buurt leuk is is Santa Cruz, Monterey, BigSur..allemaal plaatsen aan de kust. Als je vanaf LA komt zou ik ook zeker highway 1 nemen, beetje Great Ocean Road effect en erg mooi. Meer landinwaarts heb je daar ook de echte "country" waar je misschien een rodeo mee kan pikken, is ook leuk om mee te maken. En dan in verband met je tijd idd de toeristische dingen zoals je ze al hebt beschreven.

Veel plezier, ik vond het daar ook erg mooi.
 
Ik ben in LA en San Fransisco geweest. Moet zeggen dat ik me er prima heb vermaakt. In San Fransisco heb ik ook een tour gemaakt naar Alcatraz. Dat was zeer de moeite waard. Erg leuk. Verder is San Fransisco gewoon een heerlijke stad om rond te lopen (en te eten in China town jummie).
In LA heb ik ook een beetje de touristische dingen gedaan; universal studio's zijn daarin ook wel aan te raden. Ook daar heb ik veel gewoon rondgelopen om zoveel mogelijk te zien. Ik vond het allemaal erg leuk! Veel plezier.
 
Hi Inge en Catkin

De highway naar Sanfransisco heb ik op mijn route,die kustlijn schijnt idd erg mooi te zijn.
Graag wil ik als motoGP en superbike liefhebber ook naar het Laguna seca circuit (vlakbij Monterey).
Wat mij wel wat zorgen baart zijn de weersomstandigheden rondom Sanfransisco richting Yosemite park ,had geen rekening gehouden met eventuele sneeuwval waardoor sommige weken afgesloten zijn? (Tioga pass )?
Alcatraz lijkt me ook interessant ,ken alleen de film. :smile:

Helaas heb ik maar 10 dagen ,ik heb in de link route een route uitgestippeld maar vraag mij af of deze te doen is in 10 dagen?? :|

route

Ben geen stadsmens dus zal niet lang in SF verblijven verder.
Grand canyon skywalk lijkt me ook geweldig. :shock:

Gr.Markus
 
Hi Inge en Catkin

De highway naar Sanfransisco heb ik op mijn route,die kustlijn schijnt idd erg mooi te zijn.
Graag wil ik als motoGP en superbike liefhebber ook naar het Laguna seca circuit (vlakbij Monterey).
Wat mij wel wat zorgen baart zijn de weersomstandigheden rondom Sanfransisco richting Yosemite park ,had geen rekening gehouden met eventuele sneeuwval waardoor sommige weken afgesloten zijn? (Tioga pass )?
Alcatraz lijkt me ook interessant ,ken alleen de film. :smile:

Helaas heb ik maar 10 dagen ,ik heb in de link route een route uitgestippeld maar vraag mij af of deze te doen is in 10 dagen?? :|

route

Ben geen stadsmens dus zal niet lang in SF verblijven verder.
Grand canyon skywalk lijkt me ook geweldig. :shock:

Gr.Markus
Even uit de tijd dat nog veel op een USA forum rond hing :p
De kustweg LA to SF moet je vanaf SF rijden, dan rijdt je namelijk aan de kustkant.
De skywalk schijnt niet erg bijzonder, maar wel heeeeel duur te zijn. Ik geloof dat je er niet eens zelf foto's mag maken :|
En Alcatraz schijnt nog wel eens druk te kunnen wezen, van te voren boeken zo een must kunnen zijn.

Bart (Ik stop er trouwens mee, want ik zie net dat je dat forum al gevonden hebt; Goldcoast :up: )
 
[/quote]
Even uit de tijd dat nog veel op een USA forum rond hing :p
De kustweg LA to SF moet je vanaf SF rijden, dan rijdt je namelijk aan de kustkant.
De skywalk schijnt niet erg bijzonder, maar wel heeeeel duur te zijn. Ik geloof dat je er niet eens zelf foto's mag maken :|
En Alcatraz schijnt nog wel eens druk te kunnen wezen, van te voren boeken zo een must kunnen zijn.

Bart (Ik stop er trouwens mee, want ik zie net dat je dat forum al gevonden hebt; Goldcoast :up: )
[/quote]

Ja,ik zag idd ook al wat bekende namen op dat forum. :smile:
Wat betreft die kustroute ,thanks ,ik was al een paar keer aan het puzellen geweest met google maps om van LA naar SF maar geraakte dan nooit langs die kustweg maar nu weet ik dus ook waarom.
Heb jij mijn route nog bekeken Bart? is deze te doen met 10 dagen tijd?

Gr.Markus
 
Ik denk dat je route erg krap/druk is Markus. Maar sommige mensen doen heel australie ook in een maand (bij wijze van).

Een soort gelijk rondje heb ik een keer met mijn ouders gedaan, we hebben toen alleen dat stuk naar de Canyon eruit gelaten en zijn rechtstreeks van LA naar Las Vegas gegaan. Wij deden dat toen in 2 weken.
 
Back
Top