4.5 halen voor IELTS

Sjacka

XPdite Sponsor
Mijn vrouw moet volgens mij een 4.5 halen voor haar IELTS als meelifster met een skilled visum. Haar engels is niet geweldig en ik vroeg me af of iemand wat kan vertellen over het nivo wat je moet hebben om een 4.5 te halen.
 
http://www.geocities.com/aimboonpanich/IELTS/General_Training_Writing_Examples_Commentaries.pdf

Hier staan wat voorbeelden van writing, 2 brieven hebben een band 5 en band 4.
Dan kan je misschien een idee krijgen.

groetjes Miranda
 
Een 4.5 is te doen, maar onderschat het absoluut niet. Hier heb je nog een paar linkjes voor oefen sites die je kunt gebruiken om je voor te bereiden op alle 4 de onderdelen van de Ielts.

http://elc.polyu.edu.hk/ielts/

http://international.holmesglen.vic.edu.au/IELTS01.htm

http://www.uefap.co.uk/

http://www.esl-lab.com

http://www.ielts.studyau.com/

http://www.ielts.snt.ru/

http://www.speakoz.com/english-directory/ieltspreparation.html

Cheers Sander  :cool:
 
Hoi Sjacka,
Wat is 'niet geweldig engels' ? Mijn engels is ook niet echt supergoed, maar heb wel goede punten voor de IELTS gehaald zonder te oefenen. Ik denk dat, als ze oefent met de sites die M5 heeft gegeven, ze zeker wel een 4.5 moet kunnen halen hoor!

DVD's zonder ondertitels kijken is ook een goeie om te oefenen.

Succes ermee! :up:
 
Hi Sjacka,

Andere optie is betalen van het zgn second instalment fee. Kost zo'n AUD 2,000 dacht ik, maar daarvoor krijg je wel les in Oz (ik dacht zo'n 500 uur). Mocht je vrouw toch al van plan is een Engels cursus te gaan doen, dan is dar misschien een optie en bespaar je je de moeite (en het geld) van een IELTS test.

Zelf weet ik niets van de kwaliteit van de cursus die je krijgt, maar iemand anders heeft hier misschien ervaring mee.

Is maar een idee... :up:

Succes!
 
Volgens mij zijn die 500 uren dan verplicht, daar moet je ook maar zin in hebben.
Dan zou ik toch liever de IELTS test maar eens proberen.
Als ik die brieven in dat PDF'je eens bekijk, moet je het wel heel erg bont maken om een 4 te krijgen.

Ik zou in ieder geval eens een luistertest doen, dan heb je een beetje door hoe die in zijn werk gaat.
Want die kan best wel tricky zijn.

Wij hebben trouwens van de kerstman een Nintendo DS Lite "gekregen", daar kan je ook een aantal trainers voor "kopen". Die kun je gebruiken om je Engelse vocabulaire op te vijzelen. Da's hardstikke leuk om te doen.

Bart
 
Hoi Sjacka,

Ik had in eerste instantie grote twijfels over het behalen van de IELTS.
Ik heb HAVO engels met een onvoldoende op het eindexamen en moest een overall band 6 halen voor mijn CDR. Maar ja wat is niet goed in Engels?
Ik heb de IELTS dus als eerste in de hele procedure gedaan en ben er gewoon zonder oefenen (op een beetje engels lezen na) heen gegaan. Ik vond het erg meevallen en had overall een 6,5.

Volgens mij moet een 4,5 dus wel haalbaar zijn.
Als ze het niet haalt zit je volgens mij wel vast aan een verplichte cursus in Australie.

Groet Gerrit
 
Ik mag ook een 4.5 halen.. :D

Maar mijn engels is aardig.. dus ga voor een 8 ;)
 
Hallo,

Mijn engels was op de mavo altijd erg beroerd, had geloof ik een 4 voor mijn mondeling. Door tv kijken is het wel wat verbeterd, na mijn schooltijd. Ik heb de test 2x gedaan, de eerste keer had ik L 6/R 4.5/W 6/S 5, de tweede keer had ik 5.5/5.5/5.5/5. Is best te doen, maar inderdaad veel oefenen. En het eerste deel (makkelijkste) van de test zo goed mogelijk doen zodat je bij het laatste deel wat meer fouten kan veroorloven. Vooral bij reading had ik de eerste keer veel te veel tijd gestopt in de laatste (moeilijkste) tekst. Voor mondeling had ik een keer in de week met een vriendin afgesproken om engels te praten.

Groetjes Sigrid
 
Ik heb het ook geprobeerd om te oefenen voor de IELTS, maar ik heb besloten om het toch af te kopen. Misschien voor de gemakkelijkste weg gekozen, ik ga lekker engelse les volgen in OZ, leer ik het ook gelijk in de praktijk en ik leer ook gelijk mensen kennen die ook in dezelfde situatie zitten (die net zijn aangekomen in OZ). Ik heb er zin in. Ik volg hier in NL ook engelse les en dat gaat aardig.
 
Dit was onze overweging ook, je krijgt meer dan alleen Engelse les.

En daarnaast, als je Engels inderdaad op niveau 4,5 zit dan haal je het misschien wel voor je visum, maar je spreekt wel een soort steenkolen-engels...
:blahblah:  dus, om echt verder te komen ben je er nog niet...
Aanvullende lessen lijken me dan best nuttig, en als je ook nog wat contacten op doet... mooi toch :up:
 
[quote author=franel-go-oz link=topic=8153.msg107094#msg107094 date=1199634741]
Andere optie is betalen van het zgn second instalment fee. Kost zo'n AUD 2,000 dacht ik, maar daarvoor krijg je wel les in Oz (ik dacht zo'n 500 uur). Mocht je vrouw toch al van plan is een Engels cursus te gaan doen, dan is dar misschien een optie en bespaar je je de moeite (en het geld) van een IELTS test.
[/quote]

Mijn zwager die vanuit de Filipijnen naar Australie is gekomen afgelopen februari heeft dat op die manier gedaan en het nivo van die cursus is erg laag. 1e jaar basisschool Engels zal ik maar zeggen en hij is dus ook gauw afgehaakt want je bent dus niet verplicht te komen zoals gesuggereerd.

[quote author=Tekkel link=topic=8153.msg107096#msg107096 date=1199635250]
Volgens mij zijn die 500 uren dan verplicht, daar moet je ook maar zin in hebben.
Bart
[/quote]

Als je dus de IELTS Test niet ziet zitten en er $2000 voor over hebt om het niet te hoeven doen is dit dus een goede optie.


Tom.
 
Hi

Ik heb het laatste gedeelte van de AMEP gedaan dit staat ongeveer gelijk aan jaar 10/11 is mij verteld. Ik heb het niet gedaan omdat het moest, ik heb mijn IELTS gedaan en gemiddeld een 6,5 gehaald, maar omdat ik vroeger op de HAVO nooit zo goed heb opgelet bij Engelse les en dacht een beetje mijn grammatica ophelderen kan geen kwaad. Het klopt inderdaad als je bij het begin begint dat dat niveau heel laag is, maar je kan overal instromen. Inmiddels ben ik klaar en heb er geen spijt van heb ontzettende leuke mensen ontmoet en best wat geleerd. Jan solliciteerde vorige maand naar een andere functie en ik had net examen gehad in sollicitatie brieven schrijven was dus best handig, had een mooie brief geschreven en hij de baan.
Toch zou ik wel proberen je IELTS te halen ipv 2000 dollar te betalen, toch zonde van je geld en ik mocht even zo goed het programma volgen, ligt er wel aan wat voor soort visum je hebt maar ik kreeg de uren gratis met onze visum. Mocht je niet al je uren gebruiken , bieden ze je ook allerlei andere leuke cursussen aan.Mocht je meer willen weten kan je mij altijd een PM sturen.
 
Hoi,

Indien we de Ielts afkopen voor mijn partner en ze dus verplicht is om 510 uur engelse les te volgen in Au, moet er dan ook na afloop van deze engelse les een (ielts) test afgelegd worden om aan de overheid aan te tonen dat je een bepaald niveau van engels hebt?

Gr,
Loek
 
Loek, ik zou echt eerst proberen om je ielts te halen en als je hiet niet haalt kun je altijd nadenken om het af te kopen.
Anders lessen in NL gaan volgen. Als je engels slecht is lijkt het me extra moeilijk om hier op les te gaan. In NL word het dan tenminste nog in het NL uitgelegd en vertaald in het engels. Volgens mij ook veel goedkoper dan als in Australie.
Een 4,5 is best te halen hoor.

Er zijn al heel wat topics over dit onderwerp geschreven, misschien dat er daarom niet zo snel antwoord word gegeven. Even search gebruiken.

Groetjes Jolanda  :up:
 
hoi Loek,

die Engelse les in niet verplicht en 510 uur is het ook niet, dat is het maximale wat je les krijgt.
Je kan op elk niveau instromen en krijgt dus een goede basis. Je moet je afvragen wat het waard is als je nu een 4.5 haalt en in AU geen goede basis hebt om verder te komen.

Dat je het in AU doet is de Engelse les volgens mij beter te volgen.
Hier ga je toch weer Nederlands met elkaar praten en daar ben je dus "verplicht" om de betreffende taal te spreken.

Voor zover ik weet hoef je daarna geen IELTs meer te doen, als het anders is hoor ik het graag.  :up:

Ingrid gaat het ook daar doen dus misschien zitten ze samen in de klas :)


Groetjes,
Johan
 
Hoi mensen,
Ik heb misschien een domme vraag, maar ik hoor in dit topic een paar keer van 'ik moet een 5 halen' en 'ik moet een 5.5 halen' etc etc. Hoe weet je eigenlijk welk punt je moet halen? Baseer je dat op het aantal punten (120) dat je moet halen voor je visum, of wat?
Mijn engels is redelijk goed, en deze zal na mijn half jaar stage alleen maar verbeterd zijn, dus ik verwacht geen problemen bij een IELTS test, maar ik ben toch wel benieuwd hoe je weet welk punt je minimaal moet halen.
Groetjes
 
Gwen, ik hoorde dat van rob van M2A. Ik moet een 7.5 en me vrouw een 4.5 halen, maar hoe ze eraan komen geen idee. Volgens mij heb het te maken welk beroep je heb ofzo????????

Pat
 
Back
Top