457; de voor- en nadelen

Katjavdl

XPdite Sponsor
In februari 2014 kregen wij ons 457 sponsored visa toegekend. Inmiddels zijn we 2 jaar verder, wat zijn we wijzer geworden....?

Voordelen:

- vrij korte verwerkingsduur, in ons geval maandag digitaal de aanvraag gedaan, woensdag akkoord. Even buiten beschouwing gelaten de 2 maanden die het heeft gekost om alle papieren te vinden en talentest te doen.
- in vergelijking met een permanent visum (skilled) hoef je beduidend minder bewijs aan te leveren
zoals oa. diploma's en referenties
- de kosten zijn de helft van een vergelijkbaar permanent visum, bovendien is het voor ons betaald door de werkgever, erg prettig.
- partner fietst vrolijk mee (wel getrouwd om die reden :D) kinderen ook
- geen medische test (maar dat verschilt per aanvraag)
- niet geheel onbelangrijk, je hebt al een baan bij toekenning van het visum, je kunt direct aan de slag.
- na 2 jaar bij dezelfde sponsor kun je Permanent Residency aanvragen via je sponsor

Nadelen:

- speelpoppetje, niet in ons geval, maar er wordt nog wel eens misbruik gemaakt van mensen op een 457
met de reden, dat je loyaliteit wordt getest, ze gaan soms heel ver als voorbeeld minder betalen dan de eisen, je moet meer uren werken voor hetzelfde geld.
- gaat de sponsor failliet dan heb je 3 maanden om een nieuwe sponsor te zoeken
- stap je zelf op of wordt je ontslagen, idem
- als je vertrekt bij je sposnor en je hebt nog geen nieuwe sponsor gevonden of hebt een transfer aangevraagd bij immi, dan heb je dus ook geen inkomsten, in ons geval duurt het inmiddels 10 weken door een fout bij de aanvraag van de transfer. Daarbij komt dat je er constant achteraan moet bellen en emailen, omdat men het hier niet zo nauw neemt met de gemaakte afspraken. Take nothing for granted.
- na 4 jaar verloopt je visum, je hebt de mogelijkheid om een 2e visum aan te vragen of natuurlijk een ander permanent visum. Als dit niet kan of lukt, dan mag je terug naar waar je vandaan kwam (NL).
- je hebt weinig rechten op dit visum, al wordt het steeds beter Medicare is bijvoorbeeld mogelijk als je aan de eisen voldoet, kom je zonder werk te zitten of iets dergelijks dan kun je nergens financiële steun voor krijgen
- visumkosten gaan regelmatig omhoog, in 1 keer voor een permanent visum gaan, kan uiteindelijk veel geld besparen

Voor zover mijn bijdrage, aanpassingen en uitbreidingen zijn uiteraard welkom
 
En de eerste edit....op dit moment wordt er gemeld, dat immi een andere aanpak heeft sinds 1 januari 2016. De 457 aanvragen worden blijkbaar zwaarder beoordeeld dan voorheen.
Het lijkt zo te zijn dat nominaties niet zo gemakkelijk meer worden goed gekeurd. Aangezien de overige papieren identiek waren aan voor 1/1/2016. Als ik meer info heb, zal ik posten.
 
Nope, wel van de stapel, maar nog geen stempel erop.....
Oja ik bedacht me weer wat. Het nadeel van een tijdelijk visum, is dat als je een huis wilt kopen, even los van het bestaand of nieuwbouw verhaal, is dat je ipv 10% 20% moet aanbetalen. Dat is minder. Velen van ons zitten dus de eerste tijd in een huurwoning, dat is een nadeel, omdat je hier in Oz alleen wordt geacht de hyptheek van de verhuurder te betalen en voor de rest overal van af moet blijven. Oftewel, je kunt er niet echt een thuis van maken.
 
Oftewel, je kunt er niet echt een thuis van maken.
Inderdaad, en dat is dan vooral het ophangen van fotos en andere dingen aan de muur om het huis wat persoonlijker te maken. Want vloer bedecking en wand decoratie kan je niet direct veranderen.

Zonder nu gelijk reclame te maken, maar wij gebruiken altijd Tesa powerstrips. Daar kan je behoorlijk wat gewicht aan hangen en achteraf is die strip zonder enige schade aan de wand te verwijderen. Het enige is mogelijke verkleuring van de muur, maar dat heb je ook al als je een kastje wilt verplaatsen.
 
De kosten voor scholing zijn hoog, aangezien een 457 een tijdelijk visum is. Je betaald op dit moment zo'n 5000 dollar per kind (info niet uit eerste hand)
 
Hoi, mag ik wat vragen? Weet iemand hier iets van evisa toepassing 1.066? (iets met online solliciteren?)
Ik heb het ergens gelezen, ben het kwijt en kan het niet weer vinden. En het had te maken met 457 naar mijn idee.
 
@Loesje32 je zult wat meer info moeten geven, dit is erg onduidelijk. Heb je iets van een inleiding? Dat weten we ook snel genoeg of het met het 457 visa te maken heeft.
 
Daar heb je gelijk in @Katjavdl
Ze krijgen een sponsorship aangeboden van het bedrijf (boerderij) waar ze voorheen ook 2 jaar hebben gewerkt.
Het werk wat ze daar hebben verricht is machine werk. De bedoeling is dat ze dit nu ook weer gaan doen.
Is dit iets duidelijker? :)
 
op dit moment is de periode voor de zoektocht naar een nieuwe sponsor van 90 dagen ingekort naar 60 bij toekenning van het visum na 19 november
 
Dat is helemaal waar. Van beide kanten wordt er misbruik gemaakt van dit visu. Dus het is een kwestie van tijd....
 


OFX
Back
Top