4wd in SA

jovo

New Member
Hoi allemaal,

Volgend jaar is het eindelijk zo ver onze verhuizing naar SA, we kijken er al heel lang naar uit en zijn al erg druk om allerlei informatie te verzamelen.(waar zouden we immers zijn zonder dit geweldige forum).

Ik ben me op het moment een beetje aan het verdiepen in het voor mij zeer leuke onderwerp, de aanschaf van een auto.
Het lijkt mij namelijk geweldig om in de weekend er lekker op uit te trekken met een 4wd.
Nu heb ik hier alleen geen ervaring mee, heb inmiddels wel begrepen dat de Toyota Landcruiser en Nissan Patrol erg goede auto`s zijn, maar misschien denken andere hier anders over.

Ik ben ook nieuwsgierig of er in de buurt van Adelaide ook 4wd clubs zijn, en of er ook cursussen gegeven worden om met een 4wd te rijden.
Misschien weet er ook wel iemand een goed adresje om een betrouwbaar 4wd te kopen?

Groetjes Jovo

Last edited:
Hi jovo,
Wij wonen dan niet in SA maar in WA.
Daar zijn wij lid van een club en er zijn er genoeg.
De auto waar wij in rijden is de laatste Nissan Pathfinder.
Misschien een intere4ssante link is: http://pcoa.org.au/forum/index.php
Daar worden ook regelmatig trip reports geplaatst.
Cursussen zijn er ook, even googlen en dan vind je ze wel.

Goede keus, je bent op de goede weg!
4wd tripjes te over in SA (net als op andere plekken). Flinders Ranges is een goede start. Daarna kun je verder van de bewoonde wereld gaan ontdekken..

Volgens mij ben je al aardig op de hoogte. 4wd clubs te over, yellowpages wil ook helpen.
En cursussen ook veel aanbod, al of niet via die clubs.
Overigens kun je de ervaring ook gewoon zelf opdoen door lekker veel tripjes te maken!
Ikzelf heb een (oude) Nissan Patrol 3.3 TD en die gaat maar niet kapot! (en daar ben ik superblij om)

Maak nog regelmatig leuke tochten en 4wdriven meestal strandachtig. (hier rondom Brisbane heb je de 4wd stand gewoon nergens echt nodig......als iemand een leuke tocht weet?)

Die droom gaat binnenkort werkelijk worden! Voor wat leuke 4wd plaatjes van mijn trip: http://members.lycos.nl/jetontour

succes met zoeken!

Henriette

Bedankt voor de Tips en links.
Goede tips en links zijn altijd zeer welkom.
Heb de nissan pathfinder ook maar aan mijn lijstje 4x4 toegevoegd.
Heb trouwens nog wel een vraagje, hoe verhoud de pathfinder zich tot de patrol?

Kennen ze Down under ook zoiets als een APK keuring voor auto`s?

Groetjes John

Heb de nissan pathfinder ook maar aan mijn lijstje 4x4 toegevoegd.
Heb trouwens nog wel een vraagje, hoe verhoud de pathfinder zich tot de patrol?

Goed idee, het is een fijne ruime auto, vinden wij tenminste.
En off the road gedraagt het zich ook goed. Enig nadeel is dat het een low ground clearance heeft, maar dat heb ik opgelost door een aftermarket 2" suspension kit erondre te laten zetten.
Uiteraard is de Patrol een beter/sterker voertuig, echter is de prijs ook enigszins hoger.
Ook een idee om te kijken: http://www.alltracks4wd.com
Uiteraad is de witte Pathfinder die je ziet die van ons.

Sluit me aan bij Wilsil. Patrol is sterker etc.
Maar een verhoogde Pathfinder is wellicht ook ok.
Ligt er ook aan wat je plannen zijn.
Omtrent de regels voor APK in SA, weet ik niet. In veel staten moet je auto een Road Worthy Certificate hebben voordat je hem koopt/verkoopt.

Back