5 kids en toch naar Perth? Yes or no?

beanoelle

New Member
Hallo, ik ben Beatrice, ik woon in Amsterdam met man en kids (5 kids, tussen 2,5 jaar en bijna 10 jaar). Ik ben zelf een buitenlander in Nederland (ik kom uit Parijs) maar woon al 13 jaar hier. We hebben 1,5 jaar in Tokyo gewoond (met 4 jongens en mijn dochter is daar geboren). Nu zijn we 2 jaar weer in Amsterdam.
We kunnen naar Perth dankzij mijn mans werk. Heel spannend maar gaat het ons lukken om een betaalbaar huis te vinden ($500/week), met zwembad voor de kids, niet te ver van Rivervale (waar mijn man zou werken), bij een leuke school?
Voor de mensen met kids die al daar wonen: HELP! Een paar adviezen zou ik erg waarderen! Alle meningen welkom ;-)
Alvast bedankt!
Groetjes uit Amsterdam waar de zomer moeite heeft met beginnen :-(​

Hoi

Je kan eens op realestate.com.au kijken voor huizen. Heb je al een idee wat je hebt voor 500 euro in die buurt.
Hier op het forum kan je ook zoeken naar eerdere topics over maandelijkse lasten(gas, water,...)

Succes!

Welkom!
Wat een uitdaging met 5 kids! Maar jullie weten vast al hoe het moet, als je ook in Tokyo hebt gewoond. Gaaf hoor!!!

Hallo en bedankt voor jullie lieve woorden! Tja Gwen, in Tokio was het heel anders want mijn man had een expat contract met alles erop en eraan, alles betaald, lekker makkelijk, alles verzekerd (ook de baan en huis bij terugkomst waren geregeld). Nu zitten we met zijn pensioen die hier gaat stoppen als we weg gaan, ik kan nog niet werken want de kids zijn nog te jong om alleen thuis te blijven (als ze iets besmettelijk krijgen, kan het even duren voordat iedereen weer naar school gaat ;-) en het lijkt alsof je echt 2 salarissen nodig hebt omdat zoveel dingen zijn zo duur (ook in Japan is het boodschappen doen heel duur maar omdat de rest betaald werd, was het geen punt meer). We waren erg verwend! Als je alleen ben of met 2 kids, ben je een stuk flexibeler dan met 5 kids. En de mensen die hun huis in NL hebben verkocht kunnen waarschijnlijk ook niet meer weg uit down under (mocht het niet gaan)... Wat doe je dan? Nou, als je ziet wordt het meer "nee" dan "ja" :-(
ik hou jullie op de hoogte... de beslissing wordt komende dagen genomen. o_O
gr

Nu als je in staat bent om 5 kinderen groot te brengen zonder elkaar de hersens in te slaan lijkt een emigratie me een eitje hahaha ;)

Sorry, geintje. Maar ik denk dat jullie wel tegen een stootje kunnen zeg maar. Succes!

Nu als je in staat bent om 5 kinderen groot te brengen zonder elkaar de hersens in te slaan lijkt een emigratie me een eitje hahaha ;)

Sorry, geintje. Maar ik denk dat jullie wel tegen een stootje kunnen zeg maar. Succes!

Haha! da's waar! ja we zijn gek op nieuwe uitdagingen, dat is het probleem niet. Als onze situatie daar even veilig kan zijn als onze situatie hier (financieel gezien, pensioen, koopkracht, studie voor 5 kids...) zeggen we meteen ja! We hebben 2 jaar geleden de kids naar Australië meegenomen :cool: en het was geweldig! Als het mijn man lukt om bepaalde garanties de krijgen via zijn werk ... duimen!

Ik wens je echt veel succes met je beslissing. Hopelijk komt alles op zijn pootjes terecht en kunne jullie toch gaan!

dank je wel, het zou fantastisch zijn! Als het niet doorgaat, nou pech. Ik had 2 jaar de tijd nodig om weer aan Nederland te wennen (na een tijdje in Tokio) en ik voel me eindelijk weer gesetteld dus ik kan wel tegen en teleurstelling ;)... maar het zou toch leuk zijn! keeping the fingers crossed!

Hallo en bedankt voor jullie lieve woorden! Tja Gwen, in Tokio was het heel anders want mijn man had een expat contract met alles erop en eraan, alles betaald, lekker makkelijk, alles verzekerd (ook de baan en huis bij terugkomst waren geregeld). Nu zitten we met zijn pensioen die hier gaat stoppen als we weg gaan, ik kan nog niet werken want de kids zijn nog te jong om alleen thuis te blijven (als ze iets besmettelijk krijgen, kan het even duren voordat iedereen weer naar school gaat ;-) en het lijkt alsof je echt 2 salarissen nodig hebt omdat zoveel dingen zijn zo duur (ook in Japan is het boodschappen doen heel duur maar omdat de rest betaald werd, was het geen punt meer). We waren erg verwend! Als je alleen ben of met 2 kids, ben je een stuk flexibeler dan met 5 kids. En de mensen die hun huis in NL hebben verkocht kunnen waarschijnlijk ook niet meer weg uit down under (mocht het niet gaan)... Wat doe je dan? Nou, als je ziet wordt het meer "nee" dan "ja" :-(
ik hou jullie op de hoogte... de beslissing wordt komende dagen genomen. o_O
gr

Dat klinkt inderdaad als een luxe positie! Doe mij ook zo'n baan :rolleyes: ;)

Geweldige uitdaging hoor. Ik woon bij Bunbury met 4 kinderen (2.5 tot 11) maar werk er dan nog wel part time bij. het ligt er erg aan hoeveel je man gaat verdienen of het betaalbaar zal zijn. We zouden niet op alleen het inkomen van mijn man kunnen leven, nee, dat zeg ik verkeerd, we zouden dat NET kunnen. Ik ken de huurprijzen verder niet zo maar er zal vast wel wat voor $500 per week te vinden zijn, hoe goed die huizen zijn weet ik niet. Ja, zoals al gezegd werd, kijk even op realestate.com.au om een idee te krijgen. Ik denk dat het qua flexibele niet veel uitmaakt of je nu 1 of5 kinderen hebt, als ze nog niet naar school gaan, dan zit je vast aan of thuis blijven, of childcare (en dan maakt het wel wat uit qua kosten als er 2 naar childcare zouden moeten). Mijn kinderen zijn gelukkig niet vaak ziek en soms blijft mijn man thuis als ik net een dag werk heb die dag. Daar is personal leave voor. Maar goed, thuis blijven voor de kinderen is ook heel belangrijk en het ligt er gewoon aan hoeveel geld je per week uitgeeft en alles of het te redden is. Zoals je weet, duurt het wel 2 jaar of zo om te wennen, de weg te vinden en leuke sociale contacten te krijgen. Veel succes met de beslissing.

Geweldige uitdaging hoor. Ik woon bij Bunbury met 4 kinderen (2.5 tot 11) maar werk er dan nog wel part time bij. het ligt er erg aan hoeveel je man gaat verdienen of het betaalbaar zal zijn. We zouden niet op alleen het inkomen van mijn man kunnen leven, nee, dat zeg ik verkeerd, we zouden dat NET kunnen. Ik ken de huurprijzen verder niet zo maar er zal vast wel wat voor $500 per week te vinden zijn, hoe goed die huizen zijn weet ik niet. Ja, zoals al gezegd werd, kijk even op realestate.com.au om een idee te krijgen. Ik denk dat het qua flexibele niet veel uitmaakt of je nu 1 of5 kinderen hebt, als ze nog niet naar school gaan, dan zit je vast aan of thuis blijven, of childcare (en dan maakt het wel wat uit qua kosten als er 2 naar childcare zouden moeten). Mijn kinderen zijn gelukkig niet vaak ziek en soms blijft mijn man thuis als ik net een dag werk heb die dag. Daar is personal leave voor. Maar goed, thuis blijven voor de kinderen is ook heel belangrijk en het ligt er gewoon aan hoeveel geld je per week uitgeeft en alles of het te redden is. Zoals je weet, duurt het wel 2 jaar of zo om te wennen, de weg te vinden en leuke sociale contacten te krijgen. Veel succes met de beslissing.

Hoi Jo,
dank je wel voor dit antwoord! We hebben al veel gezocht op meerdere sites en $500/week lijkt mogelijk. Vandaag gaan we antwoord geven... spannend!
bye

down20the20rabbit20hole.jpg

Back