5 Oktober vertrekken wij naar Melbourne!

Status
Not open for further replies.

GerardMarcus

New Member
Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik iets gepost heb. Ondertussen is meer duidelijk. Op 5 oktober vertrekken wij via een kort weekje Maleisië naar Melbourne voor een jaar. Tickets geboekt, visums worden geregeld, nu de rest.

Het liefst zouden we in een suburb gaan wonen, waar de prijzen aantrekkelijker zijn dan in het centrum. Maar welke suburb is goed qua wonen? We hebben een dochtertje van 2 bij ons en zoeken een kindvriendelijke, leuke buurt zonder veel problemen. Een tennispark in de buurt (voor mijzelf :)) is een pré.

Daarnaast willen wij graag huren voor een maandbedrag zoals we hier in Nederland ook huren, zo'n 800 euro. Is dat te realiseren? En is dit op afstand te regelen? Of moeten we echt op locatie zijn om te kunnen huren?

Verder lees is wel eens over Engelse testen... Is dit ook iets wat wij moeten doen? Aangezien we slechts voor een jaar gaan.

Verder zijn alle tips en trucs welkom om onze checklist voor vertrek compleet te maken. Onder andere internationaal rijbewijs, verschepen van wat spullen en ziektekosten. Hierin zijn we ons aan het verdiepen, maar alle hulp is meegenomen :)

Alvast dank voor de reacties.
 
Daarnaast willen wij graag huren voor een maandbedrag zoals we hier in Nederland ook huren, zo'n 800 euro.
.

Dan kom je elke maand een week tekort ben ik bang voor :(

Ben geen kenner van Melbz. Maar kijk gewoon even op domain.com.au

Daarnaast is Melbz 'nogal' groot. Dus het helpt als je weet waar je gaat werken met kiezen van suburbs.

Ik weet niet op welk Visa je nu gaat?
 
Dan kom je elke maand een week tekort ben ik bang voor :(

Ben geen kenner van Melbz. Maar kijk gewoon even op domain.com.au

Daarnaast is Melbz 'nogal' groot. Dus het helpt als je weet waar je gaat werken met kiezen van suburbs.

Ik weet niet op welk Visa je nu gaat?

Een week te kort op een jaar tijd, maar dat is overkomelijk :)

Mijn dochtertje en ik gaan op een toeristenvisum, ik werk achter de computer voor een bedrijf in Nederland en zal af en toe wat werkzaamheden daarvoor doen, verder veel vrij. Mijn vriendin gaat op een WHV, zij is fotografe en wil gaan werken bij een fotograaf in Melbourne, welke is nog niet bekend, en zij zal zelf ook gaan fotograferen.
 
Mijn dochtertje en ik gaan op een toeristenvisum, ik werk achter de computer voor een bedrijf in Nederland en zal af en toe wat werkzaamheden daarvoor doen, verder veel vrij. Mijn vriendin gaat op een WHV, zij is fotografe en wil gaan werken bij een fotograaf in Melbourne, welke is nog niet bekend, en zij zal zelf ook gaan fotograferen.

Dan hebben jullie in principe geen Engelse test nodig.

Veel plezier
 
Voor $1100 kun je bv in Pakenham nieuwe en mooie units huren met 3 slaapkamers, maar daar houd het wel een beetje mee op mits je er voor kiest om in een slecht aan geschreven area gaat wonen wat ik je zeker wil afraden:confused:
Je rental place zal je toch hier moeten regelen ben ik bang.
Succes met alles:up:
 
Katjavdl ja ik denk dat het een 600 visum is. We laten de visums regelen door een bureau, ik wil niets aan het toeval overlaten en zelf geen fouten maken :)

M5 ok bedankt, dus bij aankomst zullen we tijdelijk wat anders moeten zodat we achter een huisje aan kunnen dan.
 
Hou er wel rekening mee dat als je een huis gaat huren jullie geen rental history hebben en een werk verleden in Australie.
Het kan zijn dat je wel een huis kan huren maar dat de real estate 6 maanden huur up front vraagt (normaal gesproken 1 maand huur en 1 maand borg).
Dus het zal zeker lukken maar je moet wel wat spaar centen hebben in het geval ze dit als voorwaarde stellen.
 
Afterbang, waar zit ik mis? Een maand heeft toch geen 5 weken, maar 4 weken en enkele dagen? Op jaarbasis is er toch maar ongeveer 1 week extra?
Laat ik het zo zeggen, 250 tot 300 dollar per week, daar zoeken we een beetje in.

Hoe zit het overigens met gas, water, elektriciteit? Wat zijn de kosten daarvoor gemiddeld?

M5 bedankt, zeker de moeite waard om te zorgen dat we indien nodig 6 maanden vooruit kunnen betalen!
 
Afterbang, waar zit ik mis? Een maand heeft toch geen 5 weken, maar 4 weken en enkele dagen? Op jaarbasis is er toch maar ongeveer 1 week extra?
Laat ik het zo zeggen, 250 tot 300 dollar per week, daar zoeken we een beetje in.
De huurprijzen worden altijd per week vermeld. Afhankelijk van je wensen zal je toch moeten rekenen op minimaal $400-$500 per week.
Zoals vermeld, domain.com.au is je beste vriend. Dat geeft een goede indruk van de huur prijzen. Ik heb eens gezocht in Melbourne op basis van 2 slaapkamers tot maximaal $350. Totaal 8 hits, maar allemaal rond de $350 en ik werd treurig van de foto's.

Ook lezenswaardig:
http://www.domain.com.au/news/rental-prices-most-and-least-affordable-suburbs-20140702-zsti9/
 
Last edited:
Dat is wat ik bedoelde. De prijs die je noemt is voldoende voor 3 weken huur. Dus elke maand sta je een week op straat ;)

Simpel gezegd: reken eerder op 1600 dollar per 4 weken dan 1100. (En let op: een maand is langer dan 4 weken ;))
 
Ja uit ervaring in Sydney kan ik melden dat een redelijk beneden appartement op leeftijd 480 per week was en een nieuw 1/2 kamer appartement 600 dollar per week kostte. Wij zijn in november vertrokken uit de big smoke en betalen nu op zo'n 2 uur rijden van Sydney in de prachtige blauwe bergen $420 voor een huis met 2/3 slaapkamers en een mega tuin. Grof geteld is dat $1600 komt neer op ruim 1000 euro per maand. Succes met zoeken, het leven in Oz is niet echt goedkoper dan in NL.
Zeker niet als je in de grote steden wilt wonen. Gas, water en electriciteit is een beetje vergelijkbaar met de prijzen in NL, iets hoger denk ik.
 
Wij wonen in West Melbourne en hebben voor 350 dollar per week een huis met 3 slaapkamers, groot genoeg dus en bovendien is het net nieuw gebouwd. In west is echt genoeg te vinden, maar $350 per week is denk ik wel echt het minimum. Binnen een maand na aankomst hadden we een huis, maar daar moesten we wel flink ons best voor doen.
 
pfeww rental is duur in Australië :)

Succes met zoeken en geniet van jullie tijd daar, immers een jaar is zo voorbij! En wie weet... misschien blijven jullie hangen :p (ICT-ers zijn in trek).
 
pfeww rental is duur in Australië :)

Niet overal toch? In Perth kan je voor $350/w in een rental in Rockingham wonen. Dat is 1000 euro per maand. Heb je een 3x1 met grote tuin. In NL huur je zoiets niet voor onder de 700? Verschil is met verschil in salaris en belasting wel recht te praten :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top