55 en 50 jaar en willen emigreren

Dinky

New Member
Is het mogelijk om naar Australie te emigreren als je 55 en 50 jaar bent (man + echtgenote) ?
enkele gegevens:
- geen relatie met Australie .
- financieel niet zo afhankelijk.
- gezond
- spreken engels (natuurlijk).
- wel bereid om te willen werken.

Of ben je dan gewoon kansloos ?

Dat ligt er een beetje aan wat je in Oz wilt gaan doen?
Heb je bijvoorbeeld kapitaal om een bedrijf op te starten??

Probeer deze wizard eens. :up:

Wij heb geen kapitaal, om daar een bedrijf op te starten, maar wij willen daar gewoon leven en werken (desnoods met een klein salaris) en weg uit NL en Australie of Nieuw-Zeeland leek ons een goed heen komen. Maar zijn niet heel erg financieel afhankelijk.
Bij de genoemde websites kom ik niet verder met de genoemde gegevens.
Ik zal die organsaties een mailtje sturen voor wat meer info.

Maar alle info is welkom natuurlijk.

De enige kans die ik dan kan bedenken is solliciteren en kijken of een werkgever in Australië je wil sponsoren met een 457 visum.

Nieuw Zeeland zou ik niet weten. Succes!! :up:

Hallo, wij hebben 4 jaar op een 457 visum in Australie gewoond (toen we het visum kregen waren we 56 en 57 jaar). We hebben geprobeerd een pr te krijgen maar dat was gewoon niet mogelijk of je moet echt een bak met geld tot je beschikking hebben. Het nadeel van een 457 visum is, dat je werkgever je zo ontslag kan/mag geven en dat je dan binnen een maand het land moet verlaten. Ook heb je alleen recht op recipical health care. Je private health insurance kost meer dan die voor de mensen met een permanent recidency. Houdt er ook rekening mee dat als je gaat werken, je meer uren werkt dan in Nederland en dat de vakantiedagen veel minder zijn. Ondanks dat, hebben wij met veel plezier in Australie gewoond en waren we graag gebleven.
Groet, Magda

Hallo, wij hebben 4 jaar op een 457 visum in Australie gewoond (toen we het visum kregen waren we 56 en 57 jaar). We hebben geprobeerd een pr te krijgen maar dat was gewoon niet mogelijk of je moet echt een bak met geld tot je beschikking hebben. Het nadeel van een 457 visum is, dat je werkgever je zo ontslag kan/mag geven en dat je dan binnen een maand het land moet verlaten. Ook heb je alleen recht op recipical health care. Je private health insurance kost meer dan die voor de mensen met een permanent recidency. Houdt er ook rekening mee dat als je gaat werken, je meer uren werkt dan in Nederland en dat de vakantiedagen veel minder zijn. Ondanks dat, hebben wij met veel plezier in Australie gewoond en waren we graag gebleven.
Groet, Magda

Bedankt voor de reacties !

Begrijp ik hieruit dat je terug naar NL moest omdat het visum niet verlengd werd ? Wat is een PR (permanent res...)
Hoeveel moet het "bak met geld" zijn ?
Was er echt geen andere mogelijkheid om te blijven ? Hoelang zijn jullie er gebleven?

b.v.d.

PS. je mag ook een PM zenden als dat liever wil.

Dag,
Wij zijn 56 en 54 en willen ook naar OZ. De enige mogelijkheid voor een 55+ is een 405. Dat is een visum voor 4 jaar. Daarna kan je het verlengen voor 10 jaar (410).
Het grote nadeel is dat je $ 1.000.000 :cry: moet hebben. Je moet daarvan $ 500.000 in staatsobligaties kopen in de staat waar je gaat wonen.
Je mag 20 uren werken per week.
Voorzover wij weten en we hebben ook gezocht op Engelse fora is dit de enige mogelijkheid.
Er zijn ruim 300 van de 405 verstrekt!!!!

Dus de staatsloterij kan hierbij helpen.

groet

BandB

Hi Dinky

Jan en ik zijn naar Australie vertrokken toen we 50 en 52 waren in 2005 en we hebben Permanent Residency sinds juli 2007. We hadden een lange weg te gaan en het was niet allemaal gemakkelijk maar de aanhouder wint.
Onze avonturen staan in de STAND VAN ZAKEN topic: 50+ gaat down under.

Dit is wel erg veel lezen maar in het kort komt het er op neer dat als je ouder bent dan 45 jaar en reeds genoemde opties (business, 3 millioen dollar in je achterzak, etc.) niet op jou van toepassing zijn, dan blijft er nog maar 1 manier over om PR te krijgen en dat is via je beroep.
Komt jouw beroep of dat van je partner voor op de High Demand List van de Immigration Website van de Australische overheid, dan heb je nog een kans om binnen te komen.

Veel succes.

Annelies

Back