6 weken alweer

Rotjeknor

New Member
Hallo allemaal,

Hoewel niet helemaal nieuw hier, dacht ik ineens laat ik me toch maar eens voorstellen!

Heb de site gedurende mijn aanvraag regelmatig geraadpleegd, om dan vervolgens zelf toch alles nog maar een keer te checken (aard van het beestje)....
Een jaar geleden het visum ontvangen, en inmiddels zo'n 6 weken geleden zijn we uit rotterdam vertrokken.

We hebben ons voorlopig gevestigd in Noosaville en nu maar hopen dat we (op redelijke termijn, want snel heb ik maar laten varen) een baan vinden.

Zelf zit ik het grootste deel van mijn tijd nog op een roze wolk (eindelijk zijn we waar we al zolang wilden zijn!!) En dan ineens schiet ik weer in de paniek-mode... Zou het allemaal wel goed komen, vinden we een baan(tje), hoe lang zou het duren voordat je beetje kennissenkring begint op te bouwen etc etc
Maar aan de andere kant als je dan gewoon even naar buiten loopt, en geniet van de mooie omgeving dan zijn die zorgen ook wel weer zo verdwenen....

En ik bedoel, we weten heel goed waar we aan zijn begonnen, in het ergste geval heeft het een hoop geld gekost en ben je 'alles' wat je thuis had opgebouwd kwijt, MAAR een geweldige ervaring rijker. 

Groeten, Brenda en Robin uit Noosaville (en dus niet meer uit Rotterdam)! 

Hoi,

Welkom op het forum en blijf nog maar een hele tijd op die roze wolk zitten hoor!
Wij wonen hier (Pelican Waters) inmiddels 2 jaar en zitten nog heel regelmatig op die wolk.

Groetjes,
Ron en Gabriëlle

Aha, de realiteit... ik ben heel benieuwd naar jullie verdere ervaringen. Verwacht dezelfde 'emoties' wanneer wij (if ever...) touch down maken.

Groet en veel succes,
Kathleen

mooi zo! Enne... ik denk dat jij precies met dezelfde emoties en gedachten worstelt als eenieder die net in Oz zit!

Geniet maar van de leuke dingen en verwacht af en toe een dipje. Ik heb zo af en toe iets van, ik wil NU naar huis. Maar dat kan natuurlijk niet (huis gekocht, auto, baby etc etc etc) en als mijn dipje dan weer over is, ben ik blij dat ik hier ben (Melbourne)..... Succes met alles  :up:

Hoi Brenda en Robin,

Welkom op het forum. Wat dapper dat jullie gewoon gegaan zijn zonder baan of heeft je partner wel een baan?
Wij zijn van plan volgend jaar september te verhuizen (richting Melbourne) maar onze belangrijkste eis was wel dat er een baan moest zijn (i.d.g. voor mijn partner). Hij heeft de mazzel voor hetzelfde bedrijf in Australië te kunnen gaan werken. Ze zijn nu aan het bekijken wat ze voor hem kunnen regelen. Toch heel spannend.
Ik lees wel meer op het forum dat mensen verhuizen zonder uitzicht op een baan. Persoonlijk vind ik dat een groot risico, maar misschien komt dat doordat wij kinderen hebben en je toch enige zekerheid wil.
Ik ben echt benieuwd hoe je alles ervaart in het begin, omdat ik daar dubbele gevoelens over heb. Enerzijds ontzettend veel zin en anderzijds toch een (klein) beetje bang voor wat je tegenkomt. Maar dat zullen meer hebben.
Nogmaals succes met alles en we horen graag van je!

groetjes van Pauline

@ lily girl: ik heb van betrouwbare bron (hahaha) dat het met werk wel snor zit in Aus. Als je wilt, dan kun je werken. Enne.... de harde realiteit is dat alle zekerheid op het gebied van werk een surogaat zekerheid is. Morgen kun je worden wegbezuinigd en dan zit je ook te kijken.

Hoi Pauline,

Wij hebben nu twee keer een grote overtocht gemaakt (eerst OZ en nu NZ) en beide keren zonder zekerheid van inkomsten. We hadden ons huis goed verkocht en daar het eerste jaar van geleefd (mazzeltje). Nu hebben we kinderen en denken er nu ook wel anders over. We zitten na te denken om wellicht toch weer naar OZ te gaan, maar deze keer zullen we dan wel zorgen dat we eerst een baan hebben. Succes met jullie stappen en we horen vast wel hoe het is gegaan en verder gaat allemaal.

Groetjes,
Danny-Eva

[quote author=Lilygirl link=topic=5831.msg73598#msg73598 date=1161597846]
Hoi Brenda en Robin,

Welkom op het forum. Wat dapper dat jullie gewoon gegaan zijn zonder baan of heeft je partner wel een baan?
Wij zijn van plan volgend jaar september te verhuizen (richting Melbourne) maar onze belangrijkste eis was wel dat er een baan moest zijn (i.d.g. voor mijn partner). Hij heeft de mazzel voor hetzelfde bedrijf in Australië te kunnen gaan werken. Ze zijn nu aan het bekijken wat ze voor hem kunnen regelen. Toch heel spannend.
Ik lees wel meer op het forum dat mensen verhuizen zonder uitzicht op een baan. Persoonlijk vind ik dat een groot risico, maar misschien komt dat doordat wij kinderen hebben en je toch enige zekerheid wil.
Ik ben echt benieuwd hoe je alles ervaart in het begin, omdat ik daar dubbele gevoelens over heb. Enerzijds ontzettend veel zin en anderzijds toch een (klein) beetje bang voor wat je tegenkomt. Maar dat zullen meer hebben.
Nogmaals succes met alles en we horen graag van je!

groetjes van Pauline
[/quote]

Ik denk dat de situatie waarin je verkeerd inderdaad ook verschilt. Ga mijn visum hopelijk binnenkort aanvragen, maar heb nog geen uitzicht op een baan. Naar mijn inziens is er altijd wel werk als je geld nodig hebt... Via een uitzendbureau of even tijdelijk dan maar heel ander werk. Gewoon niet te kieskeurig zijn. Tijdens mijn reis (7,5 maand in australie) heb ik ook kunnen werken en rond kunnen komen. Zie dara nu geen probleem verder in.
Met kinderen is dit natuurlijk een ander verhaal. Maar voor mezelf, maak me daar niet zo druk om. Eerst het visum maar krijgen en dan zie ik in Australie wel weer verder.

Dapper, tja misschien... Misschien wel gewoon heel stom hahaha
Maar weet je als je iets al zolang wilt, dan moet je op den duur maar gewoon knopen doorhakken!

We zitten allebei zonder baan, met een tijdelijk visa (SIR) en de overwaarde van ons huis in NL zit nog altijd in het huis aangezien niemand het lijkt te willen kopen. Daarnaast hebben we geen recht op welke vorm van steun dan ook, dus bv geen medicare. Wel privaat verzekerd uiteraard, maar dat geldt dan weer niet voor bestaande aandoeningen. En Robin is diabeet, dus daar zitten aanzienlijke kosten aan.

Ik heb inmiddels qua werk een trial achter rug in de plaatselijk coffeeshop (waar je gewoon koffie krijgt overigens!) en morgen een trial om schoon te maken. Echt je lacht je rot, twee hbo diploma's en je moet op trial om kamers schoon te maken :)
Er gaan dagelijks nog steeds gemiddeld 2 mailtjes per dag de deur uit en dan zo nu en dan heb ik een telefonisch interview... Maar ja die bellen vanuit het niets en echt lekker voorbereid ben je dan ook weer niet, dus daar is nog niet echt iets uit voort gekomen.

Robin volgt momenteel AMEP (Adult Migration English Program) aangezien hij zijn IELTS niet heeft gedaan (ivm dislectie).  Wellicht dat hij op den duur een baantje zoekt, maar voorlopig is hij druk bezig zijn engels te verbeteren (want hij red zich PRIMA in gesprekken en het dagelijks leven zolang het maar niet geschreven hoeft te worden).

Als ik het zelf zo lees zou ik bijna denken wat een mafkezen! Maar ach er zijn geen kinderen en het is maar geld.
De zon schijnt, het is hier schitterend en alles komt op den duur wel goed. Of niet natuurlijk, maar ach dan hebben we het maar geprobeerd!

groeten brenda en robin

Back