750.000 kinderen in Australië leven in armoede

sarabaes

XPdite Sponsor
750.000 kinderen in Australië leven in armoede

Ongeveer 750.000 Australische kinderen groeien op in armoede, zo meldt de Australische nieuwszender ABC maandag. Uit een rapport van maatschappelijke organisatie The Brotherhood of St Laurence blijkt dat een op de tien kinderen leeft in relatieve armoede. Een op de zeven kinderen groeit op in een huishouden waar niemand een baan heeft.

De armoede leidt onder deze jongeren tot talloze problemen waaronder ondergewicht bij geboorte, leerproblemen op school, slechte gezondheid, drugs- en alcoholmisbruik en zelfmoordpogingen.

Tja daar wordt je niet vrolijk van. Echter is het overgewicht ook deels de verantwoording van de ouders, wanneer ik naar de broers van Katrina kijk die zijn beide behoorlijk dik, en niet omdat ze er echte aanleg voor hebben maar meer omdat ze altijd aan het eten zijn en aan het snoepen en niet aan sport doen...!

Misschien niet helemaal juist om het hier te vermelden, echter las ik net in de krant dat sinterklaas nu ook in Bondi Beach is gearriveerd.. . wie weet kan hij wat veranderen aan de situatie van de genoemde kinderen.... :)

Koen

Nederland is toch ook zgn welvarend?
Hoeveel kinderen zouden hier wel niet in armoede leven?
Ik ben vd week wezenloos geschrokken van de nieuwe ziekenfonds premie,als de toeslag niet genoeg is,kunnen wij ons ook bij de voedselbank gaan aanmelden.

[quote author=clair link=topic=3352.msg39333#msg39333 date=1133798616]
Nederland is toch ook zgn welvarend?
[/quote]

Inderdaad ook Nederland lijkt wel zo welvarend, maar als je het echt eens goed zou uitzoeken, valt het (volgens mij) nog best tegen. Niet dat we te klagen hebben, maar toch...

Das geen prettig voorzuitzicht. Misschien een beetje voorbarig maar ik vraag me echter wel gelijk af hoeveel procent van deze kinderen aboriginal zijn. Was dit ook vermeld in dat artikel?

Dat wilde ik ook net vragen ja. Want de meeste armoede in Australië zit onder de abo's. Heel sneu, maar waar. Maar dat is de schuld van de westerlingen, die hadden ze gewoon met rust moeten laten en dan was er helemaal niks aan de hand geweest, Australië is toch groot genoeg :)

Maar ja, dat is achteraf gepraat. Hier in Nederland gaat het ook niet al te best, ik geloof dat 680.000 gezinnen in armoede leven en daar wil niemand iets aan doen. Ze moeten maar gaan werken, net alsof de meeste dat al niet doen.  :x

Grtz Tanne

yep helemaal mee eens en als je de berichten moet geloven wordt het aankomend jaar niet veel beter hier innl!
Cindy :x

Back