900 km fiets trail in WA !!

perthpete

XPdite Sponsor
Oke, niet voor (elders gelezen) opoe-fietsen, maar voor mountainbikes maar ook hybride´s, en voor alle nivo´s is er een ´off-road´ fiets route in WA... Van Mundaring (NO van Perth) tot in Albany...

Zie deze link:
http://www.mundabiddi.org.au/

M.vr.gr.

Perthpete

Ziet er goed uit, maar uhhh..... is dat hele traject al af, want op de site wordt alleen gesproken over het eerste gedeelte van de tocht???

[quote author=Wilbert67 link=topic=2912.msg32636#msg32636 date=1129971090]
Goed nieuws voor de fietsliefhebbers onder ons :up:
[/quote]Slecht nieuws voor de mensen onder ons die last hebben van aambeien  :lol1:

BACK TO TOPIC !!!!  ;-)

@sgippie:
Inderdaad, dat had ik ook gezien dat het eerste deel alleen nog af is. Natuurlijk zal het wel eens zo kunnen zijn dat tegen de tijd dat wij er zijn EN we het eerste deel achter de rug hebben, dat het 2e en 3e deel dan allang en breed klaar zijn ;-)

Overigens: Ik heb nog wat meer linkjes gekregen mbt fietsen, zal ik hier binnenkort ook effe plaatsen (ik heb ze nog niet bekeken op inhoud).

M.vr.gr.

Perthpete

[quote author=perthpete link=topic=2912.msg33243#msg33243 date=1130267061]
BACK TO TOPIC !!!!  ;-)
[/quote]

SPOILSPORT!! :lol1: :lol1: :loldevil: :loldevil:

Het is wel goed dat er een speciaal fiets-trail is dan.... Want uit de verhalen die ik gehoord heb kan ik wel opmaken dat de Australiërs fietsers op de weg niet echt op prijs stellen  :-D De exacte bewoordingen zal ik hier niet herhalen, laten we het forum maar netjes houden  :lol:

Groeten, Jason  :)

Zou graag de hele 900 km een keer fietsen, dus heb ff navraag gedaan over het hoe en wat wat betreft het traject (hoeveel km nu al klaar is e.d.)
Schijnt dat nu alleen het eerste gedeelte (332 km) af is. Volgend jaar om deze tijd verwachten ze ook het tweede gedeelte klaar te hebben en ze kon me niet precies vertellen hoe lang het nog zou duren voor het laatste gedeelte.
Nog ff afwachten dus...

En waar halen we de fietsen????

Het enige wat ik nog niet gezien heb in oz is een fietsenwinkel?

Voor huur of koop?

Zal zeker wel prijzig zijn...?

Henk toch! Nog geen fietsenwinkel gezien in Australie ?? Er zijn er volop hoor. En de fietsen zijn hier toch wel een stukje goedkoper dan in NL. In een ander topic (welke was dat nou ook alweer .. ?) heb ik daar ook al iets over gezet. Maar voor een hele goede 'Comfort Mountain Bike', Giant, Sedona LX, betaal je hier (=Perth) zo'n 750 dollar. Die is dan nog wel wat kaal (geen spatborden en zo) maar wel met vering onder het zadel EN een fantastisch vering in je voorvork, schijfremmen, goede Shimano versnellingen (27) en systeem... Even aankleden met spatborden, verlichting, bagagedrager, tassen etc, en je bent zo'n 1050 dollar kwijt. Maar dat zijn dan ook wel topfietsjes!

Je kunt overigens voor een paar honderd dollar ook al moutainbikes kopen... Dus voor ieder wat wils. Voor een impressie van onze fietsen kijk maar eens hier: http://www.flickr.com/photos/perthpete/136444338/
Perthpete

Naast mijn werk zit een fietsenwinkel, da's op de hoek Wellington Street en Queen Street midden in de stad......

Misschien een tip voor de liefhebbers: Lonely planet's Cycling in Australia!

Staan vast nog een hoop adressen, tips en tours in.

Henriette

mooie fietsjes hoor...

alleen wel erg duur...

heb altijd fietsen gehad van 50 euro... student he ... 2e hands

dus ja 750 dollar is wel ff wat anders?  zijn ze daar ook 2e hands e krijgen?

Henk,
Ik denk wel dat dat mogelijk moet zijn. Maar dat is een kwestie van navragen bij de diverse fietszaken. In de yellow pages zoeken levert b.v. het volgende op:
http://www.yellowpages.com.au/searc...sinessType=bikes&locationClue=perth&stateId=3

En dan is er altijd nog ebay of zo ....

Overigens, mocht je ooit van plan zijn om zoiets leuks als het munda biddi trail, dan zal je met een fiets van 50 dollar waarschijnlijk niet ver komen, en een grote kans op persoonlijke ongelukken (botbreuken en zo) lopen...

Perthpete

Haai!

Heb onlangs een stukkie Munda Biddi in de buurt van Dwellingup gedaan: mooi, maar inderdaad, op een 50 dollar fietsie lukt dat niet. Wij liepen trouwes, ik ben niet zo'n mountainbiker, zit nog steeds het liefst rechtop op een fiets op een fietspad. Zo langs de kust van Perth, vooral ten Noorden van Hillarys.
Ik dacht dat Munda Biddi wel af was, maar nog niet gepromoot als af?

Remote Outback Cycling: http://www.cycletours.com.au/ doet trouwens tour over Munda Biddi. In ieder geval, dat staat er op hun site. Doen ook fietstours van Perth naar Alice. Moet erg gaaf zijn.

Groetz,
Inacar

Back