Aan het landen in Sydney

Sammie

New Member
Hallo allemaal,

We (mijn man, ik en onze 2 jongens van 2 en bijna 4) zijn afgelopen dinsdag aangekomen in Sydney, met als doel hier 2 tot 3 jaar te blijven ivm werkcontract van mijn man.
Op dit moment verblijven we tijdelijk in een fijn appartement in Manly direct aan het strand, wat het "landen" aangenaam maakt:). En binnenkort gaan we op huizenjacht, waarbij we vooral op zoek zijn naar een fijne leefomgeving voor onze kinderen. Alle tips hierover zijn uiteraard welkom;)
Ik zou het ook fijn vinden om in contact te komen met andere Nederlanders (evt in de buurt) die wellicht ook nog aan het landen zijn, of die ervaring/tips willen uitwisselen over het vinden van je draai hier of die ook kinderen hebben die nog niet naar school gaan voor een evt speelafspraak.
Alvast bedankt voor alle reacties en tips!

Groetjes,
Sam

Je bent in ieder geval niet door je landingsgestel gezakt. :D

Welkom en succes met je weg vinden. ( en nee, helaas geen tips voor Sydney )

Welkom op t forum! En succes met het settelen. Lijkt me geen fijne levensstijl, op voorhand al weten dat je maar tijdelijk blijft. Maar goed er zijn vast genoeg andere expats in Syd om vrienden mee te maken.

@roncor is ook net in Syd aangekomen.

Je kunt het ook positief zien ;) Elke keer weer een vers beeld, andere community, andere omgeving, natuur, klimaat enz.

En het is 'gewoon' een iets extremere versie van jouw levenstijl Gwen :p
De stap naar OZ is voor veel mensen al te extreem, Ex-Pats zijn weer een tandje extremer

(maar het was ook je mening, dus dat mag! :D)

Haha mijn comment leest iets serieuzer dan hij bedoeld was als ik hem zo eens terug lees. Niet slecht bedoeld Sam! ;-)

Thanks en geen probleem!
Dit is overigens onze eerste en laatste (intentie) ervaring als expats; we hebben de kans benut om dit land te ontdekken nu de kids nog zo jong zijn. So far, so good; voelt nog niet als (te) extreem;)

Welkom! Wij zitten wel in Sydney, geen kids. Genoeg Nederlanders in Sydney te vinden hoor. Veel succes met jullie huizenjacht!

Er is een Nederlandse school, de Kangoeroe, met vijf locaties in Sydney, oa in St Ives en Forestville, waar volgens mij ook vrij veel Nederlanders wonen. Verder wonen er volgens mij ook nog redelijk veel Nederlanders in Gordon en Pymble. Je zou daar rekening mee kunnen houden als je op huizenjacht gaat. Tenminste als je het kunt betalen, want het zijn niet de goedkoopste buurten. Ik weet niet vanaf welke leeftijd kinderen naar die school kunnen, maar als de oudste van je kinderen daar heen gaat, lijkt het me dat je gauw genoeg andere Nederlanders ontmoet en speelafspraken kunt maken.

Dank voor alle tips en het warme welkom! Mbt huizenjacht gaan we vooral voor een fijne leefomgeving voor onze kids; bovengenoemde buurten hebben we toegevoegd aan onze lijst, thanks!

Back