Aanbod - waar op letten en rekening mee houden?

JanWillem

Member
Mijn aanstaande werkgever (een bank) in Sydney heeft een salaris range laten weten. Ik heb nog geen formeel aanbod ontvangen want ze zijn net begonnen met de visa aanvraag (457).

Voor het geval ik het aanbod binnenkort ga ontvangen, wat zijn tips om te betrekken in de beoordeling van het aanbod?

Dank je wel!
 
Kijk goed wat het aanbod inhoudt. De werkgever is verplicht om 9.5% in je super te storten. Zit dit bedrag al in de salaris range of komt dat er bovenop. Kijk ook naar een eindejaarsbonus.
 
Kijk goed wat het aanbod inhoudt. De werkgever is verplicht om 9.5% in je super te storten. Zit dit bedrag al in de salaris range of komt dat er bovenop. Kijk ook naar een eindejaarsbonus.
Dank je Frits. Staat je salaris (range) en type visum ook in relatie tot zorgverzekering en school fees?
 
Dank je Frits. Staat je salaris (range) en type visum ook in relatie tot zorgverzekering en school fees?
Wij -ook 457- werden ook gewaarschuwd dat school fees hoger zouden zijn dan bij PR. Merken wij echt niets van, zowel bij public als private school.
457 is nu verstrengd voor de werkgever oa dat ze verplicht zijn om een (minimaal) salaris gelijk voor Australiërs te voorzien om misbruik te voorkomen.
Nu 457 ben je verplicht om aan te tonen dat je verzekerd bent (voor je er bent dus). Ik heb BUPA gebeld (gaat sneller en duidelijker dan online) en zij hebben verzekering voorzien op die vereiste. Je kan (later) nog opstoppen met extras als je wil. Eenmaal hier hebben we Medicare basis aangevraagd welke je als nl of Belg gewoon recht op hebt (en makkelijk is al was het maar om makkelijk te voldoen aan de 100-punten identity vereiste die je in het begin vaak gevraagd wordt)
 
Het 457 visum heeft een salaris minimum voor jouw beroep. Zoek dat eens op dan heb je een idee. Succes met onderhandelen voor meer!
 
Wij -ook 457- werden ook gewaarschuwd dat school fees hoger zouden zijn dan bij PR. Merken wij echt niets van, zowel bij public als private school.
Het verschil in school fees is volgens mij afhankelijk van de staat waarin je woont. Voor private schools zal het niet uitmaken, want die hebben hun eigen regels voor wat betreft fees.
 
Het 457 visum heeft een salaris minimum voor jouw beroep. Zoek dat eens op dan heb je een idee. Succes met onderhandelen voor meer!
Dank je wel Katja - ik heb het opgezocht en het minimum / treshold voor de subclass 457 is AUD 54k / annum. Dat ligt zo ver af van de salary range die mij genoemd is
Wij -ook 457- werden ook gewaarschuwd dat school fees hoger zouden zijn dan bij PR. Merken wij echt niets van, zowel bij public als private school.
457 is nu verstrengd voor de werkgever oa dat ze verplicht zijn om een (minimaal) salaris gelijk voor Australiërs te voorzien om misbruik te voorkomen.
Nu 457 ben je verplicht om aan te tonen dat je verzekerd bent (voor je er bent dus). Ik heb BUPA gebeld (gaat sneller en duidelijker dan online) en zij hebben verzekering voorzien op die vereiste. Je kan (later) nog opstoppen met extras als je wil. Eenmaal hier hebben we Medicare basis aangevraagd welke je als nl of Belg gewoon recht op hebt (en makkelijk is al was het maar om makkelijk te voldoen aan de 100-punten identity vereiste die je in het begin vaak gevraagd wordt)
Dank je Steve - bedoel je dat je kinderen hebt op de lagere school (een public school) en dat er geen tuition wordt gevraagd van rond de AUD5K of vergelijkbaar? Ik heb gelezen dat dit soort bedragen relevant zijn voor subclass 457 visa holders. Aangezien het best een stevig bedrag is - en recurring :-( - zou het voor ons nuttig zijn dit bij het aanbod proberen te onderhandelen.
 
Dank je Steve - bedoel je dat je kinderen hebt op de lagere school (een public school) en dat er geen tuition wordt gevraagd van rond de AUD5K of vergelijkbaar? Ik heb gelezen dat dit soort bedragen relevant zijn voor subclass 457 visa holders. Aangezien het best een stevig bedrag is - en recurring :-( - zou het voor ons nuttig zijn dit bij het aanbod proberen te onderhandelen.
Omdat we kinderen op school moesten krijgen voor we een adres hadden was het moeilijk ze op een public school te krijgen (ivm geen catchment area). Onze zoon (9j; Year 4)zit dan ook op private school en dat kost ons bijna 400$/maand. Onze dochter (14j; Year 8) zit wel op public school via een program of excellence; auditie). Wij betalen daar gewoon wat iedereen betaald, namelijk voor boeken etcetera. Alles bij mekaar zo’n 750$ eenmalig.
Maar misschien is dat anders in elke staat, wij zitten in Queensland (Cairns).
 
Dank je Frits. Staat je salaris (range) en type visum ook in relatie tot zorgverzekering en school fees?
Mijn kinderen gaan naar een private school, de schoolfees zijn daar voor elk kind gelijk. En in Victoria waar wij wonen, betaal je geen schoolfees voor de public schools. Het probleem zit hem vooral in de extra funding die een school wil aanvragen voor als je kind tegen bepaalde leerproblemen oid op school aanloopt en de school daarvoor bijvoorbeeld extra onderwijsuren voor uit wil trekken. Zo wilde onze school extra funding aanvragen voor onze kinderen omdat het buitenlandse leerlingen zijn die extra onderwijsuren nodig hebben vanwege de taal. Bij leerlingen met andere visa had de school geen problemen met de aanvraag, bij het 457 visum wel en werd de aanvraag en dus ook de funding geweigerd.
 
De school fees zijn blijkbaar afhankelijk van de staat waarin je woont. @JanWillem gaat naar Sydney en in NSW betaal je op een public school $5000 per jaar als je geen permanent resident (dus oa 457 visum) bent. Dat was tenminste 6-8 jaar geleden zo toen onze zoon nog naar school ging.
 
De school fees zijn blijkbaar afhankelijk van de staat waarin je woont. @JanWillem gaat naar Sydney en in NSW betaal je op een public school $5000 per jaar als je geen permanent resident (dus oa 457 visum) bent. Dat was tenminste 6-8 jaar geleden zo toen onze zoon nog naar school ging.

Dat is ongetwijfeld wat meer geworden. En dan hebben we nog niet eens voor de extra's zoals schooluniform, school excursies etc
 


OFX
Back
Top