Aangekomen in Perth!

AlexHRG

Active Member
We zijn aangekomen in Perth gisterennamiddag! Oef!

Had er de hele tijd een zwaar hoofd in dat er iets fout ging lopen, maar niets is minder waar! Alles ging vlekkeloos, douane geen probleem (we hebben dan ook netjes geen verdachte dingen meegenomen) en dus zitten we te zweten ipv te rillen
evil.gif

Al een beetje op verkenning geweest ,maar de jetlag is vreselijk, zowel ik als min vriendin voelen ons op de vreemdste momenten zo suf! Een geluk dat het maar tijdelijk is
wink.gif

Nou, maandag gaan we met het echte werk beginnen, een job zoeken!
cheesy.gif
En mijn vriendin zou wel graag voor een rijbewijs willen gaan, altijd handig!

Voor de mensen in Perth en omstreken = "beware!"
evil.gif

Welkom hier! En jullie hebben nog geluk: het is deze dagen niet zo warm, volgende week wordt het weer warmer maar tegen die tijd zijn jullie wel een beetje gewend.... :up:

Geniet ervan!

Groet,
Annemarie

Veel plezier, geniet er van. De eerste dagen zijn volgens mij extra speciaal :)

Heel erg bedankt iedereen! Het voelt eigenlijk vreemd zo plots in een vreemde plaats te zijn waar je toch al zo lang op gefocused bent, net alsof het een droom is (of surreëel als "droom" te romantisch klinkt).

We zijn al naar een shopping center geweest om een beetje feeling te krijgen qua prijzen e.d. Eerlijk gezegd, het gaf mij allemaal een zeer Amerikaanse indruk en dat bedoel ik heel neutraal; winkels, services, product range, layout,... Het deed me allemaal direct terugdenken aan mijn vakantie lang geleden in de Verenigde Staten. Lijkt uiteindelijk ook wel logisch aangezien Australië nauwe banden onderhoud met eerdervermelde.

Steven, bedankt voor de reminder, heb ik bij deze aangepast
wink.gif

Welkom in Perth! Als je behoefte hebt aan een kletspraatje met andere Nederlanders, kan je even een PMetje sturen, jullie zijn van harte welkom :)

Welkom! Zeker genieten van de eerste indrukken! Hopelijk zijn julie snel gesettld, maar dat zal vast wel lukken!

Groeten

Leon en chantal

Welkom in Perth.
Dat is zeker een flinke overgang: van vriezen naar temperaturen boven de 30 graden.

Welkom in Perth.
Dat is zeker een flinke overgang: van vriezen naar temperaturen boven de 30 graden.

Dat was het zeker! Ik heb zuiders bloed, maar mijn vriendin niet.... die was zo rood als een tomaat na een uurtje stappen. Sja, wij wisten helemaal niet hoe die bussen & treinen van Transperth werken! (Nu wel, by the way)

Op dit moment heb ik :
  • een bankrekening geopend bij Bankwest, ik heb geen zin om alles uit te pluizen, welke de beste is bla bla bla
  • de Medicare is ook al aangevraagd, bij WHV is dit mogelijk. Wel fijn, die mevrouw achter de balie begon uit eigen initiatief over PR, wat voor impact dat had op de Medicare! Ik dacht dat Ozzies de info omtrent PR's juist onthielden om een stortloop te vermijden. Of ben ik paranoïde?
  • de TFN online aangevraagd, zal wel één dezer dagen binnenkomen.
So far so good, ik had gisteravond een testje gedaan door op 2 jobs online te solliciteren, vandaag 1 autoreply teruggekregen... meh. Morgen Vodafone abo, en hopelijk ook Perth CBD om daar es rond te kijken en de Recruitment offices testen, ik ben niet gehaast (Ozzie mentality rubbing off on me already?)

Zo slecht is het ook weer niet, misschien in de meer afgelegen plaatsen, maar dan heb ik een reden om vroegtijdig uit te stappen (geen penalty ;-) )

Ik woon niet afgelegen, maar heb met Vodafone geen bereik... Ben dus ook een enorme Telstra fan :)

de goedkoopste abo bij Telstra is 69AUD ofzo, niet? Hmm, ik zal es verder rondkijken, heeft er iemand nog ervaring met de anderen onderverdelers zoals bijv. "Three" ? Welke zijn de anderen en is er baat bij?

de goedkoopste abo bij Telstra is 69AUD ofzo, niet? Hmm, ik zal es verder rondkijken, heeft er iemand nog ervaring met de anderen onderverdelers zoals bijv. "Three" ? Welke zijn de anderen en is er baat bij?

Onze ervaring (en iedereen zal een eigen hebben:)) met Telstra is dat het wel duurder is, maar ook het betrouwbaarst (vwb dekking e.d.). Horen veel mensen klagen over Vodafone inderdaad, maar ook over Iinet bv...

Had a collega by 3, is er uit frustratie weg gegaan met een advocaat.
Geen bereik en hij woonde in Mullaloo, ook niet echt afgelegen.

En Sas, jij en niet afgelegen wonen?
Laat me niet lachen.
Om bij jullie te komen moet je over een stuk dirt road. :)

En Sas, jij en niet afgelegen wonen?
Laat me niet lachen.
Om bij jullie te komen moet je over een stuk dirt road. :)

Je kan ook gewoon netjes het asfalt blijven volgen en om het zand heen rijden..... :roll: Ben inmiddels de status van "meest Noordelijke suburb" kwijt. Na ons komen nog Trinity, Shoalhaven en de volgende zijn ze nu ook al weer mee bezig

Back