Aangekomen in Perth

magda

XPdite Sponsor
Hallo,

We zijn nu een week in Australie en de eerste indrukken zijn goed. Onze tijdelijke woning in Scarborough voldoet aan de verwachtingen. Maar de plek is wel erg rustig, we hebben tot nu toe nog geen mensen gezien of gesproken, ze vertrekken allemaal s'morgens vroeg en zijn pas s'avonds weer terug. We hebben gisteren bericht gehad dat onze container vandaag aankomt, dit is veel vlugger dan verwacht en we zullen dan ook snel naar een huis moeten gaan zoeken. De huizen markt is erg krap en ik hoop dat we er snel een vinden. Op dit moment denken we aan Innaloo, dit ziet er wel goed uit en is dicht bij Jan zijn werk en er is een goede verbinding naar Perth.

Afgelopen Dinsdag hebben we ons visum in het paspoort laten zetten, wat ons vooral opviel bij de immigratie dienst is het grote aantal Aziaten wat een visum komt ophalen of aanvragen. We voelden ons erg blank dinsdagmiddag.

Jan is Maandag begonnen bij Iplex, de machines zijn erg verwaarloosd en er zijn niet voldoende werknemers aanwezig om het werk te doen. De jonge mensen gaan liever in de goudmijnen werken waar meer te verdienen is.
Hij hoeft zich in iedergeval niet te vervelen.

Weet iemand van jullie misschien waar een winkel is waar in quilt materiaal kan kopen? Ik heb al gezocht maar kan niets vinden.

Groetjes, Magda

Hoi Magda,

Welkom in Perth! Wij wonen in Innaloo,  en dat vinden wij inderdaad een erg fijne plek om te wonen! Ik heb even gegoogled en kwam deze shop tegen:
Country Patchwork Cottage
Balcatta quilting shop, near Perth.
10/ 86 Erindale Rd, Balcatta

Het klinkt alsof ze quilt spullen hebben! Succes!!

groetjes Anneke

Hey Magda!

Gaaf zeg dat je nu in Perth zit! Wij (Chantal en Leon) zijn ook aan het overwegen om de stap te maken, maar blijft een hele beslissing om hier alles achter te laten voor iets waarvan je niet weet hoe het echt zal zijn of worden. Ik (en Chantal) ben/zijn vorig jaar voor het eerst naar Perth (en omgeving) geweest en Chantal is er al 3x geweest.
Ik las dat een huis vinden momenteel lastig is in Perh (of omgeving). Hoe hebben julie dan nu dat tijdelijk huis gevonden? En is die krapte overal net zo erg, of alleen het noorden van Perth?
Vind het wel leuk om te horen hoe julie eerste weken daar verlopen!

Groeten,

Leon en Chantal

Ik zou zeggen niet per definitie lastig om een huis te vinden, alleen duur. Hmmmm, afhankelijk van je budget (en eisen) dus wel degelijk lastig ...

Welkom in Perth Magda en Jan.

Echt moeilijk om een huis te vinden is het niet hoor. Het is zoals Peter/Ellen zegt: de prijzen zijn hoog.
Wij moeten 9 juni ons huis in Ocean Reef uit, dus als jullie een 4 bij 2 met ocean view zoeken en $500 per week (nieuwe huurprijs) willen neertellen.....

Gelukkig trekken wij in ons eigen huisje.

Hoi Magda en Jan

Welkom in Perth.

Succes met huizen zoeken kan mij best voorstellen dat het moeilijk is, als ik nog terug denk aan vorig jaar toen wij hier kwamen was het een hele dagtaak die huizenjacht en als je de kranten moet geloven is het nu nog erger. Na twee weken zoeken hadden we wel ons droomapartment gevonden.

Hoop dat jullie snel jullie droomhuisje vinden :up:

Dag Magda en Jan,

Welkom in Perth!
Nou, er zijn bij ons in de straat gewoon 3 huizen te koop!
Maarja, als je dichter bij de stad wil wonen, is het misschien wat lastiger of duurder.

Veel succes en veel plezier met het quilten!
Ineke

Welkom in Perth! Fijn dat jullie container er bijna is, alleen dan moet je inderdaad opschieten mt het vinden van een huis. Gewoon de makelaars plat blijven lopen en veel huizen kijken en inschrijven. Hoe duurder het huis, hoe meer kans je er op hebt. Wij krijgen voor ons huis van 330 per week 65 dollar per week "huursubsidie" van centrelink, dus aanvragen dat geld.

[quote author=Yoog link=topic=8764.msg117293#msg117293 date=1209777091]
Wij krijgen voor ons huis van 330 per week 65 dollar per week "huursubsidie" van centrelink, dus aanvragen dat geld.
[/quote]

Maar daar heeft toch lang niet iedereen recht op  :? (Laat staan "Wat is recht op hebben"?)

Groeten Sander

Bij onze aanvraag voor family assistance, werd er met geen woord gesproken over `buts` betreffende de rental assistance, we kregen een formulier mee, invullen en beuren maar! Zelfs over de huur van ons tijdelijke vakantiehuisje (tussen aankomst en het vinden van een huurhuis) kregen we geld betaald!

Hoi,

Family Assistance... waarschijnlijk alleen als je kinderen hebt ?

Groeten Sander

Tja, da's te regelen toch..... :lol:

Alle gekheid op een stokje, kijk even op: http://www.centrelink.gov.au/internet/internet.nsf/payments/qual_how_ra.htm

om te zien of je in aanmerking komt voor rent assistance

Hoi,

Ik weet dat wij niet in aanmerking komen voor Rent Assistance (en dit vind ik dan ook meer dan logisch gezien onze situatie!), maar wil alleen aangeven dat lang niet iedereen aanspraak kan maken op huursubsidie. Dus "aanvragen dat geld!" gaat lang niet voor iedereen op. Dus voordat iemand zich te rijk rekent... eerst goed uitzoeken!

Groeten Sander

Back