Aangetekende post, hoe lang onderweg?

Marika

XPdite Sponsor
We hebben - EINDELIJK - de papperassen voor 't Skilss Assesment naar TRA opgestuurd!!
Nou vraag ik me af hoelang een aangetekende enveloppe onderweg is van Amsterdam naar Adelaide?
En krijg je een ontvangstbevestiging per mail.
De skill waar wij voor gaan zou binnen 10 dagen beoordeeld moeten zijn vanwege de MODL geloof ik ( ik haal al die afkortingen door elkaar). Heeft iemand daar ervaring mee; ik las verderop in het forum dat er mogelijk een nieuw Assesment buro bijkomt in Queensland dus er zullen wel enorme achterstanden zijn ...?

Marika

Hoi Marika,

Ligt er aan met welk bedrijf je ze verstuurd natuurlijk. Ik zou gewoon even advies vragen op het postkantoor.
Succes!  :up:

Grt! - Eva

Dat heb ik gedaan maar zij konden het mij niet vertellen. Ook via google en de site van TNT ( het bedrijf waarmee het verstuurd is ) werd ik niets wijzer. Vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft, ook met het 'processen', zodat ik een beetje kan inschatten wanneer we een antwoord kunnen verwachten..

Groetjes,

Marika

Aangetekend gaat vrijwel net zo snel als gewoon... zes tot tien dagen in doorsnee (met uitschieters) is onze ervaring.

Ah, ok, ik begrijp het.

Wij hebben destijds iets via de goedkoopste optie van TNT (gewoon de postkantoor service) verzonden en dat was er binnen 10 tot 14 werkdagen.

Hoe meer je betaald, hoe sneller het op de plaats van bestemming kan zijn.  :up:

Grt! - Eva

Bij ons was het na een dag of 6 aangekomen.
De TRA heeft een ontvangstbevestiging gestuurd, en die was ook een dag of 6 onderweg.
Een anderhalve week later hadden we een positieve uitslag thuis gestuurd gekregen.
En hebben alles via het postkantoor aangetekend verstuurd.
Dus hou rekening met een 3 a 4 weken voor de uitslag.

Wij gingen ook voor een beroep op de MODL.

Het tweede assesment buro staalos van de TRA en heeft daar dus geen invloed op.Die is er alleen voor (bepaalde typen) visa aanvragen

Groetjes Axel

[quote author=EandE link=topic=8963.msg119705#msg119705 date=1213950593]
Hoe meer je betaald, hoe sneller het op de plaats van bestemming kan zijn.  :up:
[/quote]

dat klopt helaas dus niet. Mijn ouders stuurden meestal alles met priority, dus extra betalen. Het kwam eigenlijk de eerstvolgende maandag aan (nou ja, tenzij het op vrijdag of zaterdag verstuurd was, dan de daaropvolgende maandag). Een keer stuurde ze het zonder priority, twas er de eerstvolgende maandag. Maakt dus echt geen steek uit voor de gewone post. scheelt toch weer postzegels

groeten

Marijke

(ik woonde in buitengebied, en de internationale post werd dus maar 1 keer per week verstuurd)

Mijn ervaring (met TNT) is ook dat het ongeveer een week duurt, aangetekend. priority of niet maakt allemaal niets uit.

Uiteindelijk is het een dag of tien onderweg geweest: 12 juni verzonden en op 29 juni een acknowledgement ( goed geschreven?) ontvangen met dagtekening 23 juni...
En nu maar wachten op ´t antwoord! :yawn:

Wij hebben ook via TNT verstuurd, maar dat doe ik dus nooit meer.
Verstuurd 22 Mei 2008, 13 Juni pas ontvangen, stressen dus !!

Volgende keer gaat het dus mooi met DHL mee, dan kan ik track&trace gebruiken.
ACS, dus dat wordt 10 weken wachten, zucht..

[quote author=Scamp link=topic=8963.msg120798#msg120798 date=1215433202]
Volgende keer gaat het dus mooi met DHL mee, dan kan ik track&trace gebruiken.
ACS, dus dat wordt 10 weken wachten, zucht..
[/quote]
Soms kan de ACS je best wel verrassen: Binnen 5 weken een positieve reactie ontvangen, terwijl ook wij op 10 tot 12 weken hadden gerekend!

Sacha

Back