aankomst container

Pee

New Member
Hoi,

Onze container komt 8 mei in de haven van Brisbane aan. heeft iemand enig idee hoe lang het ongeveer zal gaan duren voordat' ie hier voor de deur staat?
Dit in verband met quarantine enz. en is de kans groot dat ze gaan Fumigaten?

Bij ons duurde het een paar dagen en daar zat het weekend tussen.
Als ik het me goed herinner, kwam de container donderdagmiddag aan en werd het spul op dinsdag afgeleverd.
Aankomst was in Fremantle.

Bart

Hi,

Via wie hebben jullie je spullen laten verschepen en hoeveel kost dat en hoe gaat het eigenlijk in zijn werk? Ik wil namelijk ook eindelijk mijn spullen hierheen halen ;-)

Wij gaan dit doen via Hazeleger, meerdere offertes opgevraagd en dit was de goedkoopste en de vriendelijkste. :up:

(Nu nog kijken hoe ze hun werk doen, maar daar heb ik goede dingen over gehoord.)

Wij gaan dit doen via Hazeleger, meerdere offertes opgevraagd en dit was de goedkoopste en de vriendelijkste. :up:

(Nu nog kijken hoe ze hun werk doen, maar daar heb ik goede dingen over gehoord.)
Wij zijn 3 jaar geleden met Ernie Hazeleger verhuisd en dat is prima gegaan, alles perfect over en niets beschadigd. Zijn daarna nog 2 keer verhuisd, 1x met Crown en een keer met Alied Pickford, lang zulke goede ervaringen niet.
Succes met inpakken en doe ze de groeten van Magda en Jan uit Hardenberg

Er zijn in principe twee mogelijkheden om je spullen in Oz te klrijgen.

a. een volle container van 20 ft, dus uitsluitend aan jou gericht. Dit heet een FCL

b. een gedeelte van je huis spullen bevinden zich in een container waar ook allerlei andere goederen in zitten, dat kan commercieel zijn of ook huishuidelijk. Dit heet een LCL.

Onder a. kun je container bij je thuis laten bezorgen, afhankelijk van de ruimte bij je huis.
Deze kan je dus zelf uitpakken. Fumigation wordt bepaalt n.a.l. van de opgave van de goederen. Zitten er houten meubelen, vooral tuin meubelin in, dan is de kans vrij groot dat je een fumugatie moet laten doen. Dat is in OZ ongeveer 400-500 dollar voor de hele container. Dat duurt een paar dagen (fumigatie zelf duurt 24 uur).
Let op dat je een sideloader bij bestelt zodat de container op de grond wordt gezet en niet op een trailer wordt bezorgd want dat is lastig uitpakken.

Als alternatief kun je de container op de werf uit laten pakken zoals dat zeker onder b. al gebeurt en kunnen je spullen op een vracht auto naar je huis gebracht worden.
Ook dan geldt dat er wellicht een fumigatie moet volgen maar dan meestal beperkt tot bepaalde goederen.

In alle andere gevallen zal de douane/quarantaine toch willen weten wat je verpakt hebt en doen ook wel eens steek proeven.
Het verschilt dus per lokatie en welwillende medewerking van de quarantaine mensen.

Er bestaan al verschillende draadjes over dit onderwerp.
Cheers
Jan

Wij zijn 3 jaar geleden met Ernie Hazeleger verhuisd en dat is prima gegaan, alles perfect over en niets beschadigd. Zijn daarna nog 2 keer verhuisd, 1x met Crown en een keer met Alied Pickford, lang zulke goede ervaringen niet.
Succes met inpakken en doe ze de groeten van Magda en Jan uit Hardenberg

Groetjes terug van Errie en Greet!! :up:

Back