Aankomst in Perth

Hallo!

Op 30 mei vertrekken wij eindelijk naar het beloofde land. Na een korte stop bij schoonouders in Sydney en bezoek aan schoonzusje in Brisbane, gaan we door naar Perth, waar we ons willen vestigen. We hebben daar geen familie of vrienden wonen en dus zijn we helemaal op onszelf aangewezen. We willen eerst een gemeubileerde studio of een 1-kamer appartement huren om vanuit daar rustig op zoek te gaan naar een woning. De eerste dagen zullen we waarschijnlijk in een pension of motel verblijven. Heeft iemand nog tips voor de eerste periode na aankomst? Hoe hebben anderen dit aangepakt? Zijn er nog bepaalde wijken die jullie ons kunnen aanraden?

We hebben al wat gegoogled en bij diverse real estate agencies op de site gekeken, maar het is altijd handig om van anderen die ons zijn voorgegaan te horen hoe zij dit hebben aangepakt.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Sandra (en Xander)
 
Zo maar een ideetje,

Maar je zou een tijdje kunnen gaan WWooffen.

Je hebt dan onderdak, en doet een beetje werk wat daar tegen over staat.

http://www.wwoof.com.au/

Je ontmoet vaak heel aardige, ruimdenkende mensen. En je leert zo heel snel het land kennen (terwijl het je niks kost!).
Sprak een echte nederlander.... :-D
 
Klinkt leuk, maar ik zou zo mijn nieuwe leven niet willen starten. Lijkt mij meer iets voor backpackers ofzo? Je wilt toch ook op zoek naar een baan waar je genoeg geld mee verdient om je nieuwe leven aan te kleden enz.

Zo maar mijn mening hoor, misschien is het precies wat Xander & Sandra zoeken :up:

Groetjes Lin :)
 
Hoi Sandra en Xander,

Een en ander is heel afhankelijk van wat je wilt en wat je hebt (;-). Wij zitten nu 1,5 maand in Perth, waarvan de 1e 2 weken bij vrienden in huis en daarna in een (via internet vanuit NL al gereseerveerd) huurhuis (eigenlijk meer een vakantie woning voor 6 personen, waar we met zijn tweetjes in zitten ;-). Zie ook onze weblog (www.blessies.blogspot.com )

Mocht je de mogelijkheid hebben (= genoeg geld hebben) om een huis te kopen (of minstens een groot deel van het bedrag zelf op te hoesten) dan raad ik je aan om dat zo snel mogelijk te doen. De huizenmarkt in Perth is nog steeds super booming, wat onder andere kant betekent dat de huizen steeds duurder worden (1 a 2 procent per maand is heel normaal). Daarnaast wordt er heel veel gebouwd, maar er blijven zoveel mensen binnenkomen dat het niet opweegt tegen de vraag. Hoe langer je dus wacht hoe duurder het wordt (en dus hoe minder je nog gebruik kunt maken van de waardestijging van je huis).

Voor wat betreft de wijken: Dat is ook weer heel erg afhankelijk van wat je wilt. Boven de rivier is in zijn algemeenheid wat nieuwer en moderner. Maar daarmee ook wat duurder. Het sprak ons overigens veel meer aan dan de zuidelijke wijken.

Om voor de eerste periode wat te regelen is geen enkel probleem, via internet kun je genoeg vinden en regelen. Zeker gezien het feit dat we nu langzaam aan de winter ingaan betekent dat er wel genoeg beschikbaar is.

Nogmaals, het ligt vooral aan wat je wilt en wat je kunt. Als je wat meer wilt weten of overleggen, stuur maar een PMmetje...

M.vr.gr.

Perthpete.
 
Hoi Sandra  en Xander,

Wij zijn op 10 mei in Perth aan gekomen. Gelukkig hebben wij hier mijn man zijn ouders wonen ( die Engels zijn, mijn man is engels) waar wij op het ogenblik wonen. Wij zijn over het weekend naar huizen aan het zoeken geweest en het is vrij moeilijk zodra je er 1 ziet is het al verkocht. Er zijn meer mensen die willen kopen dan verkopen zo het ga vrij snel. Ook houden de mensen de huizen tot dat ze de prijs hebben waar ze om vragen want er is altijd wel iemand die het wil betalen.En zoals Perthpete al heeft gezegt de prijzen gaan maar omhoog en om hoog. Wij hebben zelfs gedacht om zelf een huis te bouwen en te huren. Een huis kan goedkoop zijn maar een plot heel duur en huren is ook niet echt goedkoop. The langer je wacht hoe duurder de huizen worden.
Zuid Perth (Rockingham) is goedkoper.
Hopelijk heb je hier iets aan en good luck,

groetjes Jolanda
 
Dag Jolanda,

Wij zouden eigenlik ook het liefst gebouwd hebben. Alleen is ten eerste het vinden van een goed 'lot' of 'block' niet eenvoudig (vooral ook heel duur), maar daarnaast duurt bouwen momenteel al gauw 1,5 a 2 jaar. Al die tijd moet je ook huren, en heb je constant de stress dat alles wel goed gaat, e.e.a. wel binnen het budget blijft (wat het natuurlijk nooit doet), etc.. Vandaar onze keuze om toch maar gewoon te kopen..

M.vr.gr.
Perthpete
 
[quote author=perthpete link=topic=4691.msg59531#msg59531 date=1147735739]
Dag Jolanda,

Wij zouden eigenlik ook het liefst gebouwd hebben. Alleen is ten eerste het vinden van een goed 'lot' of 'block' niet eenvoudig (vooral ook heel duur), maar daarnaast duurt bouwen momenteel al gauw 1,5 a 2 jaar. Al die tijd moet je ook huren, en heb je constant de stress dat alles wel goed gaat, e.e.a. wel binnen het budget blijft (wat het natuurlijk nooit doet), etc.. Vandaar onze keuze om toch maar gewoon te kopen..

M.vr.gr.
Perthpete
[/quote]

Een sta-caravan op je lot, is dat niks? (voor zo lang het duurt dan...)
 
Hi mensen,
Het wordt lekker druk in en om Perth zie ik.
Jammer dat jullie ook al meteen tegen het grootste
probleem aanlopen. Huis kopen. Bouwen valt voor de
meesten van ons al af zelfs al heb je eigen geld de tijd
dat ze er tegenwoordig over doen is het risico inderdaad
niet waard. Je wordt ook wel een beetje gek gemaakt.
Prijzen gaan maar de hoogte in en het zou het beste zijn
als je er toch al tussen zou komen. Maar je ziet iets leuks
en meteen is het al under offer. Gek wordt je er van.
Ik wens dan ook iedereen veel succes. Wie weet komen
we straks allemaal in dezelfde buurt terecht, ha ha
Groetjes
 
Nog een klein PSje... Afgelopen zaterdag is ons final offer op een his geaccepteerd en zijn we nu de trotse eigenaren (nog onder voorbehoud financiering en zo natuurlijk) van een 1 jaar oud huis. Zie onze LSVZ...
M.vr.gr.
Perthpete
 
Beste mensen,

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat we dit weekend ons verder gaan verdiepen in jullie tips en adviezen. Momenteel zijn we volop aan het inpakken. Morgen willen het grootste deel van onze appartement leeg hebben.....ik ga snel verder.

Nogmaals bedankt tot zover!

Groetjes,
Sandra (en Xander)
 
Back
Top