Aankomst procedure

ChefenSan

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

Wij vertrekken op 17 januari a.s. richting Adelaide en komen er op de 19e aan. Wij vroegen ons af, hebben al een search gedaan - maar kon niets vinden  :| - als we voor eerst binnen komen met onze visa's (dus binnen komen en valideren tegelijk) is er een specifieke procedure die wij moeten "lopen"?  Een speciale balie/kantoor waar we ons moet melden?

Wat zijn jullie ervaringen? Alvast bedankt voor alle info die jullie kunnen geven.

Langs deze weg willen wij jullie allemaal alvast

[size=14pt]"A Merry Christmas and a Happy New Year"[/size]  wensen !!!!!

groetjes,
Andrew & San

Deze vraag interesseert ons ook. Want wij vertrekken naar Adelaide op 9 januari en komen op 11 januari aan...  :up:

Nee hoor, je gaat gewoon door de douane, die controleert je paspoort en visumstcker en registreert het in de compu, en that's it.
Ducee

Inderdaad. Wij hadden ons van de hele aankomst toch wat meer voorgesteld dan
...je gaat gewoon door de douane, die controleert je paspoort en visumstcker en registreert het in de compu, en that's it.
maar zo simpel was het inderdaad.

Michel

:grin: Wij dachten ook dat er wel wat gezegd zou worden als 'welcome in Australia' ofzo. Maar niets van dat!

Inderdaad heel saai, even meelopen, gegevens laten controleren en succes ermee. 5 minuten later sta je buiten.

Gr
Sabi

Bedankt iedereen voor jullie info ...... Wat saai zeg!!! Had wel meer verwacht, inderdaad - vooral na al die maanden van stressen en zo .... :lol:  Nu nog Kerst en Nieuwjaar in de kou vieren, voor nu even "de laatste keer" - en dan richting  :beach:  :up:!!!

Andrew & San

ja pretty dull but.... after that the paper work WILL catch up with you no worries there mate

centrelink
medicare
TFN tax file number
drivers' license
bank account
registration (car)
telephone/ mobile connection

en da's alleen maar om op te starten :up:

maar ik denk dat er ondertussen FAQ ivm immigratie is opgezet waar je veel kan terugvinden
zo niet PM me maar

Weer even nieuwe wind door dit topic :)

Blijf je nou aan de balie staan terwijl ze je gegevens controleren, of moet je mee naar een apart kamertje/afdeling etc
stellen ze helemaal geen vragen etc?

En ook deze keer weer geen klapzoenen van de gouveneur,  :flowers: etc... (helaas mammavark)

Je gaat gewoon door customs Hansie, en customs heeft meerdere balies, waar iedereen zo snel mogelijk doorheen wordt gewerkt. Als je visum klopt, ga je gewoon door. Heel uneventful, maar misschien kan je wat XP-diters regelen die op jullie wachten? :-D

Ireen

IMO is Customs (douane) iets anders dan Immigration (paspoortcontrole)  :police: maar die eerste was tot nu toe altijd al uneventfull.

Ik ben alleen bang dat ik heel onvriendelijk ga doen tegen al die XP-diters na 24u vliegen  :sleep:

Ja, sorry, you're right. Paspoortcontrole bedoelde ik dus. Same story. Heel saai.

Enne, geen oranje fanfare dan.

haha Oranje Fanfare sowieso niet, dan liever een leuke aussie BBQ.

Maar volgens mij gaan de meeste XPditers ook helemaal niet naar Sydney...

Back