Aankoop Asutralische $

Dijnnas

XPdite Sponsor
Beste allemaal,

Ik heb net even gezocht met de search button, maar niet gevonden....

Wij zitten er over te denken, nu de koersen gunstig zijn, om een vreemde valuta rekening (spaar) in NL te openen en AUS $ te kopen. Bij verwachting dat de koersen ooit gaan stijgen levert dit ons meer 'waar voor ons geld' op aan het einde van de rit.

Als het allemaal zo makkelijk zou zijn, waarom doet niet iedereen dat dan? M.a.w.: Zit hier een addertje onder het gras, zien we wat over het hoofd? Vast wel. Ik hoor graag van jullie of we zijn vergeten rekening te houden met wat dan ook.

Even voor de duidelijkheid: Ik heb de topic gevolgd over het openen van een rekening in Australie en de rente die op AUS $ wordt gegeven. Hier heb ik het echt over een rekening in NL.

Ben benieuwd.....

Alvast bedankt, Dijnnas
 
Een cursus search engine zou voor mij op zn plaats zijn  :blush:
Ik ga er mee aan de slag, thnx  :up:
 
Er zit een addertje onder het gras, van hetzelfde soort als bij elke andere financiele koers... Er gaat geen bel op het juiste (ver)koopmoment... :wall:

Maw, wie zegt dat de op (korte) termijn gaan stijgen, en wie zegt dat de stijging voldoende is om inflatie & kosten te betalen? Niks mis met een gokje wagen, maar ga er niet op rekenen dat het geld gaat opleveren, vrees ik.
 
Op internet hebben we statistieken gevonden van de stand van de dollar afgelopen jaren (5 geloof ik). Vorige week was het goede moment, maar daar hebben we nu niets meer aan. Bij een substantieel bedrag en een kleine stijging levert het wel degelijk wat op, maar inderdaad, het blijft een gok. Maarja...Wie niet waagt, wie niet wint....
 
Daar heb je ook helemaal gelijk in, op je geld blijven zitten is ook geen optie.

Zelf heb ik het gezocht in Oz en Asia pacific aandelenfondsen, en dan buy and hold. Beetje ouwelullen investeren, dat wel, maar met 8% op lange termijn ben ik gelukkig
 
Ik ben echt een nitwit op het gebied van beleggen. Ik moet me er maar eens in gaan verdiepen, misschien dat het nog wat oplevert.
 
Hoi Dijnas,

Jammer dat je de topic "Australian Dollar" niet hebt gevolgd. Je had als je op 16/17 augustus een transfer had gedaan een koers gehad van iets over de 1,70 (zie ook de topic "Australian Dollar") Dat is echt een top koers vergeleken bij de gemiddelde koers van zo'n 1,60/1,61. Op de 10.000 Euro had je dan zomaar minimaal 900/1000 dollar meer voor je euro's gehad. Helaas is ie nu weer onder de 1,64 aan het zakken :-(.

Ik kan je HIFX van harte aanbevelen. Kijk even op hun site http://www.hifx.co.uk/ voor meer informatie. Ik heb zelf zo'n 4 maanden zitten monitoren en op die dagen in augustus de slag geslagen. Via http://www.xe.com/ kun je gewoon dagelijks de koersen "in de gaten" houden. Als je bij HIFX een rekening opent dan kun je daarna op ieder moment telefonisch je bestelling plaatsen tegen een dan geldende koers en je kunt ook eventueel de opdracht geven dat als de koers een bepaalde grens over gaat dat ze dan de transfer voor je doen (Dan heb je echter niet het voordeel van het moment als de koers enorm omhoog knalt natuurlijk, want de transfer gaat dan op het moment dat de afgesproken koers bereikt is). Hartstikke makkelijk en er zijn geen kosten aan verbonden. Mijn advies, wacht rustig af als je je geld niet direct moet overhalen naar OZ tot de koers weer iets hoger ligt.
 
Heb 6 jaar bij Robeco gewerkt en beleg prive sinds 1990, dus denk dat ik er iets van snap. Na allerlei omzwervingen ben ik terug bij de simpele strategieen, dat rendeert toch het beste en kost niet zoveel tijd. Ik geloof zelf heilig in twee lange termijn ontwikkelingen, 1. energie blijft schaars en 2. ontwikkeling van emerging markets zet door. Dus heb ik aandelen fondsen uitgezocht die daarop inspelen, maar anderszijds een stevige basis in obligaties en wereldwijd. :gramps:

Zoals gezegd, spannende verhalen heb ik niet, maar ik slaap goed... :cool:
 
Jaaaaa, we zagen inderdaad dat we net te laat waren  :cry:. Ach, het is niet anders, maar we houden het in de gaten, bedankt voor de tips  :up: We maken er maar een beetje een sport van.

franel-go-oz, voor mij is zeker belangrijk dat ik lekker slaap. Als het om geld gaat ben ik behoorlijk voorzichtig. Moet er niet aan denken dat ik bv in die Dexia affaire betrokken zou zijn, zou ik echt wakker van kunnen liggen.
 
Back
Top