Aanraders voor kampeertour Alice Springs - Uluru

slatsr

Well-Known Member
Beste NT-kenners,

Begin oktober ga ik mijn eerste korte vakantie buiten het vertrouwde Sydney doen. De keuze is gevallen op Alice Springs/Uluru en ik wil een 3-daagse kampeertour doen van Alice Springs naar Uluru (en terug). Ben er nog niet uit of ik 4WD of bus ga doen. Heeft er iemand hier ervaring met de tourorganisaties die dergelijke tours verzorgen en kunnen jullie deze organisaties aanraden/afraden?

Cheers,
Rene
 
Hi Rene, sorry misschien komt dit antwoord een beetje te laat....

De beste touroperator in Alice is EMU RUN TOURS. Hun kantoortje is in Todd Street. Leuke gidsen, lekker eten, etc.  Drie dagen is echt het minimum hoor, want het toch echt ver! Je kan het zeker ook alleen doen, mits je een 4WD hebt. Zorg gewoon dat je genoeg water meehebt, just in case.... In het Visitors Centre hier in Alice, vind je supergoeie brochures...en gratis!  :up:

Hope this helps,

Cheers!

Sara
 
Hey;
wij zijn juist terug van een rondreis in Australië, met o.a ook de rit van Alice Springs naar Uluru en terug.
Wij reden met een 4x4 bushcamper; gehuurd bij Kea. Die hebben ook een garage in Alice Springs.
Met die camper stonden wij op de Ayers Rock Camp Ground, op 4 km van de ingang van het Nationale Park.
Goeie resort met alles erop en eraan. (zeer goede supermarkt!!)
3 dagen is inderdaad zeer weinig, vergeet niet dat je naast Uluru ook nog de Olga's hebt die zeker die moeite zijn om te bezichtigen. de wandeling 'Valley of the winds' is één van de betere in het NT.
En als ik je een raad mag geven: vergeet de bus, doe alles zelf. Je doet wat je wilt, hoelang je het wilt,...

Phille
 
Ik heb die tour toen gedaan via Connections en die vond ik ook wel heel goed. Alles was goed verzorgd, ook de maaltijden.
Je hebt de keuze tussen 3 of 5 dagen maar ik heb ook de 5 dagen genomen. In deze dagen bezocht ik o.a. Ayers Rock, Kings Canyon, Valley of the Winds, Standley Chasm, Ellery Creek, Palm Valley en Glenn Helen Gorge. Je verblijft wel elke avond in tentenkampen waar ik geen problemen mee had (vond het zelfs super fijn) maar enkele meisje van de groep waren het 'primitieve' een beetje beu en hadden liever gestopt na 3 dagen.
Persoonlijk vond ik de 5 dagen wel de moeite en raadt je die ook aan maar de keuze blijft natuurlijk nog bij jou. :wink:
 


OFX
Back
Top