Aansprakelijkheidsverzekering

Katjavdl

XPdite Sponsor
Ik zit nog met een vraag; ik heb google geprobeerd en hier op het forum rondgekeken, maar het wordt me niet duidelijk.
Hoe zit het met aansprakelijkheids verzekering, inboedel?
Ik lees over zit in bij huurverzekering, hoe zit dat?
Of bij de autoverzekering, we hebben geen auto, dus dat kan niet.

Kan iemand mij dit uitleggen? Of een linkje doorsturen?

Alvast dank!

Google maar even op home and contents insurance. Ik meen dat het onder de contents valt. Home insurance is alleen voor als je zelf huiseigenaar bent. Huurverzekering of iets dergelijks is hier voor de verhuurder.

Google maar even op home and contents insurance. Ik meen dat het onder de contents valt. Home insurance is alleen voor als je zelf huiseigenaar bent. Huurverzekering of iets dergelijks is hier voor de verhuurder.
Dank! :up:

Een inboedelverzekering is hier home contents insurance of soms een renters insurance; vergoeding voor je eigen spullen bij schade, verlies of diefstal. Wanneer jij schade bij anderen veroorzaakt moeten zij dat claimen bij hun home contents insurance. (en vragen ze jou om de excess van $400 te betalen)

Een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering zoals in Nederland kennen ze hier niet, behalve de verplichte third party verzekering die in begrepen is in de "rego" van je auto.

Een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering zoals in Nederland kennen ze hier niet
Niet als losstaande verzekering, maar komt toch aardig overeen met wat er bij contents insurance bij inbegrepen zit? (beetje rare constructie als je het mij vraagt, maargoed :D)

Niet als losstaande verzekering, maar komt toch aardig overeen met wat er bij contents insurance bij inbegrepen zit? (beetje rare constructie als je het mij vraagt, maargoed :D)
Nope, jouw contents insurance vergoed alleen jouw eigendommen en niet de schade die jij veroorzaakt bij anderen. In Nederland vergoed de aansprakelijkheidsverzekering schade die jij bij anderen veroorzaakt.

Voorbeeld (en echt gebeurd!): Vader koopt een nieuwe tv om The Ashes te kijken (62 inch, plasma, the works). TV wordt afgeleverd en geinstalleerd. Pa gaat naar BWS voor een six pack. Kinderen van de buren zijn op bezoek en krijgen ruzie om een iPad, wat trekken en duwen, iPad vliegt uit de handen, dwars door de gloednieuwe televisie. iPad & TV total loss (Pa komt thuis met bier en is redelijk woest)

In Nederland wordt dit vergoed door de aansprakelijkheidsverzekering van buren, want hun kinderen hebben de schade veroorzaakt. In Australië valt dit onder de home contents insurance van de eigenaren van tv & iPad.

Er bestaat wel een verzekering: Public and Products liability en deze vergoed schade door jou aangebracht aan derden.
Dat is zo ongeveer wat we in NL een wettelijk aansprakelijke verzekering noemen.
Je kunt bij jouw verzekering hiernaar informeren.
Jan

Er bestaat wel een verzekering: Public and Products liability en deze vergoed schade door jou aangebracht aan derden.
Dat is zo ongeveer wat we in NL een wettelijk aansprakelijke verzekering noemen.
Je kunt bij jouw verzekering hiernaar informeren.
Jan
Ik dacht dat deze alleen voor bedrijven was en niet voor particulieren?

Back