aantonen kapitaal voor sponsorship

KarolineLawo

XPdite Sponsor
Hallo

Wij willen sponsorship aanvragen aan Victoria. Wij zouden dan moeten aantonen dat we 50000 Australische dollar hebben. Aangezien we ons huis niet onmiddellijk willen verkopen, hebben we deze som niet volledig. We hebben wel wat spaargeld, maar geen $50000
Zou het ook mogelijk zijn dat Victoria rekening houdt met het vastgoed dat je bezit? Ze zeggen wel dat je het niet moet aantonen dat je dat geld hebt, maar als ze er achter vragen, kan je je visum wel vergeten als je het toch niet blijkt te hebben.
Dit is hopelijk de laatste horde die we moeten nemen in onze beslissing wel of niet gaan, dus jullie feedback wordt zeer op prijs gesteld! Hopelijk kunnen we snel zeggen: WIJ GAAN OOK NAAR AUSTRALIE!!!!

Groetjes

Karoline

Bij onze sponsorship aanvraag voor SA vroegen ze ook een minimum kapitaal.
Maar dit was zowel spaargeld op de bank als kapitaal in vastgoed.
Dus als je een huis hebt, zal het zeker genoeg zijn...
Ze willen gewoon weten dat je genoeg kapitaal hebt voor het geval dat. En een huis is evengoed kapitaal....

Dus als je een huis hebt, zal het zeker genoeg zijn...
Ik neem toch aan dat het hier om opgebouwd kapitaal gaat... als je huis nog 100% van de bank is dan heb je helemaal niets... ik weet alleen niet of DIAC zover zou gaan graven.

Hallo

Bedankt voor de reacties. Dit is momenteel heel belangrijk voor ons aangezien mijn man de knoop niet wil doorhakken zonder 'zeker te zijn' dat we een goede kans maken op sponsorship.
We bezitten al een deel van ons huis. We hebben Victoria een mail gedaan met onze vraag. Ook de vraag of en hoe we moeten aantonen hoeveel we bezitten van ons huis.
Ik laat iets weten als we antwoord krijgen, voor alle anderen die ook met deze vraag te maken zullen krijgen!
Andere reacties en ervaringen zijn natuurlijk welkom he!

Groetjes

We hebben al een mail teruggekregen. Wel snel vond ik.
Er staat: "You are required to have access to all of the funds and assets you declare on your application. We do not require evidence of these funds."
Wat verstaan jullie daaruit? Kan het nu of niet, want mij is het niet duidelijk. (Of is dat hun bedoeling?)

Groetjes

Dat je geen bewijs hoeft te overleggen....erg makkelijk dus..;)
Je hebt gewoon een auto van 20k en een huis met overwaarde van 40k;)

Het woord access slaat mijn inziens op het feit dat het vrij tot je beschikking is. Als het in stenen zit (huis) of staal (auto) staat het niet tot je beschikking.

Wij hebben voor ACT echt de som vrij op onze rekening staan (en over een langere tijd om te bewijzen dat je het niet even geleend hebt...) Maar dat is ACT, dus zegt niet zoveel over jouw vraag voor Victoria, sorry.

Wel gek dat je huis mee telt. Daar heb je namelijk geen reet aan als je blut bent in Australie. Liquide middelen (het geld dat in je portomonnee zit of waar je bij kan wat op de bank staat), daar kan je iets mee.

Edit: Ah zoals afterbang dus zegt.

Ze gaan er van uit dat je je huis altijd kan verkopen als het echt nodig is. Iets dat je achter de hand hebt zeg maar...

Klopt, maar hoeveel levert dat op? In een slecht geval levert het zelfs extra schuld op.

Dat is dan weer iets anders...
Nu gaat het er enkel om de staat Victoria te overtuigen om een state sponsorship toe te kennen. Het feit dat je een huis achter de hand hebt, zou hen kunnen geruststellen, en dat is waar het hem om gaat hé :D

Als we maar in Australië geraken is het al goed en als we toch ons huis moeten verkopen, zouden we dat wel doen. Als het niet nodig is, verhuren we het voorlopig liever, maar ik zal in Australië geraken!!!!
Voorlopig sparen we en hebben we besloten om niet op vakantie te gaan. Spaart ook weer heel wat uit. Vakantie is ook niet nodig voor ons nu we zo met Australië bezig zijn.
Mijn man heeft gisteren een mail gedaan naar Victoria, dus nog even wachten op hun (hopelijk duidelijk) antwoord!

Hallo

Dit is nog een antwoord van Victoria:
You should include any monies that you will access to in terms of being able to use the funds should you require them.

Graag had ik interpretaties van jullie gehoord, maar ik denk dat het goed zit?

Back