Aanvraag Skilled Visa TRA

Neeltje

New Member
Hallo Allemaal,

Mijn man is kok, heeft veel werkervaring maar geen papieren. Kok gaat door voor 60 punten en valt onder TRA Trades Recognition Australia. Als ik het goed begrepen heb hoef je dan geen papieren te hebben maar wel bewijzen van je werkervaring.

Heeft iemand enig idee wat je dan allemaal moet bijsluiten aan bewijzen?

Neeltje
 
Neeltje said:
Hallo Allemaal,

Mijn man is kok, heeft veel werkervaring maar geen papieren. Kok gaat door voor 60 punten en valt onder TRA Trades Recognition Australia. Als ik het goed begrepen heb hoef je dan geen papieren te hebben maar wel bewijzen van je werkervaring.

Heeft iemand enig idee wat je dan allemaal moet bijsluiten aan bewijzen?

Neeltje

Als het goed is heeft de TRA een website. Die kan je denk ik wel vinden op het formulier van de sol lijst... of op de DIMIA site.

En ik heb even wat voor je opgezocht op british expats:
Laatste post vooral:(tussendoor agents die met elkaar kletsen :D )http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=181230&highlight=tra+chef
Oh, kwam de/een tra site tegen: http://www.workplace.gov.au/Workplace/WPDisplay/0,1280,a0%253D0%2526a1%253D517%2526a2%253D529,00.html

Ik lees trouwens vaak iets over minstens 6 jaar werkervaring, en goede referenties....

kan verder even niks vinden

succes :)
 
Hoi Simone!

Hartelijk dank voor je antwoord. Er hangt inderdaad nogal wat aan vast! 6 jaar werkervaring... dat heeft mijn man niet, tenminste niet als kok. Ik weet echt niet hoe we nu dan voor elkaar moeten krijgen..slik.

Ik ga alles nog maar eens heel goed uitpluizen.

Groetjes Neeltje
 
Neeltje said:
Hoi Simone!

Hartelijk dank voor je antwoord. Er hangt inderdaad nogal wat aan vast! 6 jaar werkervaring... dat heeft mijn man niet, tenminste niet als kok. Ik weet echt niet hoe we nu dan voor elkaar moeten krijgen..slik.

Ik ga alles nog maar eens heel goed uitpluizen.

Groetjes Neeltje

Ik ben heel benieuwd, dus laat het even weten!
Ik heb zo'n idee dat je als je geen diploma's enz hebt, je RPL moet doen? Recognition of Prior Learning? Of is dat weer wat anders?

Succes in ieder geval, ik hoop dat jullie er
< arghhh! Zit ik hier te typen(leeg kantoor!), loopt de directeur binnen!! Die is hier nooit, maar dit gebouw wordt verkocht, en volgens mij had hij kopers bij zich! Gelukkig kon hij mijn scherm niet zien :D oops :D>

Ok, uhhum, ik hoop dus dat jullie er uitkomen! Vast wel!
:D
 
Echt bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb alles van het TRA uitgeplozen en ik ben bang dat het echt heel erg moelijk gaat worden. We zijn ons nu ook in Business Visa's aan het verdiepen.

Urusala, hoe willen jullie het nu gaan doen? Proberen om in Australie een permanent visum te krijgen? Hebben jullie al plannen daarin? Nemen jullie wel alles al mee?

Ben gewoon nieuwsgierig hoor...:)
 
Back
Top