aanvraag van visum voor of na 30 April?

Steve

XPdite Sponsor
Ik dacht misschien zitten er meerdere mensen met deze vraag in hun hoofd en ben erg benieuwd hoe de meningen hierover zijn..

Op dit moment komen wij in aanmerking voor een 175 visa.
Wij hebben meer dan 120 punten op het moment, TRA moet geen probleem zijn enz..
Het probleem is alleen dat we wel op de stapel komen tot 2013..

Nu willen wij eigenlijk wachten tot de nieuwe sol bekend wordt gemaakt maar straks staan we NIET op de nwe sol OF is het punten syteem in ons nadeel veranderd..
sad.gif


Aan de andere kant denken wij dat als de nieuwe SOL uitkomt waar wij wel op staan, hebben we misschien wel kans om voor 2013 al in Australie te zijn!

Zijn er meerdere mensen die hier aan denken/twijfelen? Hoor het graag.

Groeten Steven
afro.gif
 
Hi Steven, lastige vraag. Mijn beroep staat op de CSL dus heeft aanvragen vóór de eventuele veranderingen juist heel veel zin, daarom zijn we ook zo blij met de positieve skills assessment. Ik ben bang dat niemand je daar echt uitsluitsel over kan geven omdat het eenvoudigweg nog niet bekend is. Wel balen want je wilt de kansen die je hebt natuurlijk wel zo goed mogelijk benutten.

Sorry dat ik je niet verder kan helpen, heel veel succes met kiezen.... Wat zegt het bureau (M2A?) er eigenlijk over? Waarschijnlijk weten zij ook nog niet wat handig is?

Groet, Annemarie
 
Wat zegt het bureau (M2A?) er eigenlijk over? Waarschijnlijk weten zij ook nog niet wat handig is?

Groet, Annemarie


Hoi Annemarie,

Het is een lastige kwestie. Nu weet je zeker dat je kans maakt op een visum..maar wel wachten tot minimaal 2013..
Maar er is ook een kans dat we straks direct in aanmerking komen voor een visum.

Wij hebben wel contact met 2 bureau's en zeggen allebei het tegenovergestelde.
cheesy.gif
shocked.gif
Word je ook niet veel wijzer van.

Ik heb wel goede hoop dat mijn beroep op de nieuwe sol zal staan.
Heb ook nog in noodgeval een tante in Melbourne die mij wilt sponseren...
En we willen in N.T. gaan vestigen....

What to do?
cheesy.gif


Ik denk dat het wel gewoon wachten word op de nieuwe SOL. Hebben ook eigenlijk geen zin om te wachten tot ergens 2013 voordat je eindelijk een visum hebt.

Groeten Steven
 
Hee Steven, misschien mis ik iets maar..
Wat heeft het voor nut om te wachten tot 30 april?
Als je nu wel al je aanvraag indiend dan moet je misschien wachten tot 2013, maar als er een positieve verandring voor jou beroep komt na 30 april, dan heeft je aanvraag zoiezo ook voorrang, dat maakt niet uit of je wacht met het indienen of niet hoor.
Ik weet niet of ik het goed uitleg, maar als voorbeeld ons geval.
We hadden ingediend in april , in juni ofzo is de CSL in het leven geroepen. Waar we anders zzeker nog aan het wachten waren, kregen we nu voorrang, en dus na een paar maanden ons visum.
Begrijp je?
Dus waarom wachten? Je stroomt zoiezo door.

Groetjes Ingrid
 
Dag Steven, je geeft aan dat twee bureaus verschillende meningen hebben. Met welke bureaus heb je contact?
 
Zijn er nu alweer dingen veranderd of zo? Want ik dacht dat alle aanvragen vanaf nu geen zekerheid meer hebben:

People planning to apply for General Skilled Migration as of 8 February should consult a migration agent - those who hold positive skills assessments but have not yet applied for their visas will be able to apply however should their nominated occupation not be on the new Skilled Occupation List then their application will most likely be refused.
(dit had een migration agent op het Britse forum geplaatst)

Dus ook al voldoe je nu aan de voorwaarden, als je straks niet meer op de lijst staat wordt je aanvraag geweigerd. Dan lijkt het me eerder verstandig om te wachten tot 30 april, anders zit je nu te betalen voor je aanvraag en wordt het mss geweigerd en ben je je geld kwijt. Of zie ik nu iets belangrijks over het hoofd!? :?
 
Hee Steven, misschien mis ik iets maar..
Wat heeft het voor nut om te wachten tot 30 april?
Als je nu wel al je aanvraag indiend dan moet je misschien wachten tot 2013, maar als er een positieve verandring voor jou beroep komt na 30 april, dan heeft je aanvraag zoiezo ook voorrang, dat maakt niet uit of je wacht met het indienen of niet hoor.
Ik weet niet of ik het goed uitleg, maar als voorbeeld ons geval.
We hadden ingediend in april , in juni ofzo is de CSL in het leven geroepen. Waar we anders zzeker nog aan het wachten waren, kregen we nu voorrang, en dus na een paar maanden ons visum.
Begrijp je?
Dus waarom wachten? Je stroomt zoiezo door.

Groetjes Ingrid


Wij hebben te horen gekregen van het visumbureau dat als wij het nu aanvragen het visum behandeld word zoals de situatie op het moment van aanvraag is.
Dus mocht er een positieve wijziging zijn voor ons op 30 April worden wij daar niet bij betrokken.
Als ik zeker weet dat wij wel voorrang zouden krijgen als er wat positiefs zou veranderen, dan heeft het idd geen zin om te wachten.
Ik denk dat als wij voor 30 April aanvragen, wij in ieder geval moeten wachten tot 2013. En dat is nou eigenlijk niet wat we willen...

Zijn er nu alweer dingen veranderd of zo? Want ik dacht dat alle aanvragen vanaf nu geen zekerheid meer hebben:

People planning to apply for General Skilled Migration as of 8 February should consult a migration agent - those who hold positive skills assessments but have not yet applied for their visas will be able to apply however should their nominated occupation not be on the new Skilled Occupation List then their application will most likely be refused.
(dit had een migration agent op het Britse forum geplaatst)

Dus ook al voldoe je nu aan de voorwaarden, als je straks niet meer op de lijst staat wordt je aanvraag geweigerd. Dan lijkt het me eerder verstandig om te wachten tot 30 april, anders zit je nu te betalen voor je aanvraag en wordt het mss geweigerd en ben je je geld kwijt. Of zie ik nu iets belangrijks over het hoofd!?
huh.gif

Hoi Jerden,

Heb het even onderstreept hierboven... Ze weten het ook niet zeker natuurlijk.

Het blijft gewoon een lastige kwestie! Niemand weet hoe het zal verlopen zodra de nieuwe SOL bekend gaat worden.

Maar mijn idee is wel om te wachten tot 30 April en dan direct aanvragen.

Lastige situatie vol onzekerheid!!
angry.gif


groeten steven
 
Gaan er al geruchten of de nieuwe SOL gunstig of juist ongunstig gaat zijn voor Trades. Want die zijn, op een of twee na, met de nieuwe veranderingen nagenoeg kansloos geworden.
Ik meen me te herinneren dat er rondom de tijd dat de CSL zijn intrede deed ook verkiezingen waren en dat er om de kiezers/vakbonden tevreden te houden deze maatregelen zijn genomen. Maar nu die voorbij zijn ga ik er vanuit dat - omdat Trades juist hard nodig zijn - deze wel weer een kans krijgen.

Of ben ik nou te positief :oops:
Het blijft een moeilijk gegeven voor sommigen, wachten of juist versnelde actie, voor ons zit er zowieso niks anders op dan geduld hebben <_<

:wink:
Marika
 
Gaat niet helemaal lekker hier volgens mij................
shocked.gif


Hoi Marika,

We hebben idd te horen gekregen van een visumbureau dat juist Trades weer in demand komen.
Daarom hebben we goede hoop op een versneld visum straks met de nieuwe SOL, ipv van wachten tot minimaal 2013.

Groeten Steven
 
Wij hebben te horen gekregen van het visumbureau dat als wij het nu aanvragen het visum behandeld word zoals de situatie op het moment van aanvraag is.
Dus mocht er een positieve wijziging zijn voor ons op 30 April worden wij daar niet bij betrokken.
Als ik zeker weet dat wij wel voorrang zouden krijgen als er wat positiefs zou veranderen, dan heeft het idd geen zin om te wachten.
Ik denk dat als wij voor 30 April aanvragen, wij in ieder geval moeten wachten tot 2013. En dat is nou eigenlijk niet wat we willen...

People planning to apply for General Skilled Migration as of 8 February should consult a migration agent - those who hold positive skills assessments but have not yet applied for their visas will be able to apply however should their nominated occupation not be on the new Skilled Occupation List then their application will most likely be refused.
(dit had een migration agent op het Britse forum geplaatst)

Dus ook al voldoe je nu aan de voorwaarden, als je straks niet meer op de lijst staat wordt je aanvraag geweigerd. Dan lijkt het me eerder verstandig om te wachten tot 30 april, anders zit je nu te betalen voor je aanvraag en wordt het mss geweigerd en ben je je geld kwijt. Of zie ik nu iets belangrijks over het hoofd!?
huh.gif

Jeetje jongens, dit wist ik dus niet... het is erger dan ik dacht. :-(
Nee dan zou ik maar ff wachten. Die paar maandjes maken dan ook niet uit. Kun je wel gebruiken om voorbereidingen te treffen en info op te doen.
 
Hoi skippie,

Voor ons word het nog even een paar maandjes wachten and hope for the best!
afro.gif

Hebben er alle vertrouwen in!

Groeten Steven
 
Back
Top